Geperforeerde remschijven !

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Geperforeerde remschijven !

Bericht door Marcel »

Hi,

op mijn nieuwe speeltje zitten de geperforeerde remschijven.

Dit kost maar € 650,- :wacko: weet iemand of dit alleen voor de schijven is, of dat er nog meer anders is :?:

Dit vraag ik omdat ik bij bv moto-concept zie dat een set € 230,- kost....dat is nog eens leuk geld verdienen als je de kosten van de STD schijven eraf trekt....... :shock:

Wat is eigenlijk het voordeel ervan, behalve dat het er wel stoer uitziet :roll:

Groet Marcel.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Dat is alleen voor de schijven volgens mij, wel alle 4.

Het voordeel van gegroefde of geperforeerde schijven is dat de gassen welke ontstaan bij remmen beter afgevoerd kunnen worden en geen 'gasbel' kunnen vormen tussen schijf en blokken. Vooral bij zware belasting blijven de remmen dus beter werken. Een nadeel is het extra geluid bij remmen (zwaar brommen bij hoge belasting), dit is weer iets minder bij gergroefde schijven tov geperforeerde schijven.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: Geperforeerde remschijven !

Bericht door jans »

Marcel schreef:Hi,

op mijn nieuwe speeltje zitten de geperforeerde remschijven.

Dit kost maar € 650,- :wacko: weet iemand of dit alleen voor de schijven is, of dat er nog meer anders is :?:

Dit vraag ik omdat ik bij bv moto-concept zie dat een set € 230,- kost....dat is nog eens leuk geld verdienen als je de kosten van de STD schijven eraf trekt....... :shock:

Wat is eigenlijk het voordeel ervan, behalve dat het er wel stoer uitziet :roll:

Groet Marcel.
Heb ze er later op gezet. Ja' opel moet toch ergens van leven :lol:
Het voordeel is , dat de remschijven iets minder heet worden, of zogezegd éérder afkoelen.

jans
Plaats reactie