De CL backing plates zijn 0.5mm kleiner dan de RS14 backing plates. Dat is iets wat ik ze een paar weken geleden gemeld heb waar op zich niet veel respons op is gekomen.
De enige opmerking -die op zich wel terecht is- was dat men probeert te voorkomen dat de backing plates door uitzetting vast zouden komen te zitten in de remklauwen.
Ik kan me niet voorstellen dat die .5mm zo'n groot verschil uit zouden maken in het vastlopen. Uiteindelijk is de uitzettings coefficient van de backing plate van Pagid of die van CL Brakes toch gewoon dezelfde..
Maar goed, er zijn drie oplossingen tegen het rammelen: de anti rattle stickers, die nieuwe type vergrendelings pinnen met veren (die zijn krachtiger dan de oude) en het opnieuw opspannen van de oude veerplaat.
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van die stickertjes omdat die uiteindelijk de ruimte tussen de backing plate en de klauw weer kleiner maken. Wel een beetje flexibel, maar toch.
Ik heb de voorkeur aan de veer die het blok netjes op de plek houdt.
Voor wat betreft de set van Ruben heb ik op dit moment geen idee wat er mis is. Het klinkt bijna alsof de schijven krom zijn