Accu

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Manta79 schreef:gnif, ik heb ze allebei ;-) ringetjes en aansteker ! Wie heeft er meer !
Ik heb krokodillenklemmen ;)


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Ctek 3600 gekocht, met functie voor opladen van volledig ontladen accu's en wintermodus (wat het ook is).

Aanstekeradapter: i-de-aal!!
oplader ligt lekker droog in auto en ultiem eenvoudig aan te sluiten.

Resultaat: volle accu en vrrrroem!! 8)
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Menster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 apr 2009 8:27
Locatie: Hedel

Bericht door Menster »

vandaag na de zoveelste keer dat de auto slecht aansloeg op mijn werk een nieuwe accu gemonteerd, een sterkere...

Wellicht nog bekend, enkele weken geleden werd de speedster afgevoerd door een afsleepdienst van mijn oprit omdat de auto na opstarten met mijn Mercedes het nog steeds niet deed; wel licht, wel geluid, de startmotor draaide vrolijk rond maar aanslaan... ho maar...
De auto afgesleept naar de Opel dealer en na 3 dagen was hij gereed: het was niet de brandstofafsluiter in de achterclam, maar er moest een nieuwe ontvanger in voor de startonderbreker en een nieuw chipje in de sleutel. Ja.... zal wel.... geloof er geen zak van maar hij deed het in ieder geval weer...

Dus om dat te voorkomen een nieuwe accu gemonteerd (uh laten doen door een monteur van mijn werk, Mercedes-benz dealer) 2 uur bezig geweest omdat de vorige eigenaar wat dingen heeft veranderd waardoor er van allerlei slangen boven de accu doorlopen...
Gelukkig, hij zat er in...
Het alarm ging er ag...
Het contact ging aan...
De lampjes branden...
Startknop indrukken, de startmotor loopt....

F>O>K>......
weer hetzelfde... hij slaat weer niet aan! Draait vrolijk rond, na me met licht en geluid te hebben begroet, maar slaat niet aan.
Blijkbaar als de stroom eraf is geweest gaat r iets in de auto op "doe het lekker zelf, ik sla echt niet aan" stand.
Iemand een idee, voor ik hem weer naar de dealer breng? Of voor ik hem inruil tegen een Noble?
Bijlagen
1183386778_6_Jy8m.jpg
1183386778_6_Jy8m.jpg (56.47 KiB) 1374 keer bekeken
Life is not how many breaths you take, but about the times that take your breath away.... driving a Speedster or Lotus Elise
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Eerste ingeving; brandstofpomprelais achterin.
Of het powerrelais K18, ook achterin...
Plaats reactie