Turbo ombouw Imhof

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ziet eruit als een typische turbokromme waarbij de relatief kleine turbo een restrictie gaat vormen bij hogere toeren...
280PK is lekker, maar je hebt nu andere drijfstangen dus er is ruimte voor meer. :D
(Mooi te zien dat Imhoff een speciaal inlaatspruitstuk gemaakt heeft.)

Alleen die prijs... :roll:
Gebruikersavatar
joel do desert
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
Locatie: Neerijnen

Bericht door joel do desert »

Ik heb er wel een vraagje over: boven de 5500 toeren lijkt er een beperking in te treden. Tot de 7000 is de grafiek vrijwel vlak. Is dat een beveiliging ofzo?
De reden wist ik niet maar uit de opmerking van Exmantaa herleid ik dat het te maken heeft met de kleine turbo.
Denk je dat dat ook bij jouw auto zo is en hoe ervaar je dat tijdens het rijden?
Dominique, Ik ben nog niet zover in de toeren gegaan en als je hier in NL in IV of V in dat gebied zit dan wordt je door Spee en die lilliputer gelijk gezien als grootste crimineel die hier rondloopt. Als ik weer in Duitsland zou ik eens kijken of ik iets bemerk.
je hebt nu andere drijfstangen dus er is ruimte voor meer.
Exmantaa ik kan naar Stufe 3 (310PK) simpel door de druk te verhogen maar dan geeft Imhof geen garantie meer op de standaarddelen. Voor mij was dat de reden (het) nog niet te doen.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

Nu heb je pas een auto met ballen !!
Nog een setje semi slicks en heb je een echte race auto! :thumbsup: :


Hebben ze ook een oliekoeler en chargecooler gemonteerd ?

Voor gewoon straatgebruik zal een interecooler wel genoeg zijn.

Mijn auto is nu terug bij Klasen-Motors voor montage van een chargecooler.
Inlaattemperatuur werd te hoog bij het circuitrijden.


Wat ik raar vind is dat ze geen verdere afstellingen hebben gedaan op de Dyno.
Of zijn ze ze dan zo zeker van hun tuningpakket?

Bij Klasen wordt de auto elke keer op de Dyno getest en geremapped na enige wijzigingen.

gr.

Alain :thumbsup:
Gebruikersavatar
joel do desert
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
Locatie: Neerijnen

Bericht door joel do desert »

Hey Alain,

Eén van de redenen dat ik voor een turbo gekozen was het ritje met jou in Le Mans en idd. het is eindelijk een auto met ballen, nu mijn rijcapaciteiten nog en ik kan bij je in de buurt blijven. :D
Hebben ze ook een oliekoeler en chargecooler gemonteerd ?
Mijn ombouw heeft een charge cooler, geen oliekoeler maar die is bij de 2.2, wat ik begrepen heb, in het blok verwerkt.
Wat ik raar vind is dat ze geen verdere afstellingen hebben gedaan op de Dyno.
Of zijn ze ze dan zo zeker van hun tuningpakket?
Hij is wel degelijk op de testbank afgesteld en daar kwam ook een probleem naar voren dat mijn wagen stotterde tussen de 2 en 2,5k toeren/min. De ombouw heeft daardoor wat langer geduurd dan gepland. Oplossing was overigens de krukassensor. Op het duitse forum is overigens een keer geschreven dat de hele mapping van deze ombouw van Klasen komt.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

alain schreef: Mijn auto is nu terug bij Klasen-Motors voor montage van een chargecooler.
Gij wilt die gele achterna zeker? :wink:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ha die Hans,

was je nog naar Imhof geweest voor de nieuwe uitlaat en eens praten over de driftboxresultaten n.a.v. de laatste meeting bij Herman ?

Misschien zelfs nog op de rollenbank geweest daar ?

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ha die Hans,

nog een update misschien ? Ben wel benieuwd hoe het gegaan is bij Imhof en met de demper..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
joel do desert
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
Locatie: Neerijnen

Bericht door joel do desert »

Hallo William,

Was 4 weken geleden bij Imhof, nieuwe uitlaat eronder en ze hebben de slangverbindingen verbeterd. De wagen loopt nu super.

Ik heb nog geen tijd gehad om metingen te doen, inmiddels heb ik wel een Gtech meter gekocht. Na de winter ga ik eens kijken wat daar mee mogelijk is en dan kunnen we de resultaten naast de vermogens meting zetten waar jij nu mee bezig bent.

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Mooi man!
Goed te horen dat ie loopt als een tierelier :wink:

Het is nu inderdaad geen weer om met een (high-performance) Speedster op de weg te zitten. Die van mij staat ook lekker onder een doekje, maar dat gaan we zeker doen volgend voorjaar..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie