Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Laatst gewijzigd door Herman op 02 apr 2011 5:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Enige Corsa deel wat ik weet in een Speedster is de stuurkolom, maar misschien de losse warmtewisselaar in de heaterunit? :?:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Herman schreef: Remove Xenon -2
Twee kg winnen door je xenon eruit te halen lijkt me wel erg optimistisch, Herman...

Een ballast met een hoogspanningskabeltje weegt echt geen kilo :roll: Of heb je ze gemonteerd met loden ophangbeugels? ;)
Jägertee
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Ah, 4 units... Zo kan ik het ook 8)
Jägertee
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

-20kg voor een titanium auspuff :shock:

Het verschil lijkt mij zo groot. Is dat dan ten opzichte van de oem pot?
Ter vergelijking weegt de complete Tullett richting de 25kg. Waarvan ook nog eens een deel dempingmateriaal is waar je waarschijnlijk geen kgs gaat winnen.

Al te samen wel weer een indrukwekkende lijst van mods.
Ik ben erg benieuwd naar de Nirton uprights!
Wanneer schat je weer te kunnen deelnemen aan een dagje spelen op circuit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1522
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef: maar dan wordt het geluid een probleem (meer dan nu al).
Kan met titanium uitlaat-delen en dunnere wand-dikte wel eens een puntje van aandacht worden/blijven/zijn ;)

Over het algemeen merk je bij titanium varianten van uitlaten op andere auto's (bijv. Tubi's op Ferrari's en 911's) dat het geluid een stuk 'scherper' wordt en vaak ook wat luider.

Schijnt iets met de relatieve dichtheid van Ti en de resonantie frequentie tov. 304 of 316RVS te zijn..

Wellicht kan je dat wel weer compenseren met een dikkere eind-demper of een eind-demper met een Heimholz resonator er op om zo een aantal frequenties te onderdrukken die er bovenuit komen.

Zou je alleen eigenlijk niet alleen een dB meting moeten doen, maar een spectrum-analyzer er aan knopen om te bepalen welke frequenties in het geluids-spectrum het probleem zijn zodat die evt. specifiek zijn aan te pakken cq. te onderdrukken..

Een piek in het 'hoog' is goed met extra dempingsmateriaal cq. een grotere (eind)demper te verminderen, teveel 'laag' heb je meestal toch iets van een resonantie-kamer nodig om die lager te krijgen.

Evt. kan je nog wel overwegen om na een APK de kat te vervangen door ook een demper. Een kat dempt ook wel wat, maar toch minder...

Of je doet beide als je evt. een kat-demper kwijt kan (zal wel frommelen worden):

http://www.hjs-motorsport.de/de/3/36/0/ ... mpfer.html


Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Emiel
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 mar 2011 10:29
Locatie: Limburg/Amsterdam

Bericht door Emiel »

Herman, vraagje,
Ik zag dat jou luchtfilter achter de roofscoop zit. Geeft dit veel resonatie in de roofscoop ?

Ben een airbox op mijn ITB's aan het zetten en wil de luchtfilter dus ook achter de roofscoop plaatsen zodat ik ruimte vrij houd aan de zijkant voor olie koeler.
Show and shine is for Barbie and Ken.......
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Emiel
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 mar 2011 10:29
Locatie: Limburg/Amsterdam

Bericht door Emiel »

Bedankt.

Ik heb de throttlebodies in mijn rug zitten en dat was eerst een dun aluminium plaatje. Sommige momenten werd de lucht uit je longen geduwd. Daar komt nu een alu plaat met 1cm polyetheleen of dempings materiaal.
Heb geen idee hoeveel herrie de airbox gaat maken icm luchtfilter. Zal het inderdaad moeten proberen.

Als ik overtuigd was van de water to oil cooler dan was dat een oplossing, dan kon het luchtfilter naar de zijkant.

nogmaals bedankt zover. Met oordoppen rijden is helaas geen optie hier ivm oor afwijking, en continue met helm op is ook wat :lol:
Show and shine is for Barbie and Ken.......
Plaats reactie