Vraagje mbt remblokken achter vervangen

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Vraagje mbt remblokken achter vervangen

Bericht door Super7 »

Vraagje.

Ik ben normaliter gewend om bij het vervangen van m'n blokken achter de remklauw simpelweg los te halen en we te klappen van de schijf.

Nu zit m'n klauw echter helemaal vast.

Ik vond nog een oude handleiding "speedster remblokken achter vervangen" en daar staat in dat je een inbus los moet draaien en dat dan de schijf loskomt... Klopt dit?? En welke inbus is dit? Ik neem aan die in de schijf..
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Volgens mij moet je die grote bout hebben (met rode locktite weer terugzetten), en niet die imbus.

http://www.youtube.com/watch?v=d2jVE1I6aBs
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Klopt, normaliter doe ik het ook zoals op het filmpje. Alleen zit die bout nu dus muurvast...

Alternatief is dus om de schijf los te halen en ik vraag me af of het klopt dat deze enkel met 1 inbus vastzit..
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

remschijven zitten met 1 boutje vast
heb mijn voorste gisteren vervangen door RC6
volgende week de achterste :lol:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

En ik lees je vraag nu wel duidelijk :oops:
De schijf zit onderdaad met een imbus vast. Beetje laten weken met wd40 is wel aan te raden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

RC6? Waarom niet RC5+? :)
Blitz

Bericht door Blitz »

Smiley schreef:Volgens mij moet je die grote bout hebben (met rode locktite weer terugzetten), en niet die imbus.

http://www.youtube.com/watch?v=d2jVE1I6aBs
locktite is idd geen overbodige luxe! ik heb een tijdje geleden mijn voorste remblokken vervangen en vorige week hoorde ik iets rammelen. ik dacht eerst een boutje van de bodemplaat, en er hing er ook effectief eentje los, maar nadien bleef dat gerammel. na verdere inspectie tot de conclusie gekomen dat de bovenste bout half los zat en de onderste was er helemaal uit gekomen.
resultaat: gelukkig niets :lol: de onderste bout kon niet weg omdat hij tegen men velg aan kwam. als die bout iets korter had geweest, wil ik niet weten wat er zou gebeuren :oops:
dus voortaan doe ik er wel ff een druppeltje loctite aan :)
Plaats reactie