Tussentijdse Driftbox meting zaterdag 9 oktober
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Herman, bedankt voor de gastvrijheid en de organisatie
Helaas kon ik geen meting doen omdat mijn 12volt aansluiting
(sigarettenaansteker) niet bleek te werken.
Maar er waren gelukkig nog andere standaard 2.2 uitvoeringen om
metingen mee te doen.
Maar het was, ook zonder meting, in ieder geval leuk om er weer eens
bij te zijn, na lange afwezigheid.
Groeten,
Paul.
Helaas kon ik geen meting doen omdat mijn 12volt aansluiting
(sigarettenaansteker) niet bleek te werken.
Maar er waren gelukkig nog andere standaard 2.2 uitvoeringen om
metingen mee te doen.
Maar het was, ook zonder meting, in ieder geval leuk om er weer eens
bij te zijn, na lange afwezigheid.
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Klasen gooit bij 6000 los:Dennizz schreef:Je koppeling laten schieten met 5000 toeren, dan rook ik in 1 keer me banden op
http://www.youtube.com/watch?v=ICcOeW_bW5g
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Maar dat zal hij ook niet doen met straatbanden of semi-slicks hoor. Dan rook je net als Dennis je banden volledig op en blijf je stilstaan.
Zoals Herman schrijft moet je ervoor zorgen dat je een klein percentage slip hebt. En die slip hangt van zeer veel factoren af, type band, bandenspanning, afstelling dempers+veren, asfalttype, temperatuur, vochtigheid enz. enz. Dus simpele stelregels zijn er niet.
Wat me wel duidelijk lijkt is dat als je veel te veel toeren geeft bij een clutchdump is dat die toeren ergens moeten blijven. En daar zijn maar 2 opties, bandenrook of koppeling verbranden ...
SteV6
Zoals Herman schrijft moet je ervoor zorgen dat je een klein percentage slip hebt. En die slip hangt van zeer veel factoren af, type band, bandenspanning, afstelling dempers+veren, asfalttype, temperatuur, vochtigheid enz. enz. Dus simpele stelregels zijn er niet.
Wat me wel duidelijk lijkt is dat als je veel te veel toeren geeft bij een clutchdump is dat die toeren ergens moeten blijven. En daar zijn maar 2 opties, bandenrook of koppeling verbranden ...
SteV6
S4 Avant
- Zoefke
- Actief lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
- Locatie: België - Aalst
- Contacteer:
Alain schreef: Ik weet nog dat mijn standaard Turbo Speedster (207 PK gemeten) niet onder de 5.7 sec ging. Heel teleurstellend was dat toen !
Herman in zijn lijstje: Std 2.0t 4.91 (turbo 200pk)
Maik schreef: Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat de tijd was van de standaard speedster turbo die er was?
Zelfde teleurstelling voor mij (nog standaard turbo): beste poging 5.65 sec
Toch leuk om dit te testen met de Driftbox
Herman in zijn lijstje: Std 2.0t 4.91 (turbo 200pk)
Maik schreef: Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat de tijd was van de standaard speedster turbo die er was?
Zelfde teleurstelling voor mij (nog standaard turbo): beste poging 5.65 sec
Toch leuk om dit te testen met de Driftbox
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
0.75 van een fabriekstester die er wie weet hoe lang mee bezig is geweest, en die geen reet om de auto geeft, en jij bent teleurgesteld?Zoefke schreef:Zelfde teleurstelling voor mij (nog standaard turbo): beste poging 5.65 sec
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.