VSE vs opel sports cup

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

VSE vs opel sports cup

Bericht door vx0877 »

Hey!

wie kan mij helpen.

zou graag een catback kopen maar weet niet juist welke het is, VSE of opel sports cup, of zijn beide hetzelfde?

het item nummer demper op foto is 48 01 284 / GM Nr,

ze staan afzonderlijk vermeld op de tabel van uitlaten.

ik dacht eerst aan de VSE, maar deze zou zwarte tailpipes hebben, deze zijn chrome...

voor ik aankoop wil ik natuurlijk graag weten wat ik in huis haal, kan deze voor een kleine 400 euro nieuw kopen.

alvast hartelijk dank voor jullie input!
Bijlagen
dit is de uitlaat die ik kan kopen
dit is de uitlaat die ik kan kopen
4e4d_1.jpg (21.38 KiB) 4716 keer bekeken
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2006 19:42
Locatie: Brugge (België)

Bericht door Bart »

Uitlaat ziet er niet echt uit als een een Opel Cup-uitlaat.
Ik heb deze namelijk op de mijne zitten, de randen van de "tips" zijn veel fijner!
Mocht je hem even life willen bekijken/horen... geef maar een seintje. Ik woon maar een goede 20km van Oostkamp.

Groeten,
Bart
Speedster 0890
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

VSE

Bericht door Pipo »

Is een rechtuit éénkamer absorptiedemper met klein volume. Gegarandeerd een brulkikker :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

merci voor de reacties!

de afwerking (tailpips) is verschillend als opel cup, maar is deze qua demper hetzelfde?

@ Bart; zou deze zeker es real life willen horen! momenteel woon ik in Zedelgem! ga eerst eens mijn profiel aanpassen :oops:
speedster 2.2 - #3064
hans403

Bericht door hans403 »

Waar zijn deze uitlaten te koop??

gr. Hans
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

hans403 schreef:Waar zijn deze uitlaten te koop??

gr. Hans
Bij de opel dealer. Maken wel veel herrie hoor. :wink:
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Bericht door kzentekik_et »

Is die opel Cup uitlaat toegelaten voor onze leuke, Belgische keuring ??

Belgen met ervaring ??
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

hallo!

in theorie niet...

ik rij zelf met de VSE en ben in april door de keuring geraakt, 's morgens vroeg, is iedereen nog wat happy :) ook geluk hebben dat je iemand hebt die interesse in speciale auto's heeft en kan lukken

meeste geluk heb je als je zelf de brug op moet rijden (kan je lekker gas doseren ook bij C02, geen 3000 rpm maar net boven 2000 (wat naar links leuenen zodat men toerenteller nie kan zien :) )enz., ik heb het gas niet gewoon gelost (lichte roffel) maar direct contact af..oeps foutje...maar geen extra geluid die aandacht trekt

laatste keer wou ie persé zelf de brug oprijden maw ganse keuringslijn kijken vanwaar dat gepruttel & geroffel kwam toen ie met +3000rpm de brug opgaat, maar ben er niet voor afgekeurd, hij kende ook iemand die een speedster had,

als ze het chassisnummer zoeken, laat ze geen 5 minuten zoeken en dan pas helpen (heb ik wel gedaan toen ie nog origineel stond en ze mij niet konden afkeuren, weet het, ben beetje slechte mens) gewoon gewacht tot ze het zelf kwamen vragen... maar wou eerst niet afgeven lol

zoals hierboven...er gaat heel wat geluk mee gepaard :)

o ja, dit was keuringsstation Brugge
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

is zo een uitlaat te plaatsen zonder de hele clam eraf te moeten halen?
kan je als je naar de keuring moet effe de originele zetten
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Even wisselen van cup demper naar origineel voor de keuring?

Dit weekend mijn originele gewisseld met een aangepaste originele (de modificatie van Pipo). Was toch een lastig jobke voor dit te doen met achterclam er op, maar is wel mogelijk. Ik ben zeer tevreden van het resultaat.
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat op zo'n cupdemper staat dat deze enkel voor cirquitgebruik is, en verboden voor de openbare weg.
Een beetje geluk bij de keuring is natuurlijk altijd welkom, al zagen de keurmeesters soms al over de originele Eibach veren, en beweren ze dat dit een verlagingsset is.
Helemaal is het naar de kl*ten denk ik dat ze hun decibelmeter boven halen, en meten bij een toerental van 2500 tr/min. zoals voorgeschreven in instructienr. DV/43.12/2007-07.
Vandaar dat ik het bij een originele demper hou, wel aangepast, maar enkel een versterking van de lage tonen (dieper geluid).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sooike op 09 okt 2009 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Einfach nur ein nackter Sportler
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

vauxhall schreef:is zo een uitlaat te plaatsen zonder de hele clam eraf te moeten halen?
kan je als je naar de keuring moet effe de originele zetten
van originele demper naar VSE is geen probleem, daar de VSE maar baby formaat is in vergelijking met originele demper, deze kan er net uit zonder clam, maar terugplaatsen van originele wordt al stuk moeilijker denk, daar de clam toch iets 'opgerokken' moet worden (bij uithalen originele is dit ook het geval, maar dan in de 'goede' richting

klopt, staat inderdaad "for track use only" op de VSE, maar lang leve de undertray... kunnen ze niet zien op de keuring, en als ze door de achterwielen proberen te zien naar de demper, hun aandacht gewoon afleiden :)
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

voor circuitgebruik is ook wat achterhaald,
aangezien veel tracks een noise limit hebben :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2006 19:42
Locatie: Brugge (België)

Bericht door Bart »

vx0877 schreef:ik rij zelf met de VSE en ben in april door de keuring geraakt, 's morgens vroeg, is iedereen nog wat happy :) ook geluk hebben dat je iemand hebt die interesse in speciale auto's heeft en kan lukken
o ja, dit was keuringsstation Brugge
Zelfde verhaal bij mij, rij met Opel Cup (volgens DB meeting in Bittburg 102 dB) en zonder problemen door keuring.
Heb trouwens waarschijnlijk zelfde kerel gehad als Sammy in Brugge, want heeft namelijk ook vriend die vroeger Speedster had.
Grtn,
Bart
Speedster 0890
Plaats reactie