S. Gonzales schreef: En nu de achterremmen?
- Met een drevel de pin er vanuit de achterkant uit tikken
- Vang het anti-rammel veertje op wat los komt als de pen er uit is
- Het buitenste remblok naar de naaf tikken en dan omlaag tikken totdat hij uit de klauw valt
- De inbus bout van de remschijf verwijderen
- Til de remschijf van de naaf
- Haal nu het binnenste remblok er uit
- Maak de zaak goed schoon
- Draai de remzuiger met de klok mee en druk 'm tegelijk terug naar binnen (handrem mechanisme blokkeert 'm en hij wil niet zonder draaiing terug)
- Monteer nieuwe binnenste blok met koper-vet op contact punt met de zuiger en op contactpunten tegen de klauw rand
- Monteer remschijf op naaf
- Zet schijf weer vast met inbus
- Schuif buitenste remblok in klauw
- Plaats anti-rammel veertje en borg de blokken en veertje met borgpin
- Tik borgpin met drevel volledig in klauw
- Trap paar keer rustig op de rem om de blokken te 'zetten'
- Trek de handrem een paar keer aan om mechanisme te laten zelf-stellen
Klaar...
Optioneel kan je ook de schijf laten zitten en de bovenste bout van de klauw losmaken en deze dan naar buiten draaien, maar bovenstaande vind ik een veel eenvoudiger en prettiger manier van werken. (is ook de officiele procedure)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..