Koplampen krasvrij maken
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
Koplampen krasvrij maken
Al eens iemand geprobeerd om de koplampen opnieuw krasvrij te krijgen?
EDIT!!:
WERKWIJZE NIET TOEPASSEN BIJ DE SPEEDSTER
Volgende (Meguiars) werkwijze:
1. eerst de koplampen grondig wassen en spoelen.
2. rondom de koplamp alles aftapen wat niet in contact mag komen met schuurpapier.
3. wetsanden met bvb 1000grit schuurpapier tot de krassen niet meer zichtbaar zijn.
4.wetsanden met 2000grit.
5. wetsanden met 2500grit.
6. wetsanden met 3000grit.
7. koplamp opnieuw reinigen en afdrogen.
8. daarna machinaal polijsten met een rotary en Meg. Ultimate Compound en cuttingpad of woolpad tot je een helder resultaat verkrijgt. Let op dat je geen te hoge toerentallen gebruikt om te polijsten, te hoge temperaturen kunnen je koplamp beschadigen en vervormen !!!!!!!
10. daarna polijsten met rotary of DA en UC en polishingpad om alle microkrasjes te verwijderen veroorzaakt door de cutting-woolpad en polijsten tot hoogglans .
11. tape verwijderen en polijststof afwassen en drogen.
12. afwerken met een goeie sealant als bescherming bvb. Meg. NXT TECHWAX 2.0 .
http://www.google.be/search?hl=nl&sourc ... =&gs_rfai=
EDIT!!:
WERKWIJZE NIET TOEPASSEN BIJ DE SPEEDSTER
Volgende (Meguiars) werkwijze:
1. eerst de koplampen grondig wassen en spoelen.
2. rondom de koplamp alles aftapen wat niet in contact mag komen met schuurpapier.
3. wetsanden met bvb 1000grit schuurpapier tot de krassen niet meer zichtbaar zijn.
4.wetsanden met 2000grit.
5. wetsanden met 2500grit.
6. wetsanden met 3000grit.
7. koplamp opnieuw reinigen en afdrogen.
8. daarna machinaal polijsten met een rotary en Meg. Ultimate Compound en cuttingpad of woolpad tot je een helder resultaat verkrijgt. Let op dat je geen te hoge toerentallen gebruikt om te polijsten, te hoge temperaturen kunnen je koplamp beschadigen en vervormen !!!!!!!
10. daarna polijsten met rotary of DA en UC en polishingpad om alle microkrasjes te verwijderen veroorzaakt door de cutting-woolpad en polijsten tot hoogglans .
11. tape verwijderen en polijststof afwassen en drogen.
12. afwerken met een goeie sealant als bescherming bvb. Meg. NXT TECHWAX 2.0 .
http://www.google.be/search?hl=nl&sourc ... =&gs_rfai=
Laatst gewijzigd door Sir_Bongiovi op 23 jun 2010 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Zijn onze koplampen niet zachter dan normale?
http://www.youtube.com/watch?v=BETIgHjMrpw
Ik zou het niet durven, op 2800 euro aan lampen.
(hoewel het wel nodig is, bij die van mij)
http://www.youtube.com/watch?v=BETIgHjMrpw
Ik zou het niet durven, op 2800 euro aan lampen.
(hoewel het wel nodig is, bij die van mij)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Met schuurpapier op de plexi?
Volgens mij haal je hierdoor de UV beschermlaag er af, zoals Arno schreef.
Lees dit even:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... light=arno

Volgens mij haal je hierdoor de UV beschermlaag er af, zoals Arno schreef.
Lees dit even:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... light=arno
Einfach nur ein nackter Sportler
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Pascal

De doorzichtige kappen zijn gemaakt van polycarbonaat (PC).
Ik weet beroeps halve dat dit een materiaal is dat bijna niet te polijsten is (te Zacht).
Om krassen te voorkomen is er een hardcoating aangebracht.
Dit is een vrij dunne laag waar je heel snel doorheen zal gaan als je met schuur middelen aan de gang gaat.
Al bij al zijn het waardeloze dingen die veel te duur zijn

- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Pascal
Lampen worden naar mijn weten steeds uit PC. vervaardigdSir_Bongiovi schreef:inderdaad waardeloze lampen tot je de opel prijzen ziet.
Prijs/kwaliteit? denk het nie
Zijn de lampen bij een lotus ook van polycarbonaat?
Nadeel zacht materiaal voordeel een steen zal geen scheur of barst vertonen. Enkel polijsten kan je vergeten (te zacht) Enkel de hard coating kan
Je voorzichtig polijsten maar pas op!!! deze is maar 50mic dik hier zit je dus zo doorheen.
Een lotus lamp kost volgens mij maar iets van 400€

- Arno
- Contacteer:
Misschien een produkt om de top-coating weer te herstellen:
http://www.ipmsolutionsbv.nl/docs/beamkit_folder_nl.pdf
Nooit zelf gebruikt, maar wie weet...
Bye, Arno.
http://www.ipmsolutionsbv.nl/docs/beamkit_folder_nl.pdf
Nooit zelf gebruikt, maar wie weet...
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- ::SpeedFire::
- Lid
Laatst heb ik Jan van der Kooi gesproken over beschadigingen op Speedster koplampen.
Het 'glas' van mijn lamp is door Van der Kooi los gehaald en gepolijst, maar het resultaat was niet echt verbeterd. Nog steeds wat krassen zichtbaar en de coating is niet te herstellen.
Wat Jan wel aangaf is dat als je er een (steenslag)folie op aanbrengt de lamp een stuk strakker wordt. Dit omdat de buitenste optische laag door de folie nu onbeschadigd glad is waardoor veel oneffenheden (krassen, steenslag) aan het zicht onttrokken worden. Ik heb dit nog niet in de praktijk gezien, maar de beschadigingen schijnen echt te 'verdwijnen'.
Betreft steenslag folie voor de voorzijde van de Speedster. Ik heb gehoord dat dit zo rond de EUR 400,- kost incl. aanbrengen.
Ik kwam op de site van Edel-Car-Parts een folieset tegen voor slechts EUR 56,-.
Iemand ervaringen met zo'n set?
Het 'glas' van mijn lamp is door Van der Kooi los gehaald en gepolijst, maar het resultaat was niet echt verbeterd. Nog steeds wat krassen zichtbaar en de coating is niet te herstellen.
Wat Jan wel aangaf is dat als je er een (steenslag)folie op aanbrengt de lamp een stuk strakker wordt. Dit omdat de buitenste optische laag door de folie nu onbeschadigd glad is waardoor veel oneffenheden (krassen, steenslag) aan het zicht onttrokken worden. Ik heb dit nog niet in de praktijk gezien, maar de beschadigingen schijnen echt te 'verdwijnen'.
Betreft steenslag folie voor de voorzijde van de Speedster. Ik heb gehoord dat dit zo rond de EUR 400,- kost incl. aanbrengen.
Ik kwam op de site van Edel-Car-Parts een folieset tegen voor slechts EUR 56,-.
Iemand ervaringen met zo'n set?
- Bijlagen
-
- Speedster Folie_edel-car-parts.de_items_images_image_237.jpg (28.98 KiB) 6225 keer bekeken
-
- Speedster Folie_edel-car-parts.de_items_images_image_421.jpg (34.43 KiB) 6220 keer bekeken
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb die 56 euri kit erop zitten. Met wat geduld prima zelf aan te brengen.
Ik had alleen moeite de onderste bocht naar beneden te maken, omdat de clam ook lichtjes naar binnen loopt. Daar met een mesje licht inkepingen moeten maken. (die je niet ziet)
Zit er nu een half jaar op. Moet zeggen dat hij flinke steenslag niet tegenhoud, en er al kleine scheurtjes in de folie zitten daardoor.
Op basis daarvan zou ik adviseren de dikke (iets duurdere) variant te nemen.
Edit; zie net op de site dat die dikke er niet meer opstaat.
Mail hem effe waar die gebleven is zou ik zeggen.
Ik had alleen moeite de onderste bocht naar beneden te maken, omdat de clam ook lichtjes naar binnen loopt. Daar met een mesje licht inkepingen moeten maken. (die je niet ziet)
Zit er nu een half jaar op. Moet zeggen dat hij flinke steenslag niet tegenhoud, en er al kleine scheurtjes in de folie zitten daardoor.
Op basis daarvan zou ik adviseren de dikke (iets duurdere) variant te nemen.
Edit; zie net op de site dat die dikke er niet meer opstaat.
Mail hem effe waar die gebleven is zou ik zeggen.
Het leven is geen sprookje.
- ::SpeedFire::
- Lid
Bedankt voor de info Smiley!
Zal hiernaar kijken.
Het is ook niet veel geld voor die set, dus dan is er niet teveel van te verwachten blijkt wel. Maar als de meeste steenslag maar voorkomen wordt. Het zal toch niet voor 100% lukken, net hoe grote stenen je tegenkomt onderweg
.
Laatst een baksteen/stuk puin op de weg gezien bij een invoegstrook, die moet je dan dus niet scheppen.
Het blijft oppassen, je komt van alles tegen op de weg, flink afstand van voorliggers houden zodat je goed overzicht heb voorkomt een hoop ellende en tegelijkertijd een hoop steenslag.
Zal hiernaar kijken.
Het is ook niet veel geld voor die set, dus dan is er niet teveel van te verwachten blijkt wel. Maar als de meeste steenslag maar voorkomen wordt. Het zal toch niet voor 100% lukken, net hoe grote stenen je tegenkomt onderweg

Laatst een baksteen/stuk puin op de weg gezien bij een invoegstrook, die moet je dan dus niet scheppen.
Het blijft oppassen, je komt van alles tegen op de weg, flink afstand van voorliggers houden zodat je goed overzicht heb voorkomt een hoop ellende en tegelijkertijd een hoop steenslag.
- S. Gonzales
koplampen krasvrij maken
Heb een jaar geleden de (goedkope) folie van Edel car parts aangebracht. Prima zelf te doen zolang je het maar nat genoeg houdt, zowel de plakzijde van de folie als de auto ruim inspuiten met water, gemengd met een heel klein beetje afwasmiddel (geen citroen). Het valt niemand op dat het erop zit. Ben er zeer tevreden over.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- kzentekik_et
- Actief lid
Re: koplampen krasvrij maken
klinkt raar als je die onderste foto Bekijkt...S. Gonzales schreef:Het valt niemand op dat het erop zit. Ben er zeer tevreden over.
of is dat gezichtsbedrog ??
- kzentekik_et
- Actief lid