Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
hey co
achter de uitlaatcollector zit een redelijk dikke warmte isolatie tegen de wand van de kofferbak
ik heb daar een stukje van ongeveer 3 vierkante cm uit gehaald om de collector juist te kunnen draaien (dat bleek de enige factor te zijn om hem er niet op te krijgen)
maik.domm.en ik hebben om de bocht zelf een hitteschild geplooid in nimbus dat is een hittebestendig soort alu dat gemakkelijk te plooien is
en ik heb het orginele hitteschild terug geplaatst boven de uitlaat collector van de tullets(mits een paar afstandsbusjes te draaien te draaien met de draaibank)
ik hoop dat de uitleg je wat verder kan helpen
maar vooral geen schrik hebben om er aan te beginnen
grts stefan
achter de uitlaatcollector zit een redelijk dikke warmte isolatie tegen de wand van de kofferbak
ik heb daar een stukje van ongeveer 3 vierkante cm uit gehaald om de collector juist te kunnen draaien (dat bleek de enige factor te zijn om hem er niet op te krijgen)
maik.domm.en ik hebben om de bocht zelf een hitteschild geplooid in nimbus dat is een hittebestendig soort alu dat gemakkelijk te plooien is
en ik heb het orginele hitteschild terug geplaatst boven de uitlaat collector van de tullets(mits een paar afstandsbusjes te draaien te draaien met de draaibank)
ik hoop dat de uitleg je wat verder kan helpen
maar vooral geen schrik hebben om er aan te beginnen
grts stefan
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hier het resultaat van ongeveer 4000km met de Tullett, vanaf 2min20.
http://www.youtube.com/watch?v=nUuZiL6w ... r_embedded#!
Helaas maar een kort fragment, gefilmd op Zandvoort gisteravond.
Eerst zie en hoor je Dominique voorbijkomen, met een re-packed Tullett demper (ingredienten van de hervulling is clasified ), Daarna komt 1 of andere Belg met 290pk voorbij suizen en gelijk daarna kom ik, met een waarschijnlijk bijna lege Tullett . Ik vind het wel een lekker geluidje... Het grote verschil in db's tussen die van mij en Dominique is ook wel een beetje te verklaren doordat hij in de 3de versnelling de audi-S lijkt te nemen, ik doe het in de tweede (sinds de remap en het verleggen van de toerenbegrenzer).
Zolder ga ik maar even niet rijden in ieder geval!
http://www.youtube.com/watch?v=nUuZiL6w ... r_embedded#!
Helaas maar een kort fragment, gefilmd op Zandvoort gisteravond.
Eerst zie en hoor je Dominique voorbijkomen, met een re-packed Tullett demper (ingredienten van de hervulling is clasified ), Daarna komt 1 of andere Belg met 290pk voorbij suizen en gelijk daarna kom ik, met een waarschijnlijk bijna lege Tullett . Ik vind het wel een lekker geluidje... Het grote verschil in db's tussen die van mij en Dominique is ook wel een beetje te verklaren doordat hij in de 3de versnelling de audi-S lijkt te nemen, ik doe het in de tweede (sinds de remap en het verleggen van de toerenbegrenzer).
Zolder ga ik maar even niet rijden in ieder geval!
SteV6 schreef:Heeft iemand al een ceramisch gecoat uitlaatspruitstuk gekocht van Chris Tullett?
Wat zijn de voors en tegens van zo'n coating?
SteV6
Ja is de mijne, en er zijn er twee gedaan één voor een systeem 2,5" en eentje voor een 3".
Het werkt echt wel goed
Nadelen:
als je er met je vuile vingers aankomt krijg je het niet meer vanaf
nie goedkoop!
groetjes patje
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik denk dat dat effect niet heel groot zal zijn.
Wat met dit soort dingen wel een beetje speelt is dat het spruitstuk wat minder de cilinderkop zal koelen. Een spruitstuk kan je een beetje zien als een extra koellichaam voor de cilinderkop, vooral op het punt waar het het heetste wordt, de uitlaatkanalen.
Met een RVS spruitstuk ga je al wat achteruit in het koelend vermogen, want RVS geleidt warmte al minder goed als gietijzer, maar door een dergelijke coating (of met dat gewikkelde tape) ga je het spruitstuk isoleren wat dus zal leiden tot minder koelen.
Ook dit effect zal niet heel groot zijn of heel veel negatieve impact hebben denk ik, maar voor mij toen wel een reden om dit maar niet te doen, vooral omdat ik met tunen nog wat verder wil gaan en de cilinderkop steeds meer voor z'n kiezen zal krijgen.
Wat met dit soort dingen wel een beetje speelt is dat het spruitstuk wat minder de cilinderkop zal koelen. Een spruitstuk kan je een beetje zien als een extra koellichaam voor de cilinderkop, vooral op het punt waar het het heetste wordt, de uitlaatkanalen.
Met een RVS spruitstuk ga je al wat achteruit in het koelend vermogen, want RVS geleidt warmte al minder goed als gietijzer, maar door een dergelijke coating (of met dat gewikkelde tape) ga je het spruitstuk isoleren wat dus zal leiden tot minder koelen.
Ook dit effect zal niet heel groot zijn of heel veel negatieve impact hebben denk ik, maar voor mij toen wel een reden om dit maar niet te doen, vooral omdat ik met tunen nog wat verder wil gaan en de cilinderkop steeds meer voor z'n kiezen zal krijgen.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Een ander nadeel is dat de rest van je uitlaat wel warmer wordt.
Bij mij was de standaard hitte bescherming van de kabel van de 2e Lambda sensor niet bestand tegen een afstand van 4-5 cm van de einddemper.
Heb er een nieuwe in moeten zetten, nu met betere warmte bescherming om de kabel zo snel mogelijk van de einddemper verwijderd en achter het hitteschild verstopt. Hopelijk houd hij het nu wel vol.
Er gaat bij mij wel iets meer warme lucht door als bij Maik, vanwege de compressor.
Ik heb geen hitteschild boven het spruitstuk, zodat die zo goed mogelijk zijn warmte kwijt kan door de roosters boven de motor.
Ik heb wel een extra hitteschild tegen de koffer gamaakt en om de bochten in de wielkasten, zodat de body en banden zo goed mogelijk beschermd blijven.
Bij mij was de standaard hitte bescherming van de kabel van de 2e Lambda sensor niet bestand tegen een afstand van 4-5 cm van de einddemper.
Heb er een nieuwe in moeten zetten, nu met betere warmte bescherming om de kabel zo snel mogelijk van de einddemper verwijderd en achter het hitteschild verstopt. Hopelijk houd hij het nu wel vol.
Er gaat bij mij wel iets meer warme lucht door als bij Maik, vanwege de compressor.
Ik heb geen hitteschild boven het spruitstuk, zodat die zo goed mogelijk zijn warmte kwijt kan door de roosters boven de motor.
Ik heb wel een extra hitteschild tegen de koffer gamaakt en om de bochten in de wielkasten, zodat de body en banden zo goed mogelijk beschermd blijven.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Mijn turret, is in verre staat van ontbinding, en geeft een geluid waar ik niet meer de weg mee op kan.
Laat staan een vakantie of circuit dagje met een paar speedsters in mijn rug.
Dus ik zal moeten gaan sleutelen om hem voor 28 April een beetje stiller te krijgen. Maar ik heb schrik dat het niet meer gaat klinken
I zat te denken om de demper op te gaan vullen met rvs panne sponzen.
Omdat alle andere materiaal verpulverd.
Als jullie andere ideeen hebben dan hoor ik het graag. is weer wel een hoop werk.
Laat staan een vakantie of circuit dagje met een paar speedsters in mijn rug.
Dus ik zal moeten gaan sleutelen om hem voor 28 April een beetje stiller te krijgen. Maar ik heb schrik dat het niet meer gaat klinken
I zat te denken om de demper op te gaan vullen met rvs panne sponzen.
Omdat alle andere materiaal verpulverd.
Als jullie andere ideeen hebben dan hoor ik het graag. is weer wel een hoop werk.