Nummerplaat bevestigen

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Nummerplaat bevestigen

Bericht door Oblivion »

Ik ben er zojuist voor de 2de keer in geslaagd om mijn nummerplaat eraf te rijden... en dat tegen een fantastische snelheid van 2km/u tegen een betonblokje tijdens het parkeren *zucht*. Ik zou hem graag willen herbevestigen mocht het voorste stuk niet al volledig vol gaten zitten.

Wat is de snelste manier om hem toch opnieuw te bevestigen? (ik ben morgen een dagje vrij) Misschien moet ik hem dan toch maar hoger hangen ipv het midden...
Kan ik polyester in de bestaande gaten smeren? Zoja hoe snel droogt dat? Een stikker is een zeer eenvoudige oplossing maar dat vind ik afschuwelijk ogen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: Nummerplaat bevestigen

Bericht door Dennizz »

Oblivion schreef:Ik ben er zojuist voor de 2de keer in geslaagd om mijn nummerplaat eraf te rijden... en dat tegen een fantastische snelheid van 2km/u tegen een betonblokje tijdens het parkeren *zucht*. Ik zou hem graag willen herbevestigen mocht het voorste stuk niet al volledig vol gaten zitten.

Wat is de snelste manier om hem toch opnieuw te bevestigen? (ik ben morgen een dagje vrij) Misschien moet ik hem dan toch maar hoger hangen ipv het midden...
Kan ik polyester in de bestaande gaten smeren? Zoja hoe snel droogt dat? Een stikker is een zeer eenvoudige oplossing maar dat vind ik afschuwelijk ogen.
Er zaten bij mij ook meer dan 10 gaten in!
Ik heb nu een kleintje (sticker) die niet onder de auto steekt, nummerplaat rij ik er dus niet meer af...

Nummerbordje kan je dus hoger hangen alleen staat die dan iets voor je luchtinlaat en het staat minder...

Gewoon weer popnagelen, oude gaten lekker laten zitten is immers gewichtbesparing :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Nummerplaat bevestigen

Bericht door Oblivion »

Dennizz schreef:
Oblivion schreef:Ik ben er zojuist voor de 2de keer in geslaagd om mijn nummerplaat eraf te rijden... en dat tegen een fantastische snelheid van 2km/u tegen een betonblokje tijdens het parkeren *zucht*. Ik zou hem graag willen herbevestigen mocht het voorste stuk niet al volledig vol gaten zitten.

Wat is de snelste manier om hem toch opnieuw te bevestigen? (ik ben morgen een dagje vrij) Misschien moet ik hem dan toch maar hoger hangen ipv het midden...
Kan ik polyester in de bestaande gaten smeren? Zoja hoe snel droogt dat? Een stikker is een zeer eenvoudige oplossing maar dat vind ik afschuwelijk ogen.
Er zaten bij mij ook meer dan 10 gaten in!
Ik heb nu een kleintje (sticker) die niet onder de auto steekt, nummerplaat rij ik er dus niet meer af...
Heb je daar een foto van? :)
Dennizz schreef: Gewoon weer popnagelen, oude gaten lekker laten zitten is immers gewichtbesparing :lol:
LOL dat is een vrij extreme uitspraak :p. Ik heb er nu welgeteld 8.
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

ik heb mijn plaatje vast gezet met http://www.tesa.com/consumer/products/t ... tdoor.html.
Hiermee zit het zo stevig vast dat je het plaatje krom rijdt, maar zeker aan de auto blijft hangen :D
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

bij mij ook met velcro; kheb ze er nog maar 1 keer afgereden
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Heb ook genoeg platen afgereden. Nu heb ik deze prachtige oplossing. Nog geen commentaar gehad van de blauwe vrienden. De sticker is uiteraard kleier dan originele plaat, maar nu ook weer niet mega klein. De sticker is zelf relflecterend, dus "helemaal" legaal :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

niet megaklein noemt hij dat :lol:
trouwens zo legaal is dat niet; je kan er nog altijd 50euro boete door hebben.

Tstaat wel beter natuurlijk. ik wacht nog af tot de vernieuwde platen er zijn voor ik er iets aan verander.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Sir_Bongiovi schreef:trouwens zo legaal is dat niet; je kan er nog altijd 50euro boete door hebben.
Lekker goedkoop. Hier is het 90.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Blitz

Bericht door Blitz »

ik had er in het begin ook een sticker op hangen omdat er bij mij nog geen gaten in stonden, maar de eerste week heb ik daar al een boete van 50€ voor gehad :evil:
dus nu maar een gewone er op geschroefd met 2 schroeven en voorzichtig zijn he... heb ze tot hier toe nog nergens geraakt, maar ik ben dan ook gewoon om met "te" lage auto's te rijden :lol:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Rij al 50.000 km met een sticker zo groot als het plaatje in het polyester van de clam. Nog nooit een bon gehad en 1 keer is er op gewezen tijdens een blaastest.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Heb zelf dubbelzijdig tape gebruikt, dat zit als een huis.

Toch zou ik je aanraden het plaatje iets aan de onderzijde te laten uitsteken. 10mm ofzo. Wanneer je dan over een 'kritisch' obstakel rijdt (ik ga ervan uit dat je dat beheerst doet :roll:), hoor je eerst het plaatje over de straat schrapen zodat je kan stoppen en niet gelijk de clam beschadigd. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Dominique schreef:Heb zelf dubbelzijdig tape gebruikt, dat zit als een huis.

Toch zou ik je aanraden het plaatje iets aan de onderzijde te laten uitsteken. 10mm ofzo. Wanneer je dan over een 'kritisch' obstakel rijdt (ik ga ervan uit dat je dat beheerst doet :roll:), hoor je eerst het plaatje over de straat schrapen zodat je kan stoppen en niet gelijk de clam beschadigd. :roll:
Klopt, zo is mijn denkwijze ook. De nummerplaat kan als safety margin gebruikt worden in het geval je toch iets zou raken. Oké dan ga ik morgen kijken of de huidige nummerplaat kan bevestigen met dubbele tape. Ik ben het effe beu om gaten te boren :p. Wat momenteel zelf niet meer zal lukken...

Zonet zonder voorste nummerplaat van het werk naar huis gereden met de Nederlandse politie pal achter me. Dat voelde wel even onprettig :p. aangezien ik eerst met mijn neus naar hun stond gericht.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

Heb eerst een achterste nummerplaathouder gehaald. Deze vastgezet door middel van 2 pluggen in de glasvezel.
Een normale reproductieplaat erin.
Geen problemen met de politie :D
Bijlagen
teamdynamics prorace 1.2 gold 001 b.jpg
teamdynamics prorace 1.2 gold 001 b.jpg (76.75 KiB) 5452 keer bekeken
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Bericht door kzentekik_et »

Hang die gwn vast met velcro...
Als je dan ergens iets raakt valt ze er gwn af en heb je geen schade aan je voorclam...

Snap wel niet dat je je plaat zo vaak eraf rijdt op de standaad hoogte :D
LOL :D
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

dubbel zijdigetape zoals de helft van de auto :D
Plaats reactie