Remmen upgrade

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Denthrax schreef: Ik zat te denken aan een probleem met de rembekrachtiger?
Ziet de vacuumslang aan de bekrachtiger er nog ok uit? Is de terugroepactie uitgevoerd?

De originele slang wordt na verloop van tijd platgedrukt en gaat dan scheuren. Dan krijg je wel problemen met de rembekrachtiger ja...
Jägertee
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

mtech schijfremmen + mintex blokken

Bericht door atc »

Sinds 2 weken rij ik met mtech schijfremmen en mintex blokken rond. Het remt wel een stuk beter, echter nog niet super hard.
Helaas treed er wel een ander probleem op - zie fotos' - aan de achterkant. De achterste blokken remmen maar op een stuk van de schijf, hierdoor onstaat op de rest van de schijf roestaanslag etc. Het lijkt erop dat volgend jaar de schijven niet de apk halen :(

Iemand een idee of je ook grotere blokken aan de achterzijde kunt monteren??

groet, AtC
Bijlagen
mtech achterremschijf.jpg
mtech achterremschijf.jpg (90.57 KiB) 2639 keer bekeken
mtech achterremschijf2.jpg
mtech achterremschijf2.jpg (108.6 KiB) 2643 keer bekeken
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

remmen upgrade

Bericht door S. Gonzales »

Daar hebben meer Speedsters last van Arjen. Het kan vrij lang duren voor het buitenste remblok in z'n geheel "draagt". Het lijkt erop dat de remklauw een beetje tordeert bij het remmen, de blokken slijten ook scheef af. Kijk maar eens goed naar je oude remblokken. De binnenzijde draagt wel snel over het gehele oppervlak. Ik weet niet wanneer je naar de APK moet maar als dat over een jaar is heb je hier zeker geen probleem mee. Moet je er volgende week heen dan heb je een logische verklaring (remblokken zitten er net nieuw in) en je zult zien dat hij de minimale remvertraging nu al zonder problemen haalt. Maar waarom heb je voor Mintex remblokken gekozen? Nu heb je goede schijven en dan toch Mintex monteren?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Hi Gonzales, dank voor je reactie.
APK duurt nog een 1 jaar, dus wel benieuwd wat er dan gebeurt.
De verklaring voor de mintex blokken zijn eenvoudig -> deze werden er voor "weinig" bij gelevert. De complete set (4 schijven + 2sets mintex blokken) kwam mij op ong. 200 euro te staan (incl. verzending uit engeland).

groet, AtC
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je achterblokken moeten inderdaad nog wat inslijten zodat ze over de volle breedte gaan werken.
Bij mij raakt ook altijd eerst alleen de buitenkant van het blok de schijf.
Hoeveel km heb je al gereden zo? Ik zou even wat steviger gaan remmen nu, zodat je het inloopproces wat versnelt. Nog geen circuit op gaan voordat je blok helemaal pakt iig :wink:
Afbeelding
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Ik heb inmiddels al wel 300km gereden. Zal deze week even de rem wat harder aanpakken :D

groet, AtC
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Even iets meer met de handrem remmen!!!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:De RC5+ blokken heb ik nog geen ervaringen van gehoord uit eerste hand, maar het zouden goede blokken moeten zijn, die minder schijven vreten dan de RC6. Misschien even wachten met die blokken tot er meer ervaringen mee zijn? Stéphane met de elise gaat ze gebruiken binnenkort...
Je mag van mij wel even mijn oude RC6 blokken proberen, en zelfs overnemen voor 2 kratten kwaliteitsbier :). Ze zullen wel iets van je schijf vragen (puur door de schijvenhonger van die dingen en omdat jouw schijven anders gesleten zijn dan mijn blokken, maar ach...). Het is wel link om dit te proberen, want misschien wil je niet meer anders hierna :lol: (valt wel mee denk ik, het gillen en rammelen van die dingen kan niet iedereen tegen).
Ga je op zeker, koop dan de RS14. Haalt het qua performance niet bij de RC6 maar is wel een beter compromis.
Allereerst bedankt voor het aanbod :thumbup:

Ik heb even nagedacht en besloten om ze maar niet te testen. Dat piepen en rammelen gaat mij irriteren verwacht ik en denk achteraf maar het remde wel het beste.... Remschijf leven is ook wat te kort.

Misschien ga ik nog even test rijden met de RS14 of ik bestel direct de RC5+. Of allerlei forums allemaal goede verhalen gelezen :)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Ik heb ze eronder zitten, de rc5+ per vandaag. Eerste indruk goed, ik moet met een fluwelen voetje remmen :twisted:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Ruben schreef:Ik heb ze eronder zitten, de rc5+ per vandaag. Eerste indruk goed, ik moet met een fluwelen voetje remmen :twisted:
Piepen/rammelen ze? Welke blokken zaten er eerst onder?
ps: remt een standaard lotus wel goed? (kan haast niet slechter dan de Opel natuurlijk)

Ik heb al een aantal keer internetbankieren opgestart maar nog net niet besteld, wilde toch eerst wat ervaringen horen.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Haha, die laatste zin!

Ik heb er ook nieuwe remschijven onder, dus denk dat dat ook wel wat uitmaakt. Andere blokken waren cheap ass blokken, moet je dus geen vergelijking mee willen maken. Piepen en rammelen doen ze niet op het moment, maar heb ook nog niet echt hard geremd, eerst nog voorzicht gereden.

Ik weet wel van Stephane dat hij over beide tevreden is. Hij heeft de rs42 eronder gehad en nu de rc5+. Overigens beweerd Stephane dat ie rs14 heeft, maar das nog een discussie puntje wat we hebben, want hij geeft aan dat de blokken blauw zijn..
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Het is natuurlijk wel van het 1 uiterste naar het andere uiterste met rc blokken. Ben benieuwd wat ze met je schijven gaan doen.

Als Stephane weinig verschil merkt met de RS42 dan is dat geen reden voor mij om over te stappen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

mmm... Ik heb die goedkope versie van de rs42 van Yvo. Maar ben er nu niet tevreden mee en ze gaan eraf.

De 1 zegt dat de RC5+ beter zijn dan de pagid rs14 en nu is er iemand die geen verschil merkt tussen de rs42 en de rc5+. Tja, wat moet je nou geloven :roll:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Maar die persoon zegt dat ie rs14 heeft :lol:

Mijn keuze heb ik gemaakt op de positieve ervaring die ik met carbone lorraine heb gehad onder de 130i. Dat waren dan wel de rc6, maar die waren faultless, behalve het piepen.

De pagids ken ik niet, maar voor mij is het te makkelijk om net zoals iedereen maar pagids te nemen, omdat "alle" Lotus mensen ermee rijden. Ik houd van keuzes.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dennizz schreef:mmm... Ik heb die goedkope versie van de rs42 van Yvo. Maar ben er nu niet tevreden mee en ze gaan eraf.

De 1 zegt dat de RC5+ beter zijn dan de pagid rs14 en nu is er iemand die geen verschil merkt tussen de rs42 en de rc5+. Tja, wat moet je nou geloven :roll:
Kom maar eens met die rode kadett van mij rijden, dan weet je wat de RS14's doen. Dat zou toch echt goed genoeg moeten zijn, in ieder geval vergeleken met de standaard meuk. Ik ben toch bang dat de "goedkope Pagids" van Yvo niet echt vergelijkbaar zijn met de real stuff...

Heb je trouwens na al die suffe winterkilometers die blokken van jou al eens echt goed op z'n sodemieter gegeven? Zijn ze niet gewoon verglaasd? Even 5x achter elkaar van 160-50km/u remmen, en dan VOL :idea: (Dat wordt een ritje N11 vannacht 8) ).
Afbeelding
Plaats reactie