Sigaret uitgedrukt

Algemene zaken omtrent onze auto.
Oblivion
Mega lid

Sigaret uitgedrukt

Bericht door Oblivion »

Vandaag ben tot de schokkende conclusie gekomen dat iemand zijn sigaret op mijn auto heeft uitgedrukt.

Ik moest vandaag werken en kwam er tijdens mijn lunch achter. Mijn auto stond in de parkeergarage onder het gebouw (gelijkvloers). Daarna heb ik een mail naar iedereen gestuurd waarin ik vriendelijk verzocht dat de schuldige zich bij mij zou komen melden.

Aan de overkant van de straat hangt een "bolcamera" maar na navraag bij de security bleek dit niet naar mijn auto gericht te zijn. :(
Zo trof ik mijn auto aan... met de peuk ernaast om het nog te verduidelijken. Duidelijk opzet van een jaloers iemand.
Heeft iemand tips om dit weg te werken? Ik ga nu een online klacht indienen tegen onbekenden bij de politie van Maastricht.

Afbeelding
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

jaloezie; nie meer of nie minder. Spijtige zaak natuurlijk.

Die mail zal niet veel uitmaken denk ik; werkt er veel personeel?
je kan op het autoforum/detailers mss eens vragen hoe je dat zo goed mogelijk kan verwijderen
http://autoforum.be/forumdisplay.php?f=41
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

Ik ben geen roker, maar zoals ik kan zien, lijkt het mij dat de peuk gewoon is opgebrand, en niet uitgedrukt.
Volgens mij, gewoon iemand die zijn peuk onoplettend heeft weg gezwierd.
De zwarte plek krijg je wel weg met polish denk ik, effe polieren.
Einfach nur ein nackter Sportler
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Helaas waren exact 81 personen aanwezig maar niet 1 iemand die het heeft gezien.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik weet alleen dat de peuk op een plek lag waar hij normaliter zou afrollen (onder benzineinvoer). Zelfs mocht hij het hebben weggesmeten ziet deze persoon ook dat het op mijn auto vliegt en niet 1 meter ernaast. Mijn auto stond daar ook als enige dus dat vind ik erg opvallend. Er zit btw een klein bultje op.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Heel triest inderdaad, maar de auto'tjes trekken helaas jaloezie aan.
Op een ander forum een Elise waar iemand echt op meters afstand bezig is geweest peuken erin te schieten. (stond ook in een parkeergarage)
Ik kan je er niet mee helpen, maar persoonlijk doe ik altijd het dakje op de speedster als ik hem parkeer, na dit verhaal.

De detailers tip zou ik zeker nagaan. Die zijn er erg in thuis, met de meest rare fratsen met lak.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Ik ben het eens met Sooike (als roker :wink: ) deze is niet uitgedrukt, maar ongelukkig op je auto gewaaid denk ik.

Maakt het niet minder vervelend, dat wel..
Ik heb heel goede ervaringen met AutoGlym Super Resin Polish voor dit soort gevallen (zoals bijvoorbeeld zwarte strepen over je lak door rubber van je banden)

http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 00120.aspx

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Hmmmm ik twijfel of het al dan niet per ongeluk is gebeurd.
Als ik naar de peuk kijk is het éne uiteinde amper geel, wat mij betreft enkel aan geslurpd om het aan te steken.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Zulke mensen laat ik de rest van hun leven direct door een rietje zuigen waar ze van houden. Ik ben een anti roker hater :twisted:

Ik ben ook van plan 3 minicameratjes achter de ruiten te plaatsen met bol glas zodat ik rondom de auto in de gaten kan houden met een stik die 20 uur kan opnemen.

Je hebt nog geluk dat het een peuk was bij mij had ik een compleet gat in de voorbumper te grote van een voetbal. Niemand meld zich vuile ratten.

Ter herinnering.

Afbeelding
vlieger
Actief lid

Re: Sigaret uitgedrukt

Bericht door vlieger »

Oblivion schreef: Heeft iemand tips om dit weg te werken?
Ik zou het proberen met een beetje Commandant poleistmiddel. Misschien is alleen de toplaag van de lak beschadigd en zit er nog goede lak onder?

Sterkte met het vinden van een oplossing!
rayz25

Bericht door rayz25 »

Commandant moet je niet gebruiken dit is rotzooi ouwe troep.

Deze moet je hebben.

Festool
MPA 5000
SPEED CUT
NO. 496 299

Hiermee kan je echt polijsten. Wordt door de meeste schade herstel bedrijven gebruikt. Let wel op een flesje kost rond de 40 euro

Afbeelding
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Geen idee waar ik de apparatuur kan halen om te polijsten en hoe dat exact moet. Zo'n flesje van 40 euro ga ik zeker aanschaffen als dat het probleem verhelpt. Ik ga morgen naar een bouwmarkt, die moeten zeker de correcte apparatuur hebben.

Ik ben vandaag met de mannen van facilities op het werk gaan spreken. Ze gaan de camerabeelden aandachtig herbekijken. Ik ben èrg benieuwd of ik ga weten wie de dader is. Ik zit nu met een onaangenaam gevoel op het werk. Elke vreemde snuiter die ik tegenkom beschouw ik als de dader.

Zo'n camera die 24u opneemt is zeker geen slecht idee! Ik weet ook zéker dat de dader nog een kijkje bij mijn auto zal nemen om zijn brandmerk te aanschouwen. Je weet hoe die mannen zijn, die hebben daar plezier in. Ik ben blijkbaar de eerste waarbij ze een sigarettenpeuk hebben uitgedrukt, dat waren ze nog niet tegen gekomen :s. Terwijl er ook schone witte audi's en mercedessen dagelijks staan geparkeerd.
aKra

Bericht door aKra »

Ik denk dat het inderdaad slim is om eerst even te kijken of je de bovenlaag er af kan cleanen (cutten)/polijsten, ik ken het middel van Festool niet behalve dat het goede machines zijn ;).

Een wat goedkoper alternatief is:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00722.aspx

Erg tevreden met de lijn van Poorboys World, kost niet veel maar wel erg goed spul.

Jammer dat je ver weg woont, anders had je gewoon even langs kunnen komen en had ik je kunnen helpen.
Blitz

Bericht door Blitz »

ik zou gewoon eens naar een carrossier gaan en hem ff late proberen of hij het weg kan krijgen. duurt max 10 minuten, dus kan ni veel kosten. lukt het niet, is het jammer, maar het is wel het proberen waard...
the-duke
Mega lid

Bericht door the-duke »

Blitz zei
ik zou gewoon eens naar een carrossier gaan en hem ff late proberen of hij het weg kan krijgen. duurt max 10 minuten, dus kan ni veel kosten. lukt het niet, is het jammer, maar het is wel het proberen waard...
Zoiets zou ik inderdaad doen of gewoon even met een doekje en die Autoglym proberen op dat kleine plekje. Als je daar binnen 2 minuten geen resultaat mee hebt, gaat het met poetsen niet lukken.
Machines die enorme oppervlaktes meenemen en schurende middelen zijn echt zwaar over de top, zou ik niet aan gaan beginnen..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
aKra

Bericht door aKra »

Je moet ook niet persé met een grote machine aan de gang gaan (tenzij er kleurverschil optreed), je hebt ook 'pads' voor op boormachines/luchttollen voor "spot-repairs". Alleen nooit zelf doen, je brand zo door je lak heen.
Plaats reactie