Nieuweling uit Schoonhoven
Nieuweling uit Schoonhoven
Hallo allemaal,
Mijn naam is Erik de Vries en ik heb helaas nog geen Speedster, zelfs nog nooit in gereden .
Zijn er hier mensen die in de buurt van Schoonhoven of Gouda wonen, en mij misschien een keer willen laten kennismaken met het rijgedrag van een Speedster?
Ik ben al een tijd op zoek naar een geschikte auto voor mij, dwz ik zoek een project.
Al diverse schade autos gezien maar nog niet de juiste.
Ik zou best een schadevrije Speedster willen kopen maar dat kan ik nog effe niet betalen.
Mijn voordeel is dat ik alles zelf doe aan mijn auto’s, en ik heb veel ervaring met polyesther verwerking en reparatie.
Sinds 18 jaar rij ik een Matra Murena, en ik ben bezig met de restauratie van een Peerless GT2 uit 1958, allebei met een polyesther carroserie.
Aan allebei, maar vooral aan de Peerless heb ik heel veel reparaties gehad, en ook nieuwe delen zelfgemaakt.
Daarom, als ik een mooie schade kan vinden kan ik er wel wat mee, mijn eigen uren kosten niks.
Ik vind de Speedster veel mooier dan de Elise, en 150 pk is voor mij genoeg.
Zijn er hier ook mensen op dit forum die een RHD VX220 hebben?
Voor mij zou het ook nog een mogelijkheid zijn om een goedkope RHD uit GB te halen, en dan op mijn gemak een keer om te bouwen naar LHD.
Als ik een Speedster of een VX220 vind koop ik hem toch niet voor de handel, maar puur voor mezelf.
Ik volg dit forum al geruime tijd en ik moet zeggen dat het een lekker levendig forum is met enthausiaste mensen.
Iedereen doet lekker zijn eigen ding, ook zeer veel nuttige info, ga zo door!!
Mijn naam is Erik de Vries en ik heb helaas nog geen Speedster, zelfs nog nooit in gereden .
Zijn er hier mensen die in de buurt van Schoonhoven of Gouda wonen, en mij misschien een keer willen laten kennismaken met het rijgedrag van een Speedster?
Ik ben al een tijd op zoek naar een geschikte auto voor mij, dwz ik zoek een project.
Al diverse schade autos gezien maar nog niet de juiste.
Ik zou best een schadevrije Speedster willen kopen maar dat kan ik nog effe niet betalen.
Mijn voordeel is dat ik alles zelf doe aan mijn auto’s, en ik heb veel ervaring met polyesther verwerking en reparatie.
Sinds 18 jaar rij ik een Matra Murena, en ik ben bezig met de restauratie van een Peerless GT2 uit 1958, allebei met een polyesther carroserie.
Aan allebei, maar vooral aan de Peerless heb ik heel veel reparaties gehad, en ook nieuwe delen zelfgemaakt.
Daarom, als ik een mooie schade kan vinden kan ik er wel wat mee, mijn eigen uren kosten niks.
Ik vind de Speedster veel mooier dan de Elise, en 150 pk is voor mij genoeg.
Zijn er hier ook mensen op dit forum die een RHD VX220 hebben?
Voor mij zou het ook nog een mogelijkheid zijn om een goedkope RHD uit GB te halen, en dan op mijn gemak een keer om te bouwen naar LHD.
Als ik een Speedster of een VX220 vind koop ik hem toch niet voor de handel, maar puur voor mezelf.
Ik volg dit forum al geruime tijd en ik moet zeggen dat het een lekker levendig forum is met enthausiaste mensen.
Iedereen doet lekker zijn eigen ding, ook zeer veel nuttige info, ga zo door!!
- Bijlagen
-
- Murena.jpg (158.63 KiB) 2761 keer bekeken
-
- Peerless GT2.JPG (76.86 KiB) 2765 keer bekeken
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Welkom hier Erik.
Dat zijn twee mooie hobby auto's die je daar hebt Vooral de Peerless kan ik wel waarderen, maar de Matra is ook bijzonder.
Als je nog eens in de buurt van Leiderdorp bent/komt dan kan je een berichtje sturen, meerijden of zelf een stukje sturen kan altijd. De speedster is alleen niet helemaal standaard meer (meer vermogen en Nitron onderstel en nog wat zaken).
Dan kan ik misschien gelijk wat advies krijgen over een schadepuntje aan mijn polyester
Ik hoor het wel.
Dat zijn twee mooie hobby auto's die je daar hebt Vooral de Peerless kan ik wel waarderen, maar de Matra is ook bijzonder.
Als je nog eens in de buurt van Leiderdorp bent/komt dan kan je een berichtje sturen, meerijden of zelf een stukje sturen kan altijd. De speedster is alleen niet helemaal standaard meer (meer vermogen en Nitron onderstel en nog wat zaken).
Dan kan ik misschien gelijk wat advies krijgen over een schadepuntje aan mijn polyester
Ik hoor het wel.
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Hoi en Welkom !
Ik heb ooit bijna een Murena gekocht ! Die had toen dezelfde motor als mijn eerste auto 20 jaar geleden (Talbot Solara), daarmee hield de zoektocht op, want ik wilde de 2.2...
Zuinig op zijn...
Maar succes met de zoektocht naar de Speedster voor je project. Er is genoeg zelf te sleutelen aan het karretje.
Ik heb ooit bijna een Murena gekocht ! Die had toen dezelfde motor als mijn eerste auto 20 jaar geleden (Talbot Solara), daarmee hield de zoektocht op, want ik wilde de 2.2...
Zuinig op zijn...
Maar succes met de zoektocht naar de Speedster voor je project. Er is genoeg zelf te sleutelen aan het karretje.
"A je to !" #0047
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Welkom Murena,
tip: laatste zondag van de maand is er meestal een vrijblijvende meeting in het midden van het land. (kijk even bij 'vaste meeting' onder 'evenementen' op dit forum) Daar de winter nu wel over is, zullen er deze maand vast wel een aantal mensen op komen dagen die je graag zullen informeren, en een ritje zit er vast ook wel in.
Blits ding, die Peerless!
tip: laatste zondag van de maand is er meestal een vrijblijvende meeting in het midden van het land. (kijk even bij 'vaste meeting' onder 'evenementen' op dit forum) Daar de winter nu wel over is, zullen er deze maand vast wel een aantal mensen op komen dagen die je graag zullen informeren, en een ritje zit er vast ook wel in.
Blits ding, die Peerless!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Welkom.
De bodemprijs van een rhd is ongeveer 7k pond.
http://www.pistonheads.com/sales/list.a ... TP&o=q&pc=
(voor een 2001 komt er een kleine 1.5k bpm bij)
De bodemprijs van een BE of een DE speedster is ongeveer 12k euro.
http://www.mobile.de/home/index.html?lang=en
Schadespeedsters in de UK kopen vaak via ebay Uk voorbij.
Schadespeedster in duitsland via mobile.de
Bodywerl zal allemaal goed te doen zijn voor je.
Zodra het aluminium chassis een klap gehad heeft, is hij officieel compleet afgeschreven, ongeacht hoe goed je het repareerd.
Laat die zo veel mogelijk links, en ga er voor 1 waar alleen clamschade opzit.
De bodemprijs van een rhd is ongeveer 7k pond.
http://www.pistonheads.com/sales/list.a ... TP&o=q&pc=
(voor een 2001 komt er een kleine 1.5k bpm bij)
De bodemprijs van een BE of een DE speedster is ongeveer 12k euro.
http://www.mobile.de/home/index.html?lang=en
Schadespeedsters in de UK kopen vaak via ebay Uk voorbij.
Schadespeedster in duitsland via mobile.de
Bodywerl zal allemaal goed te doen zijn voor je.
Zodra het aluminium chassis een klap gehad heeft, is hij officieel compleet afgeschreven, ongeacht hoe goed je het repareerd.
Laat die zo veel mogelijk links, en ga er voor 1 waar alleen clamschade opzit.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- ::SpeedFire::
- Lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
- Locatie: Andijk
Welkom Erik,
Leuke hobby heb je.
Ik heb toevallig net een schade Speedster gevonden en op het forum geplaatst onder "2e hands Speedsters".
Een turbo uit België vandaan, maar er is van de voorzijde niet echt veel meer over. Is waarschijnlijk ook wel niet meer te redden zo te lezen in de reactie van Smiley.
Succes met je zoektocht en ben nieuwsgierig naar de voortgang van je project rondom die Speedster/VX220.
Groeten,
Sjoerd
Leuke hobby heb je.
Ik heb toevallig net een schade Speedster gevonden en op het forum geplaatst onder "2e hands Speedsters".
Een turbo uit België vandaan, maar er is van de voorzijde niet echt veel meer over. Is waarschijnlijk ook wel niet meer te redden zo te lezen in de reactie van Smiley.
Succes met je zoektocht en ben nieuwsgierig naar de voortgang van je project rondom die Speedster/VX220.
Groeten,
Sjoerd
- Bijlagen
-
- mxwbjBwU9E30XhbjXmNWQ.jpg (47.77 KiB) 2677 keer bekeken
Bedankt voor de leuke reacties allemaal.
Heb net een RHD VX220 gemist op Ebay, jammer.
Ik blijf gewoon zoeken, voorkeur blijft natuurlijk wel een LHD Speedster.
De Peerless is best wel bijzonder, maar 300 van gemaakt, de mijne heeft chassisnr: GT2-00013.
Gelukkig ben ik niet bijgelovig
Voor wat betreft advies over polyesther reparaties:
Gebruik alleen verse en professionele produkten, geen Gamma potje!
Verder een scheur goed uitslijpen en onvetten en dan laagsgwijs weer opbouwen.
Eventueel aan de achterzijde nog een of twee laagjes voor versteviging.
Heel belangrijk is het gebruik van een ontluchtings roller tijdens het lamineren.
Dit gereedschap zorgt ervoor dat je geen luchtbelletjes meer hebt in het gerepareerde deel, dus later geen opborrelende lak als ie een keer in de zon staat.
Laat maar weten als je iets wilt weten.
Chassis schades laat ik zeker staan.
Behalve als het om het stalen subframe van de achterwiel ophanging gaat.
Dit is tot op bepaalde hoogte goed te richten en te repareren volgens mij.
De Belgische schade Speedster is idd niet meer te redden.
Ben ik bij wezen kijken, de verkoper probeerde mij nog te vertellen dat er een paar nieuwe delen opgelast konden worden, jaja pas nog in het sprookjesbos van de Efteling geweest zeker.
Chassis aan de voorkant is grotendeels weg!!
Zit totaan de voorruit in mekaar, zelfs de rembekrachtiger is plat.
Motorblok hangt er ook scheeft in, subframe verbogen
Zitten nog wel heel veel bruikbare delen aan.
Ik hou jullie zeker op de hoogte als er ontwikkelingen zijn!!
Heb net een RHD VX220 gemist op Ebay, jammer.
Ik blijf gewoon zoeken, voorkeur blijft natuurlijk wel een LHD Speedster.
De Peerless is best wel bijzonder, maar 300 van gemaakt, de mijne heeft chassisnr: GT2-00013.
Gelukkig ben ik niet bijgelovig
Voor wat betreft advies over polyesther reparaties:
Gebruik alleen verse en professionele produkten, geen Gamma potje!
Verder een scheur goed uitslijpen en onvetten en dan laagsgwijs weer opbouwen.
Eventueel aan de achterzijde nog een of twee laagjes voor versteviging.
Heel belangrijk is het gebruik van een ontluchtings roller tijdens het lamineren.
Dit gereedschap zorgt ervoor dat je geen luchtbelletjes meer hebt in het gerepareerde deel, dus later geen opborrelende lak als ie een keer in de zon staat.
Laat maar weten als je iets wilt weten.
Chassis schades laat ik zeker staan.
Behalve als het om het stalen subframe van de achterwiel ophanging gaat.
Dit is tot op bepaalde hoogte goed te richten en te repareren volgens mij.
De Belgische schade Speedster is idd niet meer te redden.
Ben ik bij wezen kijken, de verkoper probeerde mij nog te vertellen dat er een paar nieuwe delen opgelast konden worden, jaja pas nog in het sprookjesbos van de Efteling geweest zeker.
Chassis aan de voorkant is grotendeels weg!!
Zit totaan de voorruit in mekaar, zelfs de rembekrachtiger is plat.
Motorblok hangt er ook scheeft in, subframe verbogen
Zitten nog wel heel veel bruikbare delen aan.
Ik hou jullie zeker op de hoogte als er ontwikkelingen zijn!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Is dit wat voor je:
http://auto.marktplaats.nl/opel/3416769 ... teken.html
Bespreek wel goed met corn door wat er reeds opgeknapt is, zeker als het het chassis is.
http://auto.marktplaats.nl/opel/3416769 ... teken.html
Bespreek wel goed met corn door wat er reeds opgeknapt is, zeker als het het chassis is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.