Speedster 2904 meldt zich

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Speedster 2904 meldt zich

Bericht door aboellaard »

Beste Forumleden,

Ben al sinds eind Juli in het gelukkige bezit van een (NA) speedster. Kan me nu eindelijk wat drukker maken om de auto wat op te vrolijken. Hierbij wat gegevens:

- toelatingsdatum: maart 2002
- nummer: 2904
- kleur: blauw
- kilometerstand: 20.000 (13.500 toen ik 'm kocht)

Heb 'm als 'daily driver'. Tot nu toe voornamelijk BMW 3 series gewend en dan is een Speedster natuurlijk veeeeel beter (OK, beetje overstatement). Hij was overigens wel heeeel erg lui toen ik 'm kreeg. Tank nu alleen nog maar 98+ en heb de motor laten 'doorspoelen'. Gaat nu wel, maar hij reageert nog steeds heel traag op gas geven. Geloof dat ik na uren doorbrengen op dit forum de oorzaak en oplossing wel weet.

Alles is tot nu toe standaard op de wielen na. Die voorwielen dat kon echt niet (sorry als ik hiermee iemand tegen de schenen schop). Zitten nu OZ Superleggera 18 inch velgen met voor 215 en achter 235 banden op. En voor 15 mm, achter 5 mm verbreding per zijde.

Nog te doen:
- 2.4 inlaatspruitstuk (ga toch eens kijken wat voor een dynamo ik heb)
- remap
- uitlaat

Dan zou ie toch wat vlotter moeten gaan. En wat beter reageren op het gaspedaal.

Groeten, Alex
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom Alex,

Heb je nog een foto van je speedster met die 18" eronder?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ha die Alex,

welkom hier en vele plezierige en veilige kilometers toegewenst (zeker met dit weer als daily :shock: )

Paar fotootjes zou inderdaad leuk zijn :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Welkom aboellaard!
Ook ik gebruik hem daily, heerlijk toch :). Dag 1 bij aankoop heb ik hem tegen een boom geknalt dus wees er voorzichtig mee! (ik kan er ondertussen al om lachen). Nu gebruik ik hem ook dagelijks ondanks de barre weersomstandigheden. Het is goed oppassen maar ik ben trots dat ik als meest onervaren bestuurder in een oplettend iemand ben veranderd en de meest afschuwelijke momenten nu wel (tot op heden) perfect weet te doorstaan door beheerst en dis stressvol te handelen.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Foto's volgen nog. Is wel m'n 'daily driver', maar met dagen als deze drive ik liever niet. Staat lekker in de garage met een kleedje erover (ja, ja, ik kom er ook voor uit: poetser).

De 18" wielen lopen overigens wel een beetje aan bij volle uitslag. Moet nog even kijken of dat in de wielkasten op te lossen is of anders met begrenzers.

Groeten, Alex
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De wielkastbekleding is in de hoogte uit te breiden.
Een dure variant hiervoor; http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16129
Goedkopere varianten ben ik nog niet tegen gekomen. Misschien ook omdat 18" bitter weinig voorkomt, vermoedelijk ivm jouw huidige problemen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Bericht door kzentekik_et »

aboellaard schreef: De 18" wielen lopen overigens wel een beetje aan bij volle uitslag.
Hoe doe je dat ??
Heb je al schroefkit eronder dan mss ??


grtn
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Gewoon de standaard veren en schokbrekers, jammer genoeg. En heb ook nog heel uitvoerig naar ervaringen van andere mensen gekeken. In het duitse forum is een verzamelbericht waar allerlei velg/band maten, ET's en spoorverbreders staan. Ik heb nog een vrij 'veilige' combinatie, maar loopt toch nog aan. Had eigenlijk ook niet anders verwacht, 40 mm breder (voor) is nogal wat. En de diameter is iets toegenomen, rond de 1%

Moet eerst maar eens zien waar een en ander aanloopt, dus eerst maar eens wat schuursporen. Dan wat vijlen en/of aan de gang met een fohn. Valt overigens best mee te leven, alleen het geluid van het aanlopen is nogal dramatisch, maar uiteindelijk is het alleen maar de laatste millimeters stuuruitslag.

Smiley, bedankt voor de tip. Had ik ook al gezien. Beetje te duur voor een vrij simpel probleem (beetje positief denken kan geen kwaad)

Groeten, Alex
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Welkom Alex en veel veilige kilometers gewenst.

Ik heb die van mij in het begin ook als daily gebruikt en
ook zelfs in de winter, met sneeuw, was er toch nog goed
(weliswaar voorzichtig :shock: ) mee te rijden.

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

welkom Alex

en veel veilige km (geniet ervan)










grt stefan & monia
Plaats reactie