Aanschaf Speedster 687

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Aanschaf Speedster 687

Bericht door aKra »

Ik ben al lang aan het 'verlangen' naar een Speedster, en er kwam recentelijk weer een leuke voorbij waardoor ik weer verder ben gaan kijken.

Ik heb gevonden dat M-speed de eigenaar is geweest, ik heb hem geprobeerd te contacteren maar helaas geen reactie gekregen. In de historie vind ik toch wel wat kleine problemen omdat er modificaties zijn gedaan. En daar ligt dan ook mijn vraag;

Is het verstandig om deze auto te kopen?, en de prijs is zeker interessant (€ 20.500), maar op een of andere manier hou ik nog een beetje afstand van...

Tips. etc welkom ;)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom.
In de history van het forum bedoel je?
m-speed had bij de inbouw van zijn 2.4 inlaat (te weining) vloeibare pakking gebruikt, en dat later vervangen door de pakking die erin hoorde.
Tussen het wisselen had hij last van overmatig olieverbruik.

Verder is de auto voorzien van een full miltek (1200 euro), een motoconcepts airbox (250 euro) en dus ook het 2.4 inlaatspruitstuk (200 euro).

Ik schrik er niet van, maar als verse speedsterkoper kan ik me het wel voorstellen.
m-speed heeft hem volgens mij bij een garage ingeruild, dus ik neem aan dat de speedster met garantie verkocht wordt. Is dat niet genoeg voor je?
Als het er niet 1 van een opel garage is, kun je nog altijd afspreken met de verkoper om een aankoopkeuring bij van sten of vd kooij uit te laten voeren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Klopt, bij een garage, maar 6 maanden BOVAG stelt niks voor ;)

Volgens mij zit er een K&N luchtinlaat traject op, geen airbox van motoconcepts?
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Vandaag in gereden, ding maakt met die uitlaat wel erg veel herrie... Bijna niet meer normaal ;-)

Was zo fijn om weer in mijn eigen vertrouwde auto te stappen, rust aan mijn arme oren... :roll: Maar als je optrekt mis je toch wel enige sensatie, dus het is ook wel een mooi geluid!

Wel wat problemen met de auto, en voor die prijs denk ik niet goed... Als de Opel dealer hem kwijt wilt moeten ze serieus wat aan de prijs sleutelen, en of ze dat doen is een 2de... :x
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welke problemen heeft de auto dan?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Bumper onderdeel achterclam los (zwart stripje), dashboard compleet krom rechterkant, stoelen flink verzeten (en versleten), denk uitlijning niet meer nauwkeurig (zoekt enorm en trilt flink, denk niet alleen banden balanceren), twee controle lampjes stuk instrumentarium, vocht in de koplampen, vocht in een van de achterlampen, demo/proefrit auto geweest (blijf ik altijd huiverig voor, verzekeringen sluiten hierbij bijv. dingen uit), ooit veel schade gehad wat ik nog even goed moet onderzoeken.

En vast nog wel paar dingetjes die ik ondertussen ben vergeten... Ga hopelijk zaterdag met vriendin nog even, kijken wat zij er van vind.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dan kun je beter verder zoeken, maar houd er rekening mee dat een speedster door een stel dronken engelsen op maandagmorgen in elkaar gezet is. Hij barst van de rare dingen, en af en toe schroeven vastdraaien hoort erbij. Laat je niet inplalmen door dat duitse logo erop.

Alle lampen maken water.
Hier mijn nieuwe lamp, 1400 euro na 1 regenbui:
Afbeelding
Na wat hobbybobben niet meer terug gekomen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ja, daar dacht ik dus wel aan. Door de gewraakte badge toch wel wat meer betrouwbaarheid... Maar helaas is dat dus ook niet zo... ;)

Ja, inderdaad, de lampen zijn nog wel te redden had ik gelezen. Maar ik hoop nu meer om op een goede prijs uit te komen en dan zodoende er aan te klussen. Maar hoeveel is hij waard is dan de moeilijke vraag!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als 20k je budget is, zit je tussen de nette particulieren, en de iets goedkopere handelaren.
Kijk rustig rond zou ik zeggen, tot je er een hebt waar je een goed gevoel bij hebt.
In het voorjaar zullen de prijzen wel iets omhooggaan.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

M'n budget is wel minder dan 20K moet ik zeggen in het geval van deze auto. Ik trek natuurlijk een bepaald bedrag uit voor een bepaalde auto.

Gezien ik het als 2de auto wil berijden ligt het ook lager.

Ook gekeken naar M3's maar zijn over het algemeen ali-bakken, 335/535i's, 350Z, Cupra limited editions, en meer van dat soort gein. Maar hou er niet van om dagelijks aan de tank te staan daarom nu blij met mijn goedkope dieseltje.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

(Ik mik er dus op om een 'koopje' te hebben en dan er zelf aan te klussen om er dan meer mijn auto van te maken... Zover ik heb begrepen van de vorige eigenaren is de crashbox in orde, en het lakwerk is ook gewoon prima... Maar zat toch te denken om hem mat(donker)grijs te foliën.)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als over de grens kijken geen probleem is, moet je zeker belgie en duitsland in de gaten houden.
bpm op een 2001 is ongeveer nog 1500 euro.

Goedkoopste in belgie 12.5
http://www.kapaza.be/Autos/Opel/?sort=d ... ter&photo=

Goedkoopste in DL is 7k met alleen clam en lamp schade (op het eerste gezicht) en 13.5 k voor de eerste linksgestuurde zonder schade.
http://www.mobile.de/home/index.html

Opknappen mag gerus in normaal font hoor. Wordt hier zelfs toegejuigd.
Zolang je maar wegblijft van auto's met chassis schade. (aan het alu deel)
Voor en achterclam, lampen etc is allemaal wel te vinden voor minder dan de opel prijzen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ja, maar wat is er verder mis met deze als de problemen opgelost worden? :)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Omdat je voor 20k er wel een kunt vinden die minder tot geen problemen zal hebben.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie