Remmen upgrade

Alle overige technische zaken.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

mmm... Maik, de ESR800 is niet te vergelijken met de RS14 maar met de RS42... daar zit nogal een verschil :)
Afbeelding
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Bericht door Speedster4Fun »

Ik heb een setje pagid RS14 voor en achter liggen maar zie nu dat de (standaard) schijven ook serieus aan vervanging toe zijn.

Zijn die EBC ultimax schijven nou een verbetering t.o.v. de standaard schijven (slijtage/frictie) of kan ik beter een setje orginele schijven kopen :?:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

YvoTuk schreef:mmm... Maik, de ESR800 is niet te vergelijken met de RS14 maar met de RS42... daar zit nogal een verschil :)
Dat weet ik Yvo. Wat ik altijd begrepen heb van de RS42 is dat ze geen lichtjaren van de RS14's af zitten (begrijp me goed, ik heb zelf alleen ervaring met de RS14's).
Maar het lijkt er toch op dat Dennis de blokken na een tijdje niet erg best vind (zacht uitgedrukt), dan lijkt het mij toch van deze afstand dat de ESR800 niet echt de kwaliteit haalt van de RS42. Wellicht wel als ze nog vrij nieuw zijn, maar na verloop van tijd lijkt het dan snel bergafwaarts te gaan (de Pagids zouden constant moeten zijn qua performance, anders had ik daar allang wat over gelezen op het www). Maar nogmaals, dat is mijn observatie van een afstandje.
Wie weet zit ik ernaast en heeft Dennis gewoon te lang als een ouwe taart gereden en moeten de blokken weer even wakker worden 8) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:
Dennizz schreef:mmm... Ik heb die goedkope versie van de rs42 van Yvo. Maar ben er nu niet tevreden mee en ze gaan eraf.

De 1 zegt dat de RC5+ beter zijn dan de pagid rs14 en nu is er iemand die geen verschil merkt tussen de rs42 en de rc5+. Tja, wat moet je nou geloven :roll:
Kom maar eens met die rode kadett van mij rijden, dan weet je wat de RS14's doen. Dat zou toch echt goed genoeg moeten zijn, in ieder geval vergeleken met de standaard meuk. Ik ben toch bang dat de "goedkope Pagids" van Yvo niet echt vergelijkbaar zijn met de real stuff...

Heb je trouwens na al die suffe winterkilometers die blokken van jou al eens echt goed op z'n sodemieter gegeven? Zijn ze niet gewoon verglaasd? Even 5x achter elkaar van 160-50km/u remmen, en dan VOL :idea: (Dat wordt een ritje N11 vannacht 8) ).
Vanavond een blokje om gedaan en wat fanatiek geremd. Als je echt hard trapt vertraagt die wel, maar dat was met standaard blokken ook zo. Net als de leg press @ 140 kg :lol:

In elkaars kadetten rijden is prima. Er zit alleen veel verschil in de auto`s onderling. Maar je kan zeker zeggen of je mijn remmen prima vind of niet.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ben je toevallig a.s. woensdagochtend of middag in de buurt? Daarna wordt even moeilijk ivm Clastres en een weekje vakantie daarna...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nou, vanmiddag even in die bak van Dennizzzz gereden en ik moet zeggen, die remmen zijn niet beroerd :) nee, ze zijn slechter dan dat :lol:
Even serieus, ik denk dat er wat mis is met die blokken, op koude vochtige weg kon ik met moeite 1 wieltje aan het blokkeren krijgen (ABS was uitgeschakeld). Heel veel pedaalkracht nodig. Dennis kreeg weer wat moed toen hij een stukje in mijn kuipje reed, het kan dus wel (speedster die goed remt).
Laatst gewijzigd door Maik op 31 mar 2010 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Klopt, gewoon CL of Pagid eronder (laten) zetten. En de kosten daarvan incalculeren in je beschikbare budget.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

De ESR800 zitten echt veel te ver van de RS14 af. De eerste week was goed, maar daarna zoals gemeld in dit topic werd het minder. Ik wil het vergelijken met standaard blokken, zeker na een aantal duizend km`s...

Vanmiddag ervaart dat een Speedster dus wel kan remmen zoals ik wil/ruim acceptabel vind :D Het mooiste is: met regen remt die ook :thumbsup:
(van de afstelling van de vering/ophanging geniet ik nu nog :lol: "Kneiter hard" maar toch comfortabel. Oke, op echte slechte wegen wordt je niet vrolijk en stuiter je de weg af, maar op gemiddeld wegdek (ook goed bestraatte klinkerwegen) is het echt genieten :)

De keus is bijna gevallen op de RC5+. Ik ga er nu vanuit dat de 3de set remblokken (binnen 1,5 jaar) wel naar verwachting zullen zijn en dat ik eindelijk eens een setje op ga remmen i.p.v. vervangen op + 75% 8)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Denizz zei:
De keus is bijna gevallen op de RC5+.
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar ik heb de OMP Competitions en ik zou echt niet weten wat je meer van remblokken moet verwachten :thumbup:

Misschien ook het overwegen waard..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Maik schreef:Nou, vanmiddag even in die bak van Dennizzzz gereden en ik moet zeggen, die remmen zijn niet beroerd :) nee, ze zijn slechter dan dat :lol:
Even serieus, ik denk dat er wat mis is met die blokken, op koude vochtige weg kon ik met moeite 1 wieltje aan het blokkeren krijgen (ABS was uitgeschakeld). Heel veel pedaalkracht nodig. Dennis kreeg weer wat moed toen hij een stukje in mijn kuipje reed, het kan dus wel (speedster die goed remt).
Lijkt me niet helemaal in orde, want met mijn ordinaire (standaard volgens mij) blokjes remt het ook gewoon normaal.
Doet die rembekrachtiger het wel????
(even pompen met motor af, daarna starten met voet op rem. Moet je verschil kunnnen voelen.)
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik ben niet helemaal je remblokken historie gaan teruglezen, maar ik begrijp er uit dat je concessies hebt gedaan vanuit financieel oogpunt met de eerder gekochte blokken. Waar op zich niets mis mee is, want over het algemeen is geld ook de reden om concessies te doen.
Wellicht kan wat betreft remblokken hier de conclussie zijn dat goedkoop eigenlijk gewoon duurkoop is, naast het veiligheidsaspect.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

the-duke schreef:Denizz zei:
De keus is bijna gevallen op de RC5+.
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar ik heb de OMP Competitions en ik zou echt niet weten wat je meer van remblokken moet verwachten :thumbup:

Misschien ook het overwegen waard..

Gr,
The Duke
@Dominique: dat is niet helemaal waar, want de OMP's die De Graaf bedoelt zijn toch ook best goede blokken, voor een hele mooie prijs. Ik heb er geen circuitervaring mee, was de auto van Mark waar ik in reed, maar op de straat was het toen (voor die 20km's ofzo) zeer oke.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Pfew ben ik 'blij'. Ik heb namelijk net hetzelfde als Dennizz met mijn ESR800 blokken. Ik begon ondertussen al te denken dat het probleem ergens anders zou liggen door het feit ik ook soms bijna niks van remkracht had bij koude remmen.

Toen de blokken nieuw waren remden deze perfect, nu zit ik bijna halfweg en beginnen ze slechter en slechter te worden.

Helaas zal ik Clastres nog moeten rijden met deze blokken :x Volgende week bestel ik ook meteen RC5+ !
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

[/quote]
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar ik heb de OMP Competitions en ik zou echt niet weten wat je meer van remblokken moet verwachten thumb up

Misschien ook het overwegen waard..

Gr,
The Duke
Inmiddels ook meegereden en waren ook stukken beter dan die van mij. Ik heb wel het idee dat de rs14 iets meer hapt met minder pedaaldruk.
Lijkt me niet helemaal in orde, want met mijn ordinaire (standaard volgens mij) blokjes remt het ook gewoon normaal.
Doet die rembekrachtiger het wel????
(even pompen met motor af, daarna starten met voet op rem. Moet je verschil kunnnen voelen.)
Niet vervelend bedoeld hoor maar weet je wel wat echt remmen is? Bijna iedereen klaagt al jaren over de standaard set-up van de remmen van de Speedster. Of ze zijn allemaal stuk, of jij denk dat je hard remt? (misschien heb je stiekem wel andere blokken eronder :wink:)

Bij pompen wordt die kneiterhard en als je start voel je het pedaal inzakken. Dat was toch juist goed?
Ik ben niet helemaal je remblokken historie gaan teruglezen, maar ik begrijp er uit dat je concessies hebt gedaan vanuit financieel oogpunt met de eerder gekochte blokken. Waar op zich niets mis mee is, want over het algemeen is geld ook de reden om concessies te doen.
Wellicht kan wat betreft remblokken hier de conclussie zijn dat goedkoop eigenlijk gewoon duurkoop is, naast het veiligheidsaspect
Ik dacht: rs14 is voor het circuit (hoge temperaturen aankunnen etc.) en de rs42 is voor de straat (verbranden bij circuit gebruik)
Aangezien ik niet op het circuit rijdt gaan me remmen geen 800 graden worden en dacht dus genoeg te hebben aan de rs42. Over de rs42 hoorde je namelijk geen slechte verhalen maar juist goede.
Ik heb toen besloten om de ESR800 aan te schaffen omdat Ivo vertelde dat ze vergelijkbaar zijn, alleen zonder duur doosje.
Dusja, om de prijs heb ik ze aangeschaft!

Nu twijfel ik weer. Ik denk dat CL beter is dan Pagid. Maar de CL (RC5+) is goedkoper dan de RS14. Dat zou dan betekenen dat ze slechter zijn dan de RS14. M`n gevoel zegt dat de RC5+ wel beter lees:agressiever zijn.

Ik moet me dus nog even verdiepen bij mensen die met de rs14 hebben gereden en nu met de rc5+ om de juiste keuze te maken. Het liefst neem ik de C6 maar wil dat piepen niet...
Denthrax schreef:Pfew ben ik 'blij'. Ik heb namelijk net hetzelfde als Dennizz met mijn ESR800 blokken. Ik begon ondertussen al te denken dat het probleem ergens anders zou liggen door het feit ik ook soms bijna niks van remkracht had bij koude remmen.

Toen de blokken nieuw waren remden deze perfect, nu zit ik bijna halfweg en beginnen ze slechter en slechter te worden.

Helaas zal ik Clastres nog moeten rijden met deze blokken :x Volgende week bestel ik ook meteen RC5+ !
Precies, eerste week een paar keer onverwacht blokkeerde wielen. Nu lukt het geen eens als je het wilt! Toen ik ze er net op had zitten vertelde iemand me al welk scenario ik inging... Ik geloofde hem toen absoluut niet omdat die op dat moment super remde, maar inmiddels :roll:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Is het eigenlijk makkelijk om zelf de remblokken te vernieuwen? Is daar ergens een handleiding voor?
Plaats reactie