2.4 inlaatspruitstuk Kit

Voordelige aankopen voor leden.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

2,4 inlaat spruitsuk kit

Bericht door S. Gonzales »

Zo moet het ook Ries, anders gaat het misschien teveel op werken lijken :D
Wat dat betreft ben ik ook blij met de samenwerking met Dennis, MartinB en Kim. Dat maakt het ook weer gezellig en leerzaam.
De ECU van tevoren monteren gaat niet lukken i.v.m. het ontbreken van ruimte.
Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

2.4 inlaat is gemonteerd!

Bericht door atc »

Ik rij nu al 2 weken rond met de nieuwe inlaat.
De motor pakt wat beter op en ook onderin zit wat meer trekkracht.
Toch is het nog niet super - waarschijnlijk kan hier de ecu remap een stuk verbetering in brengen.

De montage heeft lang geduurd, ik heb zelf 1 dag geholpen, de overige dagen heeft ie bij een garage / vriend gestaan. Er was wel redelijk wat ruimte om de 2.4 inlaat te passen en meten. In eerste instantie van de 120 ampere dynamo, de bout afgezaagd - later hebben we de 120 omgeruild voor een 100 ampere (ong. 2 maanden was deze gereviseerd - jammer van de afgezaagde bout ...).

totzover / groet, AtC
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Met het ander luchtinlaat vond ik de winst ook niet echt noemenswaardig. Voor m`n gevoel lang geen 10 pk. Geluid van open luchtfilter gaf meer voldoening :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Bij mij krijg ik pas het gevoel dat de match benzine/lucht goed zit vanaf 4250 toeren.
Dan voel ik echt dat ik een douw krijg die er eerst niet inzat.
Zaterdag as een ritje bij 12esc gebietst om eens te kijken wat een remap doet. (hopelijk diezelfde douw over een breder toerenbereik)
Indien ok, gaat zeker het spaarvarken ondersteboven van de zomer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als je de vermogensgrafieken van Mark over elkaar heen legt (voor en na alle mods), dan krijg je al een beeld van wat je gaat voelen met "de volledige set-up". Je krijgt niet echt veel meer douw, hij blijft alleen wat langer redelijk lineair doorstomen naar hoge toerentallen. Wil je echt die 200pk vinden, dan moet je gewoon ver doorharken in de toeren. Het voelt misschien niet zo veel sneller, maar als je ziet dat je bijna de 160 teller haalt in de 3de versnelling, en dat hij daar heel lekker naartoe loopt, dan weet je het wel :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het kan ook interpretatie zijn natuurlijk. Ik noem het een douw, iemand anders noemt het verder doorhalen/naartoe lopen.
Wat gezondere trekkracht in 3 tot 4000 (waar hij nu schijnbaar wat rijker loopt, zou prettig zijn)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Hier nog een duitser die voor 180 van zijn kit af wil, voor de geintereseerden:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=25409
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Het voelt misschien niet zo veel sneller, maar als je ziet dat je bijna de 160 teller haalt in de 3de versnelling, en dat hij daar heel lekker naartoe loopt, dan weet je het wel :wink:
Net met 12esc meegereden, en het is inderdaad wat je beschrijft.
De extra power blijft pas los komen boven de 4000 toeren, maar met de remap soepeler dan bij mij zonder. (ik voel echt een omslagpunt bereikt worden bij 4250)
Ook die 7000 rpm is verdomd lekker.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie