Piepje in remmen

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Piepje in remmen

Bericht door vlieger »

Ik heb een probleem met de (standaard) remmen. Af en toe tijdens het rijden ontstaat een piepend bijgeluid met wisselend volume en wisselende maar hoge toonhoogte. Het heeft met de remmen te maken want ik hoef het rempedaal ook maar enigszins aan te raken en het is weg. Soms blijft het dan ook even weg om een kwartiertje later weer terug te keren. Soms komt het ook direct weer terug.

Is dit voor meer mensen een bekend probleem of is er zelfs een oplossing bekend?

Emile
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Zeker een bekend probleem. Ligt aan de originele remblokken.

Eenvoudig te verhelpen door te kiezen voor bijvoorbeeld EBC-Green Stuff, Ferodo DS 2500, SBS Pro-Track, Pagid Rs14 of de alternatieven die ik vergeten ben.

Met een zoektochtje op het forum kan je heel veel info vinden.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Hmmm ik heb laatste tijd ook last van een piepend geluid rechtsvoor. Nogtans splinternieuwe remblokken maar ik vrees voor lichte slijtage aan remschijf al was het niet zichtbaar. Moet ik een keertje kopervet gebruiken?

Wat me ook sinds kort irriteert. De eerste 2 cm van mijn rempedaal geeft een piepend geluid. Tips om dit te verhelpen?

Nogtans remt de auto fantastisch nu naar mijn mening!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Dit komt denk ik door je RC5+ blokken, die had jij toch? Die "bijten" beter wat soms een piepend geluid kan veroorzaken.

En inderdaad, kopervet (mag officieel niet meer)/keramisch vet plaatsen op de delen waar je remblokken over bewegen kan wel een beetje helpen.
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

aKra schreef:Dit komt denk ik door je RC5+ blokken, die had jij toch? Die "bijten" beter wat soms een piepend geluid kan veroorzaken.

En inderdaad, kopervet (mag officieel niet meer)/keramisch vet plaatsen op de delen waar je remblokken over bewegen kan wel een beetje helpen.
En natuurlijk niet tussen je schijven en je blokken!! (je zal de eerste niet zijn!)

Wat betreft je pedaal, ik zou eens beginnen met een beetje stoeien met WD40 op de scharnierende puntjes...
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Oblivion schreef:Hmmm ik heb laatste tijd ook last van een piepend geluid rechtsvoor. Nogtans splinternieuwe remblokken maar ik vrees voor lichte slijtage aan remschijf al was het niet zichtbaar. Moet ik een keertje kopervet gebruiken?

Wat me ook sinds kort irriteert. De eerste 2 cm van mijn rempedaal geeft een piepend geluid. Tips om dit te verhelpen?

Nogtans remt de auto fantastisch nu naar mijn mening!
RC5+ is piepen, maar remt wel lekker :shock:
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

vandaag is bij mij dit probleem ook opgedoken (zo te horen rechtsvooraan); ik heb wel nog de originele remblokken (mn terugroepactie van de remklauwen moet ook nog gebeuren).

Waarmee kan ik het best beginnen om dit tijdelijk toch min of meer op te lossen? ook met kopervet insmeren?
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

piepende remmen

Bericht door S. Gonzales »

Sir_Bongiovi schreef:vandaag is bij mij dit probleem ook opgedoken (zo te horen rechtsvooraan); ik heb wel nog de originele remblokken (mn terugroepactie van de remklauwen moet ook nog gebeuren).

Waarmee kan ik het best beginnen om dit tijdelijk toch min of meer op te lossen? ook met kopervet insmeren?
Inderdaad, zoals Akra al aangaf op de plekken waar het remblok in de remtang glijdt, maar ook tussen het remblok (de achterkant idd ;-) en de remzuiger!
Geluid is een trilling en de trilling wordt zo gedempt. Werk wel netjes en schoon en vergeet vooral niet om, nadat alles weer op z'n plaats zit, even een paar keer op je rempedaal te trappen! Zo kunnen de remblokken zich "zetten" en heb je weer pedaaldruk voordat je gaat rijden, ook daarmee zal je de eerste niet zijn die dat vergeet!
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie