@ll,
Zijn er meer Speedsterrijders die problemen hebben met het op slot en van het slot draaien van de portiersloten?
Bij mij deed het probleem zich voor het eerst voor met de afgelopen koude periode, dus ik dacht eerst dat het daar aan lag.
Bij mijn Speedster is het zeer moeilijk om de sleutel in en uit het slot te halen. Zelfs het omdraaien van de sleutel gaat matig. Nu met het warmere weer blijft het probleem zich voordoen. Ik sta dus regelmatig 1 minuut, of meer, te rommelen voordat het slot doet wat ik wil.
Tijd voor een bezoekje aan een dealer, of heeft iemand een oplossing?
SteV6
Problemen met de deursloten?!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Problemen met de deursloten?!
S4 Avant
slotspray is ook niet alles
SteV6,
Bij de 2.2 ging het slot, in een koude periode, lastig open maar met slotspray lukte het wel (maar da's voor de lange termijn ook geen aanrader), verwarmen van de sleutel is een alternatief.
Je specifieke probleem herken ik wel aan de benzinedop: op een koude dag met de 2.2 aan een bezinepomp, sleutel er in en: NIETS
Gelukkig nog voldoende benzine om naar de dealer te rijden.....
Op de Turbo heb ik nu een 'sleutelloos' systeem => zender (i.v.m. alarm) en dat werkt prima; omdat er geen slot is kan het ook niet bevriezen.
(Maar om je nu te adviseren om dat te laten plaatsen, da's misschien weer heel iets anders).
Bij de 2.2 ging het slot, in een koude periode, lastig open maar met slotspray lukte het wel (maar da's voor de lange termijn ook geen aanrader), verwarmen van de sleutel is een alternatief.
Je specifieke probleem herken ik wel aan de benzinedop: op een koude dag met de 2.2 aan een bezinepomp, sleutel er in en: NIETS

Gelukkig nog voldoende benzine om naar de dealer te rijden.....
Op de Turbo heb ik nu een 'sleutelloos' systeem => zender (i.v.m. alarm) en dat werkt prima; omdat er geen slot is kan het ook niet bevriezen.
(Maar om je nu te adviseren om dat te laten plaatsen, da's misschien weer heel iets anders).
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik had het alleen toen het vroor, maar ik heb er wat W40 ingespoten (kan mij niet schelen dat de dealer wat anders voorschrijft). Sindsdien heeft het eigenlijk niet meer gevroren, maar de sleutel werkt als een paling in een emmer snot, heel soepel dus.
Ik zou eerst zelf wat proberen met W40 of iets soortgelijks, merk je geen verbetering dan zal er mechanisch echt iets aan de hand zijn denk ik.
Succes!
M.
Ik zou eerst zelf wat proberen met W40 of iets soortgelijks, merk je geen verbetering dan zal er mechanisch echt iets aan de hand zijn denk ik.
Succes!
M.

WD40 helpt goed.
Had ik ook en dacht gelijke aan de oude sloten van opel zoals die dus ook nog in mijn GT zitten.
Was bij deze auto ook, dus weer maar WD40 gebruikt en dit werkt goed.
Heb nu niet het gevoel meer dat de sleutel elk moment kan breken!
Was bij deze auto ook, dus weer maar WD40 gebruikt en dit werkt goed.
Heb nu niet het gevoel meer dat de sleutel elk moment kan breken!