clamfabricant

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Smiley
Groot Speedster Commandeur

clamfabricant

Bericht door Smiley »

Eindelijk iemand die het aandurft.
Carspecials.de heeft zijn eerste achterclam te koop gezet via het duitse forum (eenmalige prijs van 780 euri)
De kofferruimte is weg, en de wielkuip verbreed, zodat er bredere banden onder kunnen. Tevens een dakconstructie a la badster.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is jammer dat er niet een 1-op-1 kopie van de huidige is, maar dat zal wel gezeik met opel hebben gegeven.
Zal ze eens vragen of er plannen zijn voor een voorclam. (met standaard kiewen erin zou wel gaaf zijn)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Speedster4Fun
Actief lid

Bericht door Speedster4Fun »

Ziet er best leuk uit.

Ik zie dat de bovenkant van carbon is.
Hmm... als ze nu een voorklep en achterklep van carbon kunnen maken zal dat leuk voor jouw rood/zwart thema zijn Smiley.
Smiley

Bericht door Smiley »

Ik zat eerder te denken aan diegenen die nu een verzekeringstechnische complete write-off moeten doen, alleen omdat die opel clams zo duur zijn.
Dit is dan een mooi alternatief, mits de definitieve prijzen leuk blijven.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Speedster4Fun
Actief lid

Bericht door Speedster4Fun »

Ik snap ook niet waarom er nog geen imitatie voorclams zijn. MVS racing maakt wel het onderste gedeelte van de voor (en achter) clam maar niet een hele voor/achter clam. Voor bijna alle auto's heb je imitatie plaatwerk te koop, dus het lijkt mij dat Opel niet moeilijk gaat doen.

Maar je hebt een mailtje naar ze gestuurd of ze voorclams gaan doen? Ben wel benieuwd naar het antwoord.
911Speedster
Actief lid

Bericht door 911Speedster »

Heb deze Clam van de zomer al gezien bij Carspezials.de, ziet er goed uit.

Schijnt in opdracht van een Engelsman gemaakt te zijn voor circuit gebruik. Extra ruimte onder de clam voor eventuele aanpassingen en extra koellucht voor de motor/turbo over het dak.
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Ziet er mooi uit, wat ik dan weer jammer vind, die hele clam komt op 800 euro? terwijl alleen die schuine achterkant (racinghaube)
Afbeelding 1250 euro kost!
Die had ik liever wat goedkoper gezien.

Ook zou het misschien mooi zijn om die gaten voor de acherlichten dicht te maken. Zodat je zelf kunt bepalen welke lichten je wilt monteren. (bijvoorbeeld die nieuwe led achterlichten zoals bij elise shop.)

Als ze dan ook nog eens de voorclam kunnen maken waar dan weer standaard koplampen van ik noem maar wat een vectra in kunnen zetten (aftermarket prijs 180 euro per 2) dan zijn er weel veel mogelijkheden.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Smiley

Bericht door Smiley »

Misschien is die clam een eeste versie die die engelsman niet geacepteerd heeft ofzo.
Die 800 euri zal niet de echte productieprijs worden denk ik, dit is een dumpmodel om de een of andere reden.

Maar goed dat die glazen vectra lampen zo goedkoop zijn, want het zal hard gaan als ze op de speedster zitten denk ik :wink:

Voor de liefhebbers die het ding willen kopen hier:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=25116
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

martinb schreef:Ziet er mooi uit, wat ik dan weer jammer vind, die hele clam komt op 800 euro? terwijl alleen die schuine achterkant (racinghaube)
Dit is weer wat anders dan op die foto's hier (overigens lang niet gezien deze) en is dacht ik een losse (perspex, hier gespoten) kap die over bestaande achterklep gemonteerd kan worden.
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Exmantaa schreef:
martinb schreef:Ziet er mooi uit, wat ik dan weer jammer vind, die hele clam komt op 800 euro? terwijl alleen die schuine achterkant (racinghaube)
Dit is weer wat anders dan op die foto's hier (overigens lang niet gezien deze) en is dacht ik een losse (perspex, hier gespoten) kap die over bestaande achterklep gemonteerd kan worden.
Hierbij wordt alleen je achterklep vervangen door deze klep met lamellen schuin aflopend. Helaas nog nooit in het echt gezien. Maar vind het super mooi. Als ik het goed gelezen heb worden ook de scharnieren verplaatst zodat alleen het kleine klepje achter opengaat voor de bagage.
Is er al iemand in nederland met deze oplossing? zou het graag van dichtbij willen zien.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Smiley

Bericht door Smiley »

Volgens mij is de flapster de enigste.
Dat is een verbouwd badster dak, met als koffersluiting een losse klep.

De badster 3 heeft wel geexperimenteerd met sleuven, maar heeft niet tot een productiemodel geleid:

Afbeelding
Plaats reactie