Accu verwijderen/nieuwe accu plaatsen

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
coradrie
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:41
Locatie: Almere-haven

Accu verwijderen/nieuwe accu plaatsen

Bericht door coradrie »

Door dat de Speedster een tijd heeft stil gestaan hoor ik bij het willen starten een tikkend geluid van de startmoter,daar ik het afgelopen jaar ook bij een tweede start,kort achter elkaar,ook al het idee had dat de accu zwak was meteen een nieuwe gekocht.Deze is 45 Aph,maarnu ik denk even de accu te verwisselen,ben daar nog niet ingeslaagd heb wel het ruitensproeireservaar verwijderd,maar hoe krijg je de accu eruit,jaja beugeltje wat hem op zijn plaats houd het ik ook verwijderd.Graag tips hoe het bestete doen.
Met vr.groet,Cor
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Je bent de eerste niet. :wink:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... cu&start=0

Zoals Maik daar schreef.
Piet, je ontkomt er niet aan om wat van de (originele) bedrading los te halen van de auto, dat wilt zeggen: tiewraps losknippen. Dan kan je de bedrading wat beter uit de weg trekken. Na het montere van de nieuwe accu de boel weer een beetje netjes vastzetten met wat nieuwe tiewraps.
Wat hij niet schreef dat na het losmaken de accu er met wat geklooi er uit kan. Beetje schuin en zo. Gaat allemaal net.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

De kans is vrij groot dat je de hoofd-kabelboom ook nog los moet halen. Dus even de tiewraps doorknippen zodat je wat meer speelruimte hebt om de accu eruit te tillen ...

Met kantelen enz. kreeg ik de accu er echt niet uit. Die 2cm extra ruimte van de kabelboom had ik echt nodig. Na het terugzetten van de accu even nieuwe tiewraps erin en klaar, rijden maar :lol:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Zoals Piet gequote heeft dus :wink:
Afbeelding
coradrie
Nieuw lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:41
Locatie: Almere-haven

Bericht door coradrie »

Mede door jullie tips en aanwijzingen is het mij zelfs gelukt,wel met een helpende hand,want je moet wel met zijn tweeen zijn om kabels en dergelijke weg te halen.BEDANKT.
Met vr.groet Cor
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn accu. Ik krijg de Speedster elke keer maar moeizaam aan de praat de laatste tijd. Dat wordt dus een middagje klooien om de accu om te wisselen... :?
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
heinz

accu

Bericht door heinz »

Let op als je een nieuwe accu plaatst, dat je er 1 koopt met hengsel!
Een GM accu ( ook duur ) heeft bv geen hengsel.
Da s wat handiger met het laten zakken in het diepe gapende gat.
Zonder hengsel eigenlijk niet te doen omdat je met je klauwen die draadzooi weg moet houden.
Enne, denk erom wat kopervet aan de polen te kliederen, da s beter voor het behoud en corrosie

Veel geluk
Gebruikersavatar
twinturbo
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 aug 2007 7:46

accu

Bericht door twinturbo »

Goeie tips heren :!: :!:

Afgelopen donderdag even langs bevriend garagebedrijf geweest om een nieuwe batterij te scoren en met jullie tips was het een "piece of cake".
Tie-ribs doorknippen, kabels wat verleggen , beugel/steun los en tillen maar.
Gelukkig hadden zowel de oude als de nieuwe accu een hengsel waardoor het soepeltjes ging.
:woship: :woship:
The mind is like a parachute; it only functions when its open.
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Optima batteries

Bericht door Zoefke »

Ik ben ook aan een nieuwe batterij toe, de speedster start nog moeizaam na één week :?

De gel-batterij van 18Ah vind ik wat nipt, de originele is natuurlijk zwaar.
Na even surfen kwam ik de Optima batteries tegen, zijn die bij iemand bekend?

http://www.optima-batterien.eu/nl/optim ... ereik.html
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

De optima's zijn opzich prima. Ze gaan langer mee. Maar de prijs is ook weer anders. Het is maar net wat je wilt. Met de optima's heb je iig geen gewichtsbesparing.

Accu's kunnen er slecht tegen om langere tijd niet geladen te worden. Dat geldt eigenlijk voor alle accu's. De optima's zijn wat anders van opbouw. Ipv platen zitten er rollen in. Die rollen bestaan uit metalen en een absorberende laag waarin het zuur zit. Ze kunnen daarom ook bijv. liggend worden gebruikt. Het maakt ze sterker en bijvoorbeeld uitermate geschikt voor de rallysport.

Ik zie er niet zoveel voordeel in. Ik heb de lichte raceaccu. Maar ik rijd dan ook bijna dagelijks met de speedster.
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2006 19:42
Locatie: Brugge (België)

Bericht door Bart »

Heb zelf zo'n 2 jaar geleden een gel-batterij via ebay van Carspezials.de gekocht samen met druppel-lader.
Doet het nog altijd heel goed (ligt wel altijd aan lader aangezien speedster maar af en toe gebruikt wordt :oops: ) en hierbij gewichtswinst van 6 kg :wink:
Speedster 0890
Plaats reactie