Xenon.

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Plaats reactie
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Xenon.

Bericht door stef666 »

Is er hier interesse in een groepsaankoop Xenon? Op een ander forum waar ik véél rondhang is een groepsaankoop gestart.

Copy/paste.

Na goed contact met de Nederlandse importeur heb ik daarom de volgende aanbieding, incl btw en factuur:
350 EURO voor 6500 en 8300K H4 Bi-xenon
270 EURO voor 6500K en 8300K H7, H1 lampen

De set bestaat uit de volgende delen:
* 2 Omvormers/Starters
* 2 Xenon lampen
* 2 Hitte-bestendige zelfklevende strips
* 10 Bevestigingstrips
* 1 Handleiding
* 1 Garantie kaart
Op de omvormers en lampen geldt 1 jaar garantie.

Het inbouwen is eenvoudig zelf te doen, alle stekkers passen namelijk op de standaard aanwezige lampstekkers. Dit kunnen we ook gezamelijk tijdens een meeting doen, is natuurlijk wel zo gezellig

Voor wat betreft de APK geldt:
Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.

Als je interesse hebt, geef dan ook gelijk aan welk type je wilt hebben. De sets zijn universeel, dus passen ook gewoon in andere auto's dan Subaru's. Een GTT heeft in ieder geval H4 bi-xenon nodig, welk lamptype een WRX heeft durf ik zo niet te zeggen. De groepsaankoop zal zo'n 4 weken online staan, waarna er besteld wordt. De prijs is geldig bij een minimum afname van 5 sets.
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Is de leverancier de overbekende Pascal uit IJsselmuiden?

Daar heb ik zelf zeer goede ervaringen mee. En bij grote aankoophoeveelheden moet dat nog goedkoper kunnen dacht ik ....

De eerste keer dat ik het hier geprobeerd heb, zie http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ?p=852#852 , was er totaal geen animo voor :?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ze hebben vergeten erbij te vermelden dat xenon opzich wel legaal is (bij achteraf inbouw en zonder automatische hoogteregeling en sproei-installatie), maar de lichtkleuren boven de 5400K weer niet (APK afkeur). Alleen is de lol dat ze bij de APK niet eens letten op de kleur, zover het verschil tussen 5400K en 6500K al te zien is.
Ik rij ook met 6500K, maar ben niet bang voor APK afkeur, laten we daar duidelijk over zijn :wink:

Welk merk is het Stefan? Weet je dat toevallig?

Prijzen zien er goed uit :idea:

M.
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Merk zal ik even navragen, In de Speester zit H1 toch? Anders bestel ik alvast een set voor mezelf :oops:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Bekijk even Stephan zijn mooie handleiding op de pagina die hij hierboven linkt. Daar staat alles wat je moet weten. Dimlicht is inderdaad H1.

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Tja ik vindt het wel intressant...........maar ik heb mijn vrouw beloofd :oops: voorlopig niks meer te kopen voor mijn speedster.

Dus de 11e komt de Milltek demper die ik heb liggen er nog onder en dan is het even mijn plas ophouden :?
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Het merk is Meccatune, Mij onbekend :?:

Of het bij grotere aantallen nóg aantrekkelijker wordt wordt nu nagevraagd.

@Marcel, Onder het mom van "veiligheid" is er zeker wel wat te doen :mrgreen:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Plaats reactie