14 Juli Assen GP Elite
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
14 Juli Assen GP Elite
Track day en Meeting Assen – 14 juli 2009
Track day
Het rijden met een Speedster op de openbare weg is fantastisch! Echter, zo’n auto komt pas echt tot zijn recht op een circuit. Vrijuit de volle potentie van de auto benutten, laat u nogmaals beseffen waarom u juist deze auto rijdt. Aangezien racen veel organisatie, tijd en geld kost zijn track days een uitkomst. GP Elite organiseert daarom een zeer exclusieve track days op het uitdagende TT-circuit van Assen.
Voor de GP Elite track days staan de vaste waarden van veel rijtijd, weinig wachten en uitgebreide hospitality centraal. Slechts een selecte groep rijders wordt per evenement toegelaten op het circuit. Zo kunt u maximaal genieten van het circuitrijden en u wordt daarbij niet gehinderd door te veel andere deelnemers. GP Elite track day-rijders zijn trotse eigenaren van exclusieve auto’s en hebben veel respect voor elkaars materiaal. Deze factoren zorgen er samen voor dat u veilig, snel en ongestoord over het circuit kunt rijden.
Open pitlane/hospitality
Alle GP Elite track days hebben het ‘open pitlane concept’. De pitstraat is de hele dag geopend. Deelnemers zijn vrij om onbeperkt de pitstraat in en uit te rijden. GP Elite heeft in Assen een eigen vip-pitbox waarin de hele dag catering wordt verzorgd. Tussentijds of na afloop bijtanken is dus geen probleem. Ook gasten of bijrijders kunnen gebruik maken van deze faciliteiten. Vanuit de vip-pitbox kunnen zij alle prestaties van de rijders op de voet volgen.
Begeleiding/veiligheid
Snel en veilig over een circuit rijden is een kunst op zich. Om het circuit te leren kennen en uw rijvaardigheid te vergroten is het aan te raden om bij uw eerste circuitbezoek begeleid te worden door een instructeur. U wordt stap voor stap begeleid, zodat u snel meer vertrouwen krijgt in de omgeving, de auto en uzelf. Daarbij wordt u getraind om snel, vloeiend en beheerst over het circuit te rijden. Voor ervaren track day-rijders kan een uur instructie ook veel voordeel opleveren. Even de ideale lijn aanscherpen, uw rempunten bepalen en meer rust creëren in de auto. Speciaal voor het Speedster forum biedt GP Elite gratis instructie aan.
Racefotograaf
Op Assen is de racefotograaf, Jeroen de Laat, aanwezig om al uw acties vast te leggen op de gevoelige plaat. Na afloop zijn de foto’s gratis te downloaden van www.gp-elite.nl. Mocht u de foto’s na willen bestellen dat kan dat via Jeroen.
Informatie en aanmelden
Voor meer informatie en aanmelden zie http://www.gp-elite.nl/gprace_trackday_assen.php of neem contact op met; Marc Schipper op 06-414 97 432 of marc.schipper@gp-elite.nl
Meeting
Mocht u niet met uw Speedster op het circuit willen rijden maar wel bij deze dag aanwezig willen zijn voor de gezelligheid, dan bent u uiteraard van harte welkom! Er zijn op deze dag een aantal bedrijven aanwezig met een stand. Zo is de Lotus Club Holland aanwezig om meer informatie te geven over een lidmaatschap. Smart wax zal al de producten tentoonstellen en uiteraard is VanSten aanwezig voor technische ondersteuning en u kunt u auto gratis laten uitwegen. Tevens is er een bandenspecialist aanwezig. Wilt u gebruik maken van de catering van GP Elite dan reken wij daar € 25,- voor. Voor het aanmelden voor de catering stuur een email aan; info@gp-elite.nl
Kortom het wordt een gezellige dag met gelijkgestemden!!
Hopelijk tot 14 juli in Assen!
Met een sportieve groet,
Marc Schipper
Tel; 06 414 97 432
Track day
Het rijden met een Speedster op de openbare weg is fantastisch! Echter, zo’n auto komt pas echt tot zijn recht op een circuit. Vrijuit de volle potentie van de auto benutten, laat u nogmaals beseffen waarom u juist deze auto rijdt. Aangezien racen veel organisatie, tijd en geld kost zijn track days een uitkomst. GP Elite organiseert daarom een zeer exclusieve track days op het uitdagende TT-circuit van Assen.
Voor de GP Elite track days staan de vaste waarden van veel rijtijd, weinig wachten en uitgebreide hospitality centraal. Slechts een selecte groep rijders wordt per evenement toegelaten op het circuit. Zo kunt u maximaal genieten van het circuitrijden en u wordt daarbij niet gehinderd door te veel andere deelnemers. GP Elite track day-rijders zijn trotse eigenaren van exclusieve auto’s en hebben veel respect voor elkaars materiaal. Deze factoren zorgen er samen voor dat u veilig, snel en ongestoord over het circuit kunt rijden.
Open pitlane/hospitality
Alle GP Elite track days hebben het ‘open pitlane concept’. De pitstraat is de hele dag geopend. Deelnemers zijn vrij om onbeperkt de pitstraat in en uit te rijden. GP Elite heeft in Assen een eigen vip-pitbox waarin de hele dag catering wordt verzorgd. Tussentijds of na afloop bijtanken is dus geen probleem. Ook gasten of bijrijders kunnen gebruik maken van deze faciliteiten. Vanuit de vip-pitbox kunnen zij alle prestaties van de rijders op de voet volgen.
Begeleiding/veiligheid
Snel en veilig over een circuit rijden is een kunst op zich. Om het circuit te leren kennen en uw rijvaardigheid te vergroten is het aan te raden om bij uw eerste circuitbezoek begeleid te worden door een instructeur. U wordt stap voor stap begeleid, zodat u snel meer vertrouwen krijgt in de omgeving, de auto en uzelf. Daarbij wordt u getraind om snel, vloeiend en beheerst over het circuit te rijden. Voor ervaren track day-rijders kan een uur instructie ook veel voordeel opleveren. Even de ideale lijn aanscherpen, uw rempunten bepalen en meer rust creëren in de auto. Speciaal voor het Speedster forum biedt GP Elite gratis instructie aan.
Racefotograaf
Op Assen is de racefotograaf, Jeroen de Laat, aanwezig om al uw acties vast te leggen op de gevoelige plaat. Na afloop zijn de foto’s gratis te downloaden van www.gp-elite.nl. Mocht u de foto’s na willen bestellen dat kan dat via Jeroen.
Informatie en aanmelden
Voor meer informatie en aanmelden zie http://www.gp-elite.nl/gprace_trackday_assen.php of neem contact op met; Marc Schipper op 06-414 97 432 of marc.schipper@gp-elite.nl
Meeting
Mocht u niet met uw Speedster op het circuit willen rijden maar wel bij deze dag aanwezig willen zijn voor de gezelligheid, dan bent u uiteraard van harte welkom! Er zijn op deze dag een aantal bedrijven aanwezig met een stand. Zo is de Lotus Club Holland aanwezig om meer informatie te geven over een lidmaatschap. Smart wax zal al de producten tentoonstellen en uiteraard is VanSten aanwezig voor technische ondersteuning en u kunt u auto gratis laten uitwegen. Tevens is er een bandenspecialist aanwezig. Wilt u gebruik maken van de catering van GP Elite dan reken wij daar € 25,- voor. Voor het aanmelden voor de catering stuur een email aan; info@gp-elite.nl
Kortom het wordt een gezellige dag met gelijkgestemden!!
Hopelijk tot 14 juli in Assen!
Met een sportieve groet,
Marc Schipper
Tel; 06 414 97 432
Vandaag was geweldig!!!
Geleerd dat de turbo er niet van houdt op slechts 1.6bar te rijden, maar 1.7bar is oké... (Ook genoeg trouwens om de aanwezige Porsche GT3 en Ferrari's moeiteloos voorbij te rijden op het rechte stuk
)
De auto 1 op 3 rijdt op het circuit en de tank dan erg klein is eigenlijk... net als die van de water/methanol injectie
Mijn voorremmen te klein zijn
en de banden best hard gaan...
Geleerd dat de turbo er niet van houdt op slechts 1.6bar te rijden, maar 1.7bar is oké... (Ook genoeg trouwens om de aanwezige Porsche GT3 en Ferrari's moeiteloos voorbij te rijden op het rechte stuk

De auto 1 op 3 rijdt op het circuit en de tank dan erg klein is eigenlijk... net als die van de water/methanol injectie

Mijn voorremmen te klein zijn

- Bijlagen
-
- Toyo gebruikt.jpg (93.4 KiB) 4819 keer bekeken
Inlaatluchttemperatuur (3x woordwaarde) is niet boven de 42ºC uitgekomen
, maar helaas is wel mijn olietemperatuur na 7 á 8 rondjes tegen de 140ºC...
Bouw mijn remdruk behoorlijk snel op tot het punt waar de ABS ingrijpt (was mijn eerste trackday en had het daarom nog aan staan) en lift dan net zoveel dat het systeem niet ingrijpt... wat in theorie de maximale vertraging moet opleveren. Kilo's zijn ze zeker in het voordeel en bedoelt exemplaar had wel de grote klauwen van AP
Ben al hard opzoek naar een gaatje in de agenda voor een volgende trackday... Kan ik nog wat proberen zonder ABS met de huidige remmen
Me niet verkeerd begrijpen, want de auto vertraagd echt wel behoorlijk... van ~220km/h op het rechte stuk voor de tribune bij ~80m marker vol in de ankers om nog vrij rustig de haarbocht te kunnen halen
p.s. @Allen: Als jij genoeg kracht in die beentjes van jouw hebt zitten moet het mij ook wel lukken

Bouw mijn remdruk behoorlijk snel op tot het punt waar de ABS ingrijpt (was mijn eerste trackday en had het daarom nog aan staan) en lift dan net zoveel dat het systeem niet ingrijpt... wat in theorie de maximale vertraging moet opleveren. Kilo's zijn ze zeker in het voordeel en bedoelt exemplaar had wel de grote klauwen van AP

Ben al hard opzoek naar een gaatje in de agenda voor een volgende trackday... Kan ik nog wat proberen zonder ABS met de huidige remmen

Me niet verkeerd begrijpen, want de auto vertraagd echt wel behoorlijk... van ~220km/h op het rechte stuk voor de tribune bij ~80m marker vol in de ankers om nog vrij rustig de haarbocht te kunnen halen

p.s. @Allen: Als jij genoeg kracht in die beentjes van jouw hebt zitten moet het mij ook wel lukken

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Castrol 10W60 kan wel redelijk goed tegen warmte als ik me niet vergis (kenners???).
In de Alpen kwam ik zelf tot 120-125 graden voor de olie, de bovengenoemde wel te verstaan.
100 graden ... dat betekent tuffen met een fluwelen voetje Allen
Stephan
Edit: (kenners???)
Na enig speurwerk heb ik ontdekt dat de maximale temperatuur van olie voordat het overgaat in brandbare damp in het Engels wordt omschreven als flashpoint.
Voor Castrol Edge 10W60 en Edge Sport 10W60 ligt dat punt op 200 graden Celcius
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument
Nu is 200 graden niet de maximale temperatuur die je in je blok wil hebben, maar omwille van de tijd ga ik daar morgen nog even verder naar zoeken.
In de Alpen kwam ik zelf tot 120-125 graden voor de olie, de bovengenoemde wel te verstaan.
100 graden ... dat betekent tuffen met een fluwelen voetje Allen

Stephan
Edit: (kenners???)
Na enig speurwerk heb ik ontdekt dat de maximale temperatuur van olie voordat het overgaat in brandbare damp in het Engels wordt omschreven als flashpoint.
Voor Castrol Edge 10W60 en Edge Sport 10W60 ligt dat punt op 200 graden Celcius
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument
Nu is 200 graden niet de maximale temperatuur die je in je blok wil hebben, maar omwille van de tijd ga ik daar morgen nog even verder naar zoeken.
Laatst gewijzigd door SteV6 op 15 jul 2009 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Kan die olie echt wel hebben hoor, ik zat in de alpen op 135 graden. met standaard GM olie.SteV6 schreef:Castrol 10W60 kan wel redelijk goed tegen warmte als ik me niet vergis (kenners???).
In de Alpen kwam ik zelf tot 120-125 graden voor de olie, de bovengenoemde wel te verstaan.
100 graden ... dat betekent tuffen met een fluwelen voetje Allen![]()
Stephan
Ok je moet hem misschien sneller verversen, maar dat is vrij normaal bij extreme thermische belasting. (staat volgens mij zelfs in het boekje van de speedster dat je bij circuit gebruik de olie sneller moet verversen)
Ik rij niet meer dan 10000km met mijn olie.