Voor dagdagelijks gebruik?
Voor dagdagelijks gebruik?
Hallo,
Ik vroeg me af of de speedster dagdagelijks gebruikt kan worden als ride? Of is dit een wagen die je moet koesteren en enkel mee rijdt als het warm weer is? Hoe doen jullie het? Wordt ie het hele jaar gebruikt? Hoeveel km's maken jullie ermee?
Hoeveel verbruikt een speedster nu in werkelijkheid, fabriekscijfers zeggen niet zo veel natuurlijk. Je mag altijd zeggen wat je rijstijl is en hoeveel ie dan verbruikt.
Kost een speedster veel in onderhoud? Zijn er series/bouwjaren waar er kinderziektes zijn voor de speedster? Moet er vaak op onderhoud worden gegaan?
Ik heb altijd een wagen gehad met airco, mss een domme vraag maar een speedster heeft nooit airco, is dit te doen in de zomer? Of is het dan echt een serre? Natuurlijk kun je 't dak eraf doen maar dat gaat niet altijd.
Zijn er veel rol en rij/windgeluiden met het stoffen dak ? en met hardtop?
Groetjes
Ik vroeg me af of de speedster dagdagelijks gebruikt kan worden als ride? Of is dit een wagen die je moet koesteren en enkel mee rijdt als het warm weer is? Hoe doen jullie het? Wordt ie het hele jaar gebruikt? Hoeveel km's maken jullie ermee?
Hoeveel verbruikt een speedster nu in werkelijkheid, fabriekscijfers zeggen niet zo veel natuurlijk. Je mag altijd zeggen wat je rijstijl is en hoeveel ie dan verbruikt.
Kost een speedster veel in onderhoud? Zijn er series/bouwjaren waar er kinderziektes zijn voor de speedster? Moet er vaak op onderhoud worden gegaan?
Ik heb altijd een wagen gehad met airco, mss een domme vraag maar een speedster heeft nooit airco, is dit te doen in de zomer? Of is het dan echt een serre? Natuurlijk kun je 't dak eraf doen maar dat gaat niet altijd.
Zijn er veel rol en rij/windgeluiden met het stoffen dak ? en met hardtop?
Groetjes
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Ik zou niet kunnen bedenken waarom een Speedster niet dagelijks ingezet kan worden. Snap eveneens niet waarom deze niet altijd open gereden kan worden. Kwa motorblok hebben we het over een compleet standaard Opelblokje. Dus wat onderhoudskosten en verbruik betreft, stelt het niets voor. Geluid heb je altijd. Met en zonder dak. Ben je zuinig op je oren, draag je oordopjes onder het rijden. Heb zelf een jaar lang de Speedster als daily ride gebruikt. Tot volle tevredenheid.

Caterham => Britse degelijkheid...
Dat weet ik niet eh "allen", ik zeg toch ook niet dat een speedster niet voor dagelijks gebruik is, ik VRAAG het alleen want weet daarom te weinig van opels. Altijd open rijden, heb je al gekeken wat voor weer 't nu buiten is?allen schreef:Ik zou niet kunnen bedenken waarom een Speedster niet dagelijks ingezet kan worden. Snap eveneens niet waarom deze niet altijd open gereden kan worden. Kwa motorblok hebben we het over een compleet standaard Opelblokje. Dus wat onderhoudskosten en verbruik betreft, stelt het niets voor. Geluid heb je altijd. Met en zonder dak. Ben je zuinig op je oren, draag je oordopjes onder het rijden. Heb zelf een jaar lang de Speedster als daily ride gebruikt. Tot volle tevredenheid.

Andere antwoorden zijn nog steeds welkom! Thanks alvast!
- allen
- Contacteer:
Volgens mij was je vraag of de wagen daarvoor geschikt zou kunnen zijn. Daar heb je m'n antwoord op. Zolang je niet in de file staat, blijf je zonder dak droog en in de winter reed ik open met muts en evt. een skibroek. Vanwege de door Herman genoemde reden. De kachel.
In de zomer reed ik 99% van de tijd open. Het dak ligt binnen 2 minuten achter je voorstoelen en in dezelfde tijd krijg je dat weer op de auto. Ik ben van mening dat je een open wagen koopt om zoveel mogelijk zonder dak te rijden, al schoffelde het me dit jaar wel een paar weken hard onderuit. Was me met de Speedster overigens nooit gebeurd.
Ik heb overigens zelden zo goedkoop kunnen rijden kwa afschrijving en onderhoud, dus wellicht is dat wel iets dat je graag wilt horen.

In de zomer reed ik 99% van de tijd open. Het dak ligt binnen 2 minuten achter je voorstoelen en in dezelfde tijd krijg je dat weer op de auto. Ik ben van mening dat je een open wagen koopt om zoveel mogelijk zonder dak te rijden, al schoffelde het me dit jaar wel een paar weken hard onderuit. Was me met de Speedster overigens nooit gebeurd.
Ik heb overigens zelden zo goedkoop kunnen rijden kwa afschrijving en onderhoud, dus wellicht is dat wel iets dat je graag wilt horen.

Ik vind dat ie prima bruikbaar is als dagelijkse auto. Heb er zelf een hele tijd dag in dag uit woon-werk mee gedaan, vakanties gereden, circuit etc. Gaat prima, zonder tot nu toe noemenswaardige vreemde slijtage.
Verbruik heb ik bijgehouden over alle tankbeurten sinds ik de auto heb. Details zijn hier te zien:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/268384.html
Over het leven van mijn auto nu een gemiddelde van 8.1L/100km (over een totaal van ruim 108.000km), en dat is dus inclusief circuitwerk.
Mark
Verbruik heb ik bijgehouden over alle tankbeurten sinds ik de auto heb. Details zijn hier te zien:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/268384.html
Over het leven van mijn auto nu een gemiddelde van 8.1L/100km (over een totaal van ruim 108.000km), en dat is dus inclusief circuitwerk.
Mark
C30-94@0.55bar
ik heb mijn speedster sinds 23 januari dit jaar en was er een beetje bang voor om hem dagelijks te gebruiken, maar ik ben er van dag 1 mee beginnen rijden en gezellig door de sneeuw ploeteren en alles en ik moet zeggen dat het heeeeel goed meevalt!
je moet wel op voorand in je achterhoofd houden dat een speedster geen luxe heeft natuurlijk, als je daarmee kan leven, is het een heel prettige auto om dagelijks mee te rijden
je moet wel op voorand in je achterhoofd houden dat een speedster geen luxe heeft natuurlijk, als je daarmee kan leven, is het een heel prettige auto om dagelijks mee te rijden

- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ter vergelijking:
een corso/matiz/caddy/golf rijdt veeeeeel beter in het echte winter weer. Ook met winterbanden is het bij gladheid gewoon een drama om te rijden met de speedster.
Afgelopen winter is er iedere dag gereden met de speedy en was je vaak blij als je op bestemming was. Een voorwiel aangedreven auto is werelds in zo`n geval!
Je wordt echt van alle kanten ingehaald tijdens gladheid, je houdt geen 45 km karretje bij.
Verder buiten de - temperaturen en gladheid is het gewoon een prima woon-werk auto. Met pak aan en in en uit stappen zijn wat mindere dingen
een corso/matiz/caddy/golf rijdt veeeeeel beter in het echte winter weer. Ook met winterbanden is het bij gladheid gewoon een drama om te rijden met de speedster.
Afgelopen winter is er iedere dag gereden met de speedy en was je vaak blij als je op bestemming was. Een voorwiel aangedreven auto is werelds in zo`n geval!
Je wordt echt van alle kanten ingehaald tijdens gladheid, je houdt geen 45 km karretje bij.
Verder buiten de - temperaturen en gladheid is het gewoon een prima woon-werk auto. Met pak aan en in en uit stappen zijn wat mindere dingen

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- allen
- Contacteer:
Ik durf te betwijfelen dat een lichte wagen als de Matiz veel beter rijdt. Wellicht ligt de grens wat verder dan je denkt. Maar die voorzichtigheid is nooit weg. Geen problemen gehad met de Speedster en zelfs met de lichtere Caterham niet op ijzel en sneeuw. Wel verse winterbanden met voldoende profiel.
ik ben er van overtuigd dat je met een speedster in de sneeuw meer te zeggen hebt dan een bmw of mercedes. de motor zit immers op de achteras en dat in combinatie met mijn nieuwe banden geeft een geweldige grip. natuurlijk moet je het toerental laag houden of de auto breekt uit, maar als je weet wat je doet, kan je perfect met een speedster door de sneeuw rijden