Sinds gisteren is mijn radiator helaas gaan lekken, helaas een (erg) bekend probleem... Echter, heb ik nog niet genoeg kennis van onze auto om dit even in mijn eentje te doen... De vraag is dus dan ook of er iemand tijd/zin heeft om mij te helpen hiermee die eventueel het zelfde perikel al eens heeft gehad?
Nee, daar heb je wellicht gelijk in. En de meerprijs is niet gigantisch... Maar als het niet nodig is, is het gewoon zonde, zeker als je krap bij kas zit
Koelvloeistof, G12+/G12++ (rood) of die 'oranje' van GM/Opel? deze
Coolant SP 15 is een fluorescerend oranje, gebruiksklare koelvloeistof speciaal ontwikkeld voor gebruik in koelsystemen van de nieuwste modellen van de GM-groep (Opel/Saab/Vauxhall), waar een Long Life koelvloeistof gevraagd wordt met de kwaliteit GM 19 40 650. Door gebruik te maken van krachtige corrosie-inhibitoren is Coolant SP 15 vrijwel niet aan veroudering onderhevig en kan het de gehele levensduur van de motor gebruikt worden. Alleen bij een 100% vulling worden de meest optimale resultaten gehaald.
Heb je niet alleen genoeg aan een nieuwe alu radiator.
Ik heb er al eens een in een turbo vernieuwd door een alu maar kan me niet herinnerren dat ik ook de fan en slang heb moeten vervangen?
Je hebt inderdaad eigenlijk alleen de aluminium radiator nodig. Maar als dan de gehele voorkant er af ligt is het handig om meteen de 'storingsgevoelige' slang te vervangen. De nippel gaat vaak lekken. De fan wordt niet vervangen, de bevestigingsclips echter wel
aKra schreef:Je hebt inderdaad eigenlijk alleen de aluminium radiator nodig. Maar als dan de gehele voorkant er af ligt is het handig om meteen de 'storingsgevoelige' slang te vervangen. De nippel gaat vaak lekken. De fan wordt niet vervangen, de bevestigingsclips echter wel