Nurburgring Nordschleife - Celica VVTi 140PK Lap in 9min02

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nou, ik heb even het overstuurmomentje en het rondje van 9min02 bekeken en vind het allemaal wel meevallen hoor, even afgezien van het corrado-torpedeer momentje :)
Echt langzaam gaat het niet en ik weet zeker dat minimaal de helft van de speedsterrijders hier dat overstuurmoment niet zonder kleerscheuren overleefd hadden... Dit betekent niet dat het allemaal niet beter gekund had natuurlijk :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat dacht ik nu ook.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Gezien de discussie ga ik als ik even de tijd heb ook maar de filmpjes bekijken achter ene pc met sound :lol:

Even zonder dollen: in 9 min "rond" de ring over met een niet echte sportwagen met veel pk`s is toch snel? Volgens mij was het met de motor wel een "magische" grens.

Overstuur is toch op te vangen met de Speedster, zeker bij goed weer? Tenminste het is mij nog nooit niet gelukt en daar zaten een paar keer bij waarbij ik volledig moest tegen sturen.

Alleen bij regen en gladigheid wordt het een heel ander verhaal en lukt het net zo vaak niet als wel...

Nouja, eerst maar eens die filmpjes bekijken.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Bij snelheden tot de 80km/u is het opvangen nog wel goed te doen, alhoewel je dan nog steeds wel redelijk bij de pinken moet zijn (een pak-um-beet bmw E30-je is echt een stuk vriendelijker bv), daarboven wordt het toch wel een stuk spannender vind ik...
Afbeelding
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Met een goede instructeur kan deze rijder veel verder komen. Lef genoeg. Maar: safety for all en dat bedoel ik letterlijk.


Groeten,


Nico

N.B.: ook ik ken jeugdzonden (onbezonnenheid, wie niet?)
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Het lijkt of de Corrado eerst ruimte geeft maar geen gas terug neemt en vrij laat beslist zich toch maar liever niet in een bocht te willen laten passeren. Twijfelaars zijn het meest verraderlijke wat je kan hebben.
Vergeet niet dat dit de ring is en dat je daar alle mogelijke coureurs treft. Van beginners met gebrek aan peekaas en talent tot en met de meest arrogante locals in superbolides. Geen van allen kennen de brave LoT regels en slechts zeer zelden wordt er een inhaalseintje gegeven. Grote snelheidsverschillen zijn hiervan het resultaat met alle gevaren die dat met zich mee brengt.
Op zich is er in dit geval ruimte voldoende gehouden, anders was hij er wel tegen aan geknald. Of het meer geluk als wijsheid is laat ik in het midden, net zoals of het wel of niet verstandig is in een bocht in te halen. Maar volgens mij wordt er adequaat gereageerd om een crash te voorkomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Dominique schreef:Het lijkt of de Corrado eerst ruimte geeft maar geen gas terug neemt en vrij laat beslist zich toch maar liever niet in een bocht te willen laten passeren. Twijfelaars zijn het meest verraderlijke wat je kan hebben.
Vergeet niet dat dit de ring is en dat je daar alle mogelijke coureurs treft. Van beginners met gebrek aan peekaas en talent tot en met de meest arrogante locals in superbolides. Geen van allen kennen de brave LoT regels en slechts zeer zelden wordt er een inhaalseintje gegeven. Grote snelheidsverschillen zijn hiervan het resultaat met alle gevaren die dat met zich mee brengt.
Op zich is er in dit geval ruimte voldoende gehouden, anders was hij er wel tegen aan geknald. Of het meer geluk als wijsheid is laat ik in het midden, net zoals of het wel of niet verstandig is in een bocht in te halen. Maar volgens mij wordt er adequaat gereageerd om een crash te voorkomen.
Zoals je het nu schrijft, lijkt het alsof je zegt dat het overmacht was ("de ring is gevaarlijk, daar kan je niks aan doen"). Je zult altijd op stommiteiten van anderen moeten anticiperen. Als dat tot gevolg heeft dat je langzamer bent... tja, het heet niet voor niks Touristenfahrt...
Jägertee
Plaats reactie