Nieuw en (nog) geen speedster.

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: sliberen

Bericht door SteV6 »

Dutch Boy schreef: Goh, laat ik me nu net bij AUTOVISIE hebben aangemeld voor een rit naar de poolcirkel :?
Heb je de opdracht wel goed gelezen??? Leek mij ook een leuk idee, totdat ik las dat de HELE RIT ZONDER KAP gereden moet worden :shock:

En dat in de Speedster zonder stoelverwarming en noemenswaardige verwarming bij temparaturen van (ver) onder het vriespunt ... Ik wens je heel veel plezier.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Re: slibberen

Bericht door Dutch Boy »

SteV6 schreef:Ik wens je heel veel plezier.

SteV6
Thanx Steve :!:

Met & in mijn Speedy draai ik (om diverse redenen) "de zaak" vaak om, althans anders dan dat iedereen verwacht (& niet alleen met mijn Speedy :twisted: ): in een warme, zeg maar hete, zomer de hardtop er op en in droge tijden, ook winter, helemaal geen kap er op :roll:

(ook) Daarom leek mij die uitnodiging van Ton Roks wel 'iets', ben dan ook benieuwd wat daar uitkomt :idea:

Ik heb nog wat warme kleding 8) & mijn T beschikt niet over het luxe interieur want andere T's vaak hebben, maar is zoveel mogelijk kaal enigszins als een 2.2 dus dat kan wel een buitje hebben :shock:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nou Stephan, je ziet wel weer wie hier de echte mannen zijn en wie de papkindjes..... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Thanx

Bericht door Dutch Boy »

Maik schreef:Nou Stephan, je ziet wel weer wie hier de echte mannen zijn en wie de papkindjes..... :wink:
Thanx :!:
& Maik, jij mag een keer meerijden :D (in de winter natuurlijk :twisted: )
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Hoi Dutch boy,

Ik had de uitnodin´ging ook gelezen en ik had er ook wel erg veel zin in.
Maar voor mijn werk rij ik regelmatig naar de poolcirkel (of eigenlijk nog iets verder) en ik moet zeggen dat de wegen op zich goed te berijden zijn. Ze worden echter niet gestrooit, of met zand gestrooid.
Maar de reden dat ik me niet opgegeven heb is de spoorvorming. De auto's met spijkerbanden (zeker aan te raden voor de rit !) rijden sporen in de aangereden sneeuw / ijs, waardoor de auto nog wel eens een flinke stap opzij wil zetten. Nou heb ik daar in een voor- of vier wiel aangedreven Volvo niet zo'n probleem mee, maar in de speedster wordt dat toch wel erg lastig en listig ben ik bang. En om het een niet al te duur avontuur te maken heb ik me (nog) maar niet opgegeven.

je mag in het noorden van Zweden meestal 110 op die wegen en dat wordt er dan ook minstens gereden. De auto's hebben ook (bijna) allemaal enkele extra lampen op het dak of voor de gril om de rendieren en elanden toch iets vroeger te zien en zo mischien nog net te kunnen stoppen of ontwijken.
Respect als je het aandurft, maar reken erop dat niet de kou de grootste moeilijkheid zal zijn.
Als je spijkerbanden wilt, kan ik je daar misschien tegen die tijd wel aan helpen, wel op 15 / 16" velgen dan.

Maarten
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Thanx

Bericht door Dutch Boy »

Thanx Maarten :!:

Zowel voor je tips als voor je aanbod :lol:
Tot op dit moment hoorde ik van AUTOVISIE niets over het 'al dan niet doorgaan' van dit evenment.
Ook al ben ik (nog steeds 8) ) serieus geïnteresseerd, e.e.a. dient wel in mijn agenda te passen.

Als het zo ver is & ik kan je hulp gebruiken dan stuur ik je een pb. :idea:
Plaats reactie