Co'tje schreef:Mijn 3 inch tullett met acoustafill is net binnen. Met 200 cell cat. Ziet er indrukwekkend dik uit..... En briljante afwerking weer. Zou dit op een 2.2na monteren. Er blijft weinig tegendruk over.
Tegendruk is m.i. de verkeerde term. Een NA heeft net als een turbo liever helemaal geen tegendruk.
Waar het echt om gaat is dat de flow van je uitlaatgassen zo hoog mogelijk blijft. Als de diameter te groot wordt neemt de gasstroomsnelheid teveel af waardoor de motor actief gassen moet wegpompen. Als de diameter precies goed is, is de gasstroomsnelheid zo hoog dat er een zuigend effect uit de cilinder vanuit gaat.
3" op een NA van 2.2L zou wel eens teveel van het goede zijn. Vermogensverlies ipv winst. Met drukvulling is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Pascal schreef:Acousta-fil komt er aan, onze allereerste compressor rijder M.V.
heeft ook enorm last van zijn oortjes en heeft het een en ander in Engeland besteld.
Pardon.... Tweede compressor rijder.
Ben erg benieuwd hoeveel werk het is Pascal. Aangezien ik het door de garage moet laten uitvoeren.
Pascal schreef:Acousta-fil komt er aan, onze allereerste compressor rijder M.V.
heeft ook enorm last van zijn oortjes en heeft het een en ander in Engeland besteld.
Pardon.... Tweede compressor rijder.
Als je alles laat doen en ze zo dik betaald zodat ze maar een paar dagen sneller klaar zijn als ik en ook nog eens de onderdelen eerst op jouw auto laat monteren, voordat ze ze naar mij opsturen, ja dan ben je de eerste