raam vervangen
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
De onderzijde is met een staaldraad getrokken vanuit het midden naar de zijkanten. De zijkanten en bovenkant met een elektrisch bewegend mesje, vanuit de binnenzijde gedaan. Dat was echt 10 minuten werk.
Ik moet zeggen dat de ruit er ook niet heel uit kwam, de barsten springen er zo in.
De orginele kit waarmee de ruit vast zat was ook nergens breder dan 1 cm, daar was ik erg verbaasd over. Nu zit de ruit denk ik met wel 2 cm brede kit vast.
Ik moet zeggen dat de ruit er ook niet heel uit kwam, de barsten springen er zo in.
De orginele kit waarmee de ruit vast zat was ook nergens breder dan 1 cm, daar was ik erg verbaasd over. Nu zit de ruit denk ik met wel 2 cm brede kit vast.
"A je to !" #0047
- Manta79
Ik ben bang dat dat niet echt gaat lukken aan de zijkanten en boven, de ruit ligt in het frame, is het de bedoeling dat ie er heel uit moet ?Blitz schreef:ik hoop dat ik hem bij mij helemaal er uit krijg met staaldraad, want ik heb zo geen machien![]()
1cm ruitekit is in princiepe meer dan genoeg, bij een vectra B bijvoorbeeld is dat zelfs maar een halve cm en de ruiten vallen er toch niet uit
"A je to !" #0047
- Manta79
Je krijgt er een nieuw raamkader bij... dat zit vast aan de nieuwe ruit, je kan kiezen tussen zwart of zilver.Blitz schreef:de ruit moet er niet heel uit, er staan krassen op van de ruitewisser, vandaar dat ik een nieuwe wilen dan kan ik gelijk de raamkader deftig spuiten
gr.
Ries
"A je to !" #0047
- Manta79
ter info,
Prijs van de ruit is 615,- ex btw bij Opel, er gaat dan nog 20% korting af en is dan 492 ex btw.
Volledig bedrag was 950,33 euro incl btw, incl montage/uurloon, klein materiaal.
Prijs van de ruit is 615,- ex btw bij Opel, er gaat dan nog 20% korting af en is dan 492 ex btw.
Volledig bedrag was 950,33 euro incl btw, incl montage/uurloon, klein materiaal.
Laatst gewijzigd door Manta79 op 07 apr 2010 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"A je to !" #0047
i know, ik ga gewoon de goedkoopste nemen, de kader moet toch in dezelfde kleur als de velgen gespoten wordenManta79 schreef:Je krijgt er een nieuw raamkader bij... dat zit vast aan de nieuwe ruit, je kan kiezen tussen zwart of zilver.Blitz schreef:de ruit moet er niet heel uit, er staan krassen op van de ruitewisser, vandaar dat ik een nieuwe wilen dan kan ik gelijk de raamkader deftig spuiten
gr.
Ries

- Manta79
Dat is zeker waar, de rand is een soort hard rubber, een weekmaker in de lak kan denk ik geen kwaad, anders heb je zo barsten in de lak. Gewoon lekker houden zoals die uit de doos komt.Smiley schreef:Houd er rekening mee dat pasagiers zich graag optrekken aan de raamstijl, en de flexibiliteit ervan laat je spuitwerk scheuren.
De levensduur kan beperkt zijn.
Passagiers aan mijn raamlijst hangen ??!!

"A je to !" #0047
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ze zijn vlugger dan je denkt hoorManta79 schreef:Passagiers aan mijn raamlijst hangen ??!!echnie!!

Dezelfde types die op je sill gaan staan, en ook de plastic sillbeschermer kunnen laten scheuren.
De enige oplossing is de pasagierstoel eruit te halen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dennizz
Daarom heb ik 4-puntsgordels. Voordat ze dat door hebben heb ik al 6 keer verteld hoe ze moeten uitstappenSmiley schreef:Ze zijn vlugger dan je denkt hoorManta79 schreef:Passagiers aan mijn raamlijst hangen ??!!echnie!!
Dezelfde types die op je sill gaan staan, en ook de plastic sillbeschermer kunnen laten scheuren.
De enige oplossing is de pasagierstoel eruit te halen.

Het ergste vind ik dat je iedere keer zegt: deur zachtjes dicht!!!!
even wachten BAMM Oh, hij gaat wel heel soepel

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- vauxhall
gisteren zelf de voorruit eruit gehaald met zo een "multi-toestel"
zagen schuren snijden? van FEIN
nadat de voorclam verwijderd was, was het 10min werk.
Die ruit was er in "no time" uit. Ruit was al beschadigd en barste rustig verder tijdens het zagen.
De nieuwe is nog niet geplaatst... moet nog ruitenkit halen.
zagen schuren snijden? van FEIN
nadat de voorclam verwijderd was, was het 10min werk.
Die ruit was er in "no time" uit. Ruit was al beschadigd en barste rustig verder tijdens het zagen.
De nieuwe is nog niet geplaatst... moet nog ruitenkit halen.
- speedster2008
- Actief lid
@ Blitz: ff iets anders: Ik wil u heel graag iets vragen: Wat is de naam van die opel garage waar ze WEL weten wat te doen en vooral NIET met een Speedster? Wij hebben ander half jaar geleden onze Speed in Belgie gekocht en worden helemaal dood ziek van de auto omdat we nog steeds terug moeten voor garantie werkzaamheden en de auto nou niet zo behandeld wordt zoals wij willen en ze NIX oplossen. Zijn nu ong. 3x terug geweest en nog is er NIETS opgelost. Zijn de auto zelfs 1 van de keren "DRIE MAANDEN" kwijt geweest... G2 Belgie en Nederland werken niet samen dus de auto heeft de meeste km. gereden naar Belgie en terug. hopeloos.Blitz schreef:700€ is wel veel geld, maar dat is dan incl. montage. Montage ben ik van plan zelf te doen, k zou alleen graag ff weten wat de raam zelf kost
@Sooike: een lotusgarage waar ze niet weten hoe ze een Speedster omhoog moeten krikken?![]()
niet zo ver van u is er een Opelgarage waar 2 personen werken met een Speedster, dus daar weten ze wel hoe het werkt
groet,
Jason