Bijgeluid in versnellingsbak

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

Bijgeluid in versnellingsbak

Bericht door Ed »

Hallo,

Ik heb een 2.0 turbo en heb volgen mij een bijgeluid in de versnellingsbak. Met gas los hoor je een resonerend geluid. Hoe hoger de snelheid des te harder het geluid.Koppeling in en het geluid zakt weg.
Heeft iemand hier ervaring mee? zo ja weet je dan ook een oplossing.

BVD
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: Bijgeluid in versnellingsbak

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

Bericht door Ed »

Het klinkt als een lager dat defect is.(druklager)Toen ik mijn speedster kocht was het geluid er ook al maar heb het idee dat het nu erger is geworden.
De eigenaar voor de man waar ik hem van kocht heeft de bak al eens voor dit geluid uit elkaar laten halen bij lotus maar deze konden toen niets vinden en hebben tegen de man gezegd dat de ene bak nu eenmaal meer herrie/bijgeluid heeft dan de andere. Dus bak in elkaar,nieuwe olie en rijden weer. Twijfel nu wat ik moet doen zou het vervelend vinden als de bak in elkaar loopt!!

Wel weer leuk is dat ik net een mail krijg dat mijn full miltek systeem binnen is . ben erg benieuwd!!!!
Gebruikersavatar
opeluser
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 nov 2010 21:32
Locatie: Midden-delfland

Bericht door opeluser »

Ik denk niet dat je het druklager hoort.
Als het druklager stuk is hoor je dat ook stationair, als je dan de koppeling intrapt verandert het geluid.
De lagers van deze bak (nummer 1 en 2 ) gaan ook wel eens kapot.
Ik heb ook een keer gehad dat een opvulring aan de hulpas (3) was ingesleten in het versnellingsbakhuis (Een speedster met 300 PK), dit is een nieuwe versnellingsbak.
Ik hoop dat je wat hebt aan dit verhaal.
Bijlagen
2415591.jpg
2415591.jpg (135.47 KiB) 1442 keer bekeken
“Nur fliegen ist schöner”
Plaats reactie