Autoverlichting in Leds

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Up ! nieuwe foto's erbij gezet !

Mistlicht word nog aan gewerkt. Verder is alles nu led + Xenon.
Let op, af en toe moet er een + en - draad gewisseld worden.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

dus je hebt nu alles behalve dimlicht in led (dimlicht in xenon). Is het mogelijk dimlicht ook in led uit te voeren? Lijkt me makkelijker inbouwen dan Xenon, toch?
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ja dat denk ik wel, H1 is er ook in Led uitvoering.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Projectje afgerond, alles werkt met de beschreven type lampen.

Het mistlicht heb ik weer teruggebouwd naar orgineel rood lamphuisje met erachter een witte ledlamp, er zat een wit lamphuisje in met een vastgesmolten kapotte rode 21w lamp...

- Houd met name de rem/stadslicht combinaties in de gaten, dat je kiest voor een goede lichtopbrengst.
- De plus en de min draden kunnen hier en daar omgedraaid zitten, voor een gloeidraad maakt dat niks uit, voor ledverlichting zeker wel.
- Over het linker en rechter knipperlicht moet parallel een 6 Ohm/50watt weerstand, in mijn geval heb ik dat voorin gedaan. Hierdoor knippert de automaat weer goed. De zij knippertjes en achterknippers hoeven deze niet (wel bij andere auto's met lampcontrole in de obc).
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Autoverlichting in Leds

Bericht door Ride-aholic »

Hoi,
bedankt voor je zoekwerk. Ik wil alle lampen aan de voorzijde vervangen door Xenon of LED. Ik rijd ALTIJD met dim- en mistlicht, en de gloeidraadjes van gewone lampen houden het bij mij niet lang uit met al die verkeersdrempels en andere hobbels.
LED lijkt me een verademing, wat dat aangaat.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Hallo Manta,
zou je als "led-deskundige" kunnen aangeven of een 25led H1 genoeg licht opbrengt of moet je voor de 36led H1 uitvoering gaan??

groet, AtC
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Het is jammer dat de achterlichten erg duur zijn, en niet echt 2de hands te krijgen/vinden zijn maar anders had je leuk projectje met van die HELLA lampen kunnen maken ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Het is/wordt een road legal Saker)
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

atc schreef:Hallo Manta,
zou je als "led-deskundige" kunnen aangeven of een 25led H1 genoeg licht opbrengt of moet je voor de 36led H1 uitvoering gaan??

groet, AtC
meer misschien wel meer lichtopbrengst ? Denk het wel !
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

dank voor de tips,
ik heb inmiddels ook de stadslichtjes vervangen door Leds, gekregen van Gonzales :-) . (gelijk het grootlicht H7 vervangen met mooi wit/blauw licht).
Aan beide zijde moesten de stekkertjes omgewisseld worden, anders werkten de ledjes niet. Maar dit is vrij eenvoudig, zie foto.
Afbeelding Kan dus iedereen.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

update H1 led - niet mee te rijden

Bericht door atc »

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om de de voorkant in led te bestellen (ebay - hongkong / dank aan Ries) en te plaatsen.
Gisteravond was de vuurdoop voor de H1 - 68led verlichting => m.i. zou de lichtopbrengst - door het groot aantal led's - genoeg moeten zijn.

Echter toen ik gisteravond in het donker wegreed had ik op de eerste beste rotonde al bijna een auto te pakken (kwam van rechts en reed vol door ...). Daarna nog ong. een 5 kilometer volgehouden, echter al mijn tegemoet komende auto's seinde :( dachten waarschijnlijk dat ik met stadslicht rondreed.
Het blijkt dat de lichtopbrengst zeer minimaal is, ben direct maar weer terug gegaan en de H1 vervangen door de standaard gloeilamp.

De H7 68led is nog onderweg vanuit Hongkong - ik ben benieuwd of deze meer lichtopbrengst brengt.

Het viel me wel op dat ik geen enkel +/- hoefde om te draaien.

groet, AtC
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: update H1 led - niet mee te rijden

Bericht door Manta79 »

atc schreef:Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om de de voorkant in led te bestellen (ebay - hongkong / dank aan Ries) en te plaatsen.
Gisteravond was de vuurdoop voor de H1 - 68led verlichting => m.i. zou de lichtopbrengst - door het groot aantal led's - genoeg moeten zijn.

Echter toen ik gisteravond in het donker wegreed had ik op de eerste beste rotonde al bijna een auto te pakken (kwam van rechts en reed vol door ...). Daarna nog ong. een 5 kilometer volgehouden, echter al mijn tegemoet komende auto's seinde :( dachten waarschijnlijk dat ik met stadslicht rondreed.
Het blijkt dat de lichtopbrengst zeer minimaal is, ben direct maar weer terug gegaan en de H1 vervangen door de standaard gloeilamp.

De H7 68led is nog onderweg vanuit Hongkong - ik ben benieuwd of deze meer lichtopbrengst brengt.

Het viel me wel op dat ik geen enkel +/- hoefde om te draaien.

groet, AtC
Kijk, dit is wel link zeg, ik denk dat met name de lens in de H1 ten opzichte van de H7 een flinke stoorzender zou kunnen. Bij mij geeft de H7 een flinke lichtopbrengt, daar zit ook helemaal niks voor.

Ik zou als ik jouw was dan toch eens kijken naar een Xenon setje voor H1, daarvan is de lichtopbrengst erg goed en zoals je ziet, gezien worden is toch wel belangrijk. Doe voorzichtig aan !

Ries
"A je to !" #0047
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Ik ga me wel concentreren op een H1 xenon lichtsetje.
Ben met je eens dat goed zicht en gezien worden wel belangrijk is.

groet, AtC
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: update H1 led - niet mee te rijden

Bericht door Manta79 »

atc schreef:
Het viel me wel op dat ik geen enkel +/- hoefde om te draaien.
Wel grappig dat dit dus echt heel verschillend is, ik heb zeker 3 op de 10 aansluitingen om moeten zetten, het is tijdens de bouw/montage van de Speedster van geen enkel belang geweest dat ze ook goed zaten....

Succes met de H1 xenon !

TL
(tot later, dus niet TL buis :D )
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Alles OK bij de APK vandaag !
"A je to !" #0047
Plaats reactie