Paar vraagjes nieuwe speedster liefhebber.

Algemene zaken omtrent onze auto.
Kimera
Lid

Paar vraagjes nieuwe speedster liefhebber.

Bericht door Kimera »

Hallo allemaal,

Na dit forum even gevolgd te hebben heb ik besloten om een Speedster aan te schaffen. Na redelijk wat rond gekeken te hebben is mijn
oog gevallen op de zwarte speedster van treertje. Na een indrukwekkende proefrit zijn we overeen gekomen en mag ik me de komende week het nieuwe
baasje van deze auto noemen. Dus weer een Speedster erbij in het Limburgse.(volgens mij zijn er niet veel)

Nu heb ik natuurlijk een aantal vragen/problemen. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen .
Ik zal jullie helaas niet veel meer kunnen leren over deze bolide maar hoop dat dat in de toekomst veranderd.

Binnendorpel bestuurderskant heeft een kras. Heeft iemand er nog een liggen, of waar verkrijgbaar?
Indien het raam 10cm naar onder is trilt het soms. Wat is hier tegen te doen?
Stoelen bekleden, wie kan dit voor een redelijke prijs, of zijn er nog mooie gebruikte op de kop te tikken?
Softtop kabeltjes moeten vervangen worden. Waar te koop? Of heeft iemand mss nog een goeie gebruikte softtop liggen?

Autoverzekering? Waar kan ik deze auto het best laten verzekeren. Is toch geen normale auto met alu chassis. Waar op te letten bij
de verzekering?

Ik dank jullie nu al voor jullie hulp.

Gr't

Kimerie
Laatst gewijzigd door Kimera op 05 nov 2013 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Welkom Kimera.
Wat betreft de binnendorpels, er komt misschien een groupsbuy voor carbon dorpels aan.
Wel wat centjes maar nieuw en hartstikke mooi.
Veel veilige kilometers en hou hem heel.
Grt Speedokus
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Het trillende raam is bij mij in 1 keer opgelost met deze nieuwe deurpinnen (deur zit nu muurvast en blijkbaar voorkomt dit trilling in het raam):
http://www.elise-shop.com/anti-rattle-d ... p-613.html
Véél succes met je mooie aankoop.
aKra

Bericht door aKra »

Voor de verzekering raad ik ABC Assurantiën aan, deze verzekeren op taxatiewaarde en zijn in mijn situatie erg goed geprijsd.
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

Stoelen bekleden ga ik binnenkort oo kvoor op pad, heb al een adresje op 't oog dus binnenkort mijn bevindingen.
Veel plezier met de Speedster in ieder geval!
Nr.0672
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

voor wat betreft het trillende raam: in de deur zitten schroeven waarmee het raamframe (waarin het raam zakt) vast zit. Die kunnen los zijn getrild waardoor het frame trilt. Als je het raam helemaal omlaag draait, kun je er met een kruiskopschroevedraaier net bij komen om deze vast te zetten. Grote kans dat dit helpt.
vauxhall

Bericht door vauxhall »

raam is meestal een afgebroken U vormig pvc stukje dat op het raam gekleefd is.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Probeer deze is in te vullen voor je verzekering. Deze kwam bij mij het goedkoopste uit... Wa en diefstal heb ik.

http://zelf.nl/verzekeringen/6-auto/premie
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

http://www.carmeleon.nl/start.aspx

Hier ben ik verzekerd, geen eigen risico bij schade wanneer je de auto bij de dealer laat repareren ook niet bij ruitschade.
Scherpe premie. Calculeren kan ook op www.opelalmere.nl

Groeten.
Nr.0672
aKra

Bericht door aKra »

Hou er rekening mee dat hij dan verzekerd is op dagwaarde! Op het moment dat er iets fout gaat aan jouw kant dat je niet meer dan ~€ 9.000 terug krijgt om een nieuwe Speedster te kopen!
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

aKra schreef:Hou er rekening mee dat hij dan verzekerd is op dagwaarde! Op het moment dat er iets fout gaat aan jouw kant dat je niet meer dan ~€ 9.000 terug krijgt om een nieuwe Speedster te kopen!
Ja en Nee: Dagwaarde is een reeele prijs waar je op dat moment een "GELIJKWAARDIGE auto" voor terug kunt kopen. Laat die Expert maar hier bij mij aan tafel plaats nemen die dat anders ziet! We hebben dit vaak genoeg bij de hand en niemand kan jou 9000 geven voor een auto indien je het 2 voudige nodig hebt om er weer een terug te kopen.

Anders is verzekeren tegen taxatie waarde: Duidelijk verhaal.
Alleen is je premie dan hoger en niet elke verzekeringsmaatschappij doet het.
Nr.0672
robertsabee
Actief lid

Bericht door robertsabee »

Ha Kimerie,
Autosam in Apeldoorn bekleedt ze beide met leer voor net geen 1000 euri. Erg mooi. Ik heb er gelijk ook een pompkussentje recht in laten zetten en stoelverwarming links.
Die dorpel kan je voor 10 euro mooi reparen door er een stuk aluminium op te lijmen. zo'n dunne plaat bij de Gamma halen en mooi uitknippen. Vastlijmen met lijmspray. Ik heb een zilveren Speedster en het is alsof het erbij hoort. Bij een zwarte zal het ook niet misstaan.
Succes!
Robert
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Pw schreef:
aKra schreef:Hou er rekening mee dat hij dan verzekerd is op dagwaarde! Op het moment dat er iets fout gaat aan jouw kant dat je niet meer dan ~€ 9.000 terug krijgt om een nieuwe Speedster te kopen!
Ja en Nee: Dagwaarde is een reeele prijs waar je op dat moment een "GELIJKWAARDIGE auto" voor terug kunt kopen. Laat die Expert maar hier bij mij aan tafel plaats nemen die dat anders ziet! We hebben dit vaak genoeg bij de hand en niemand kan jou 9000 geven voor een auto indien je het 2 voudige nodig hebt om er weer een terug te kopen.

Anders is verzekeren tegen taxatie waarde: Duidelijk verhaal.
Alleen is je premie dan hoger en niet elke verzekeringsmaatschappij doet het.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met verzekeraars. Ze proberen je af te schepen en steken als het even kan nog een mes in je rug ook. Daarom heb ik mijn Speedster op taxatiewaarde verzekerd. Op de Sporttimer verzekering van de Europeesche.
En als bonus was ik juist vele honderden euro's goedkoper uit met verzekering op taxatiewaarde.

SteV6
S4 Avant
aKra

Bericht door aKra »

Ik zit via ABC dus bij de Europeesche. Die gaven een lagere premie dan de Europeesche zelf.

De taxatiewaarde is gewoon inderdaad veilig, en het kost mij ~€ 425,00 p/jaar voor een auto van € 24.750 :)
Pw
Mega lid

Bericht door Pw »

Wa Volledig Casco incl. assurantie bel. en alles er op en er aan?! Hoeveel schade vrije jaren?!
Ik vroeg een berekening aan bij ABC en "shrok me een hoedje" ;)

Gr.
Nr.0672
Plaats reactie