Vreemd en toch weer niet zo vreemd probleem
Vreemd en toch weer niet zo vreemd probleem
Ik heb last van vocht in de lampen, daar hebben er wel meer last van dus is niet zo vreemd.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nu al aan het derde rechterachterlicht toe ben en ook deze weer vol met water staat.
Links heeft nergens last van maar iedere keer het rechterachterlicht.
Iemand een idee?
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nu al aan het derde rechterachterlicht toe ben en ook deze weer vol met water staat.
Links heeft nergens last van maar iedere keer het rechterachterlicht.
Iemand een idee?
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Praten we over condens of over een vissekom?
Condens heb ik in alle 4 de unitis, voor meer (de helft van de lamp ongeveer) en achter wat minder. Ook niet iedere dag...
Wat Maik zegt, denk ik ook. Zo heb ik ook bepaalde dingen die altijd zo voorkomen, omdat mijn auto "schuin" staat...
Condens heb ik in alle 4 de unitis, voor meer (de helft van de lamp ongeveer) en achter wat minder. Ook niet iedere dag...
Wat Maik zegt, denk ik ook. Zo heb ik ook bepaalde dingen die altijd zo voorkomen, omdat mijn auto "schuin" staat...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
vreemd en toch weer niet
Helpt dit linkje je misschien op de goede weg naar een (fabrieks)oplossing? Te vinden in de bieb.
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ngress.pdf
Nou ja linkje, zeg maar link
Vroegah deed men een schuimrubberring om de tankdop van het brommertje. De bedoeling daarvan was te voorkomen dat er benzine wat langs de tankdop lekte de hele tank besmeurde (met mengsmering). Het idee was goed maar in de praktijk werd het schuimrubber nat door de regen en werd het (regen)water mee de tank ingezogen (wanneer de tankontluchting via de rand van de benzinedop liep). Wanneer het achterlicht in de zon staat zet de lucht erin uit en bij afkoelen komt het vocht mee naar binnen via het schuimrubber wat er achter zit.
Ik zeg........Succes!
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... ngress.pdf
Nou ja linkje, zeg maar link

Vroegah deed men een schuimrubberring om de tankdop van het brommertje. De bedoeling daarvan was te voorkomen dat er benzine wat langs de tankdop lekte de hele tank besmeurde (met mengsmering). Het idee was goed maar in de praktijk werd het schuimrubber nat door de regen en werd het (regen)water mee de tank ingezogen (wanneer de tankontluchting via de rand van de benzinedop liep). Wanneer het achterlicht in de zon staat zet de lucht erin uit en bij afkoelen komt het vocht mee naar binnen via het schuimrubber wat er achter zit.
Ik zeg........Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Ah, dat was dat zwarte spul wat echt uit alle lampen sijpelde.allen schreef:Ik heb zelf destijds gewoon sikaflex gekocht en die hele zooi dichtgesmeerd. Hoorde van Dominique dat er ontluchting in zit, maar hoe dan ook. Mijn lichten hadden er geen last meer van.
Ik dacht dat er teveel tegenaan gegooid was bij de zwartspuitaktie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1066
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Op deze pagina van het Duitse Speedsterforum staat beschreven hoe je de koplampen, en achterlichten best demonteerd, om te reinigen en terug waterdicht toe te kitten.
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 2980&st=15
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 2980&st=15
Einfach nur ein nackter Sportler
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Was dat met af fabriek lijm, of na een openwerk aktie?speedster schreef:Je achterlichten zitten te strak tegen je achterbody vast en door de druk op het glas laat de lijm los tussen het glas en de unit. Althans dat was bij mij zo dan.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Kan natuurlijk maar toch raar dat dat zo vaak alleen rechts zo is.speedster schreef:Je achterlichten zitten te strak tegen je achterbody vast en door de druk op het glas laat de lijm los tussen het glas en de unit. Althans dat was bij mij zo dan.
Ben wel huiverig om dat uit elkaar te gaan halen om opnieuw te gaan lijmen. Ben denk ik niet zo handig en geduldig.

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Gerard, die tip van speedster lijkt zo gek nog niet.
Ik heb hetzelfde met mijn nieuwe lampen, en niet te vast schroeven lijkt te werken. (klopt af)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... &start=105
Ik heb hetzelfde met mijn nieuwe lampen, en niet te vast schroeven lijkt te werken. (klopt af)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... &start=105
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.