Koplamp geeft zwak licht

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Koplamp geeft zwak licht

Bericht door Piet »

Werd door een andere Opel rijder er op gewezen dat mijn koplamp zwak licht geeft. Volgens hem en Google heb ik dan waarschijnlijk een massa probleem. Mijn vraag is dan ook kan ik dat oplossen?
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Tja Piet, je zal je auto dan toch te licht hebben gemaakt.
Probeer eens een paar stoeptegels op de bijrijderstoel om meer massa te krijgen?!?


























:P
Zonder gein: eerste wat ik hieraan zou doen is de stekkers aan de koplampen checken op corrosie / slecht contact. Daarna de lampjes zelf, condens in de koplampen zou wel eens de oorzaak van dit probleem kunnen zijn.
Laat ff weten wat je eventueel vind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Hoi Piet,

Ik heb de stekkers al meerdere keren corrosievrij gemaakt en er ook al een keer nieuwe stekkers aangezet.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

OK, bedankt ik zal het proberen/checken. Dat word op zijn vroegst volgend weekend.
Blitz

Bericht door Blitz »

hoogteregeling ook eens controleren. als de ene lamp lager staat als de andere, kan het lijken dat die minder fel schijnt.
G.Bennebroek
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11
Locatie: Voorburg

Bericht door G.Bennebroek »

Probleem zit waarschijnlijk in een slechte massa-verbinding; bij mij viel het dimlicht regelmatig na starten in 'zwakke stand' terug. Van Sten heeft bij mij (na eerste poging om massa bij de koplamp zelf te repareren) uiteindelijk een nieuwe massaverbinding gemaakt naar accu (of ergens in de buurt daarvan). Daarna was 't probleem over.
Plaats reactie