Vraagje.
Ik ben normaliter gewend om bij het vervangen van m'n blokken achter de remklauw simpelweg los te halen en we te klappen van de schijf.
Nu zit m'n klauw echter helemaal vast.
Ik vond nog een oude handleiding "speedster remblokken achter vervangen" en daar staat in dat je een inbus los moet draaien en dat dan de schijf loskomt... Klopt dit?? En welke inbus is dit? Ik neem aan die in de schijf..
Vraagje mbt remblokken achter vervangen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Volgens mij moet je die grote bout hebben (met rode locktite weer terugzetten), en niet die imbus.
http://www.youtube.com/watch?v=d2jVE1I6aBs
http://www.youtube.com/watch?v=d2jVE1I6aBs
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
locktite is idd geen overbodige luxe! ik heb een tijdje geleden mijn voorste remblokken vervangen en vorige week hoorde ik iets rammelen. ik dacht eerst een boutje van de bodemplaat, en er hing er ook effectief eentje los, maar nadien bleef dat gerammel. na verdere inspectie tot de conclusie gekomen dat de bovenste bout half los zat en de onderste was er helemaal uit gekomen.Smiley schreef:Volgens mij moet je die grote bout hebben (met rode locktite weer terugzetten), en niet die imbus.
http://www.youtube.com/watch?v=d2jVE1I6aBs
resultaat: gelukkig niets de onderste bout kon niet weg omdat hij tegen men velg aan kwam. als die bout iets korter had geweest, wil ik niet weten wat er zou gebeuren
dus voortaan doe ik er wel ff een druppeltje loctite aan