blijvende waarde originele speedster.

Algemene zaken omtrent onze auto.
javan
Lid

Bericht door javan »

rayz25 schreef:Ik koop liever een gekietelde speedster dan een orginele schaam me doodt in een orginele,En dan kijk ik naar het geluid wat daar origineel uit komt een smart klinkt nog beter.
Nu vind ik de opmerking van "schaam me dood in een originele "wel heel erg.
Zou je je schamen in een originele porshe?
Ik zou me schamen in een speedster dat zoveel lawaai maakt dat iedereen omkijkt,voel me dan net een johnny.. :cry:
Als je geen respect hebt voor de wagen in zijn originele staat ,dan koop je beter een andere..mijn gedacht..Ik zou nooit van mijn leven een OPEL kopen,maar dit model is geen standaard opel uit de stal..
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Point made :!: :lol:
Afbeelding
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Een uitermate geschikt topic voor mij 8)

Ik heb de speedster gekocht als pekelauto.
Standaard stelt de speedster weinig voor op de looks/bouw na en rijdt het in verhouding met de looks/bouw waardeloos.

Personlijke mening:
Iemand die een standaard Speedster helemaal het einde vind qua rijgedrag kan niet rijden en neem ik niet serieus.

-Er zijn bestuurders die de speedster kopen enkel voor de looks
-je hebt bestuurders die een speedster kopen en er ook graag mee zouden kunnen rijden zoals de looks zonder dat het gevaarlijk is.

Personen die een speedster bewust origineel houden om later een goede prijs ervoor te kunnen vangen snappen er weinig van in het geval Opel speedster.
Een speedster koop je om als kunststuk in je glazen kast of als gebruiksvoorwerp, niet als een extraatje voor je pensioen.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
911Speedster
Actief lid

Bericht door 911Speedster »

Aan iedereen de eigen keuze van wat hij/zij ervan vind, of met de wagen doet.

Bij verkoop blijft het toch wat de/een gek er voor geeft.

De een heeft alles liever origineel en houdt dat zo.
De ander heeft liever alles origineel om het dan zelf aan te passen,
De derde heeft het liever origineel om eventuele schade reparaties uit te kunnen sluiten
De vierde koopt hem liever aangepast zodat hij/zij het zelf niet meer hoeft te doen
De vijfde koopt hem liever aangepast zodat hij/zij het weer in originele staat terug kan bouwen
De 6 de koopt hem liever aangepast zodat hij/zij het verder kan aanpassen
Etc..
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Standaard of niet: wat je gewoon moet doen is het onderstel verbeteren. Nitrons en velgen 16 v/17a. Daar is geen ontkomen aan, zoals ik heb bemerkt. Dat drukt zeker de waarde niet; integendeel.

Het motorvermogen kan je ook tamelijk makkelijk verhogen, maar begin bij wegligging. Je zal zal zien dat dat meer uitmaakt dan pk's. Daarna kan je altijd nog opvoeren. Ik begrijp ook niet dat rijders eerst opvoeren en dan eens kijken naar de ligging.

En ja, ga trainen bij professionals; dat is opmerking nummer 1.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Smiley

Bericht door Smiley »

ohjeetje.. schreef:Standaard of niet: wat je gewoon moet doen is het onderstel verbeteren. Nitrons en velgen 16 v/17a. Daar is geen ontkomen aan, zoals ik heb bemerkt. Dat drukt zeker de waarde niet; integendeel.
Juist. Bij verkoop auto originele meuk er weer opzetten, en het leuke spul tegen 75% nieuwwaarde weer verkopen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
javan
Lid

Bericht door javan »

Ja,een auto bewaren om later in je pensioen te verkopen met winst..Zal idd met elke wagen moeilijk zijn..

Nu heeft iedereen zijn gedacht gezegd,en ik moet er enkelen gelijk geven;gewoon amuseren op je eigen manier ermee.
Ik rij er graag mee maar scheur niet door de bochten,dus zal me niet bezighouden met de wegligging te beteren.
Enkele pk's meer zou nog leuk zijn,als dit simpel lukt met geen te grote kost..en op een verantwoorde manier,is dit ook te overwegen..
En een meer grommend geluidje is ook leuk,maar niet te..
Dus ik geef toch wel enigszins toe aan jullie gedachten.
Maar Mijn grote punt is:
Voor mij is dit een speelgoedje waar ik mischien me 5 jaar mee amuseer..
Ik wil er over 5 jaar geen geld aan winnen,maar hopelijk niet te veel aan verliezen.Blijkbaar word deze uitspraak verkeerd geinterpreteerd .
Ik probeer er later geen geld aan te verdienen..
En ik zocht een originele niet aan gewerkte omdat ik dan zeker wist dat er geen "pruts"werk aan verricht was..je weet nooit als er veel getuned is of de wagen afgezien heeft en alles correct gedaan is.
javan
Lid

Bericht door javan »

dubbele post :oops:
Laatst gewijzigd door javan op 29 apr 2011 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Javan, één keer op OK klikken is gewoonlijk genoeg :wink:
Jägertee
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door gertje »

mij lijkt het beste om hem orgineel te houden kan de latere koper er nog mee doen wat hij wil
Smiley

Bericht door Smiley »

ohjeetje.. schreef:Ik begrijp ook niet dat rijders eerst opvoeren en dan eens kijken naar de ligging.
juist :thumbup:

- First make it stop.
- Then make it go around corners.
- Then make it faster.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Wat een opmerkingen soms zeg ... De meeste upgrades zijn schroefdelen, dus originele onderdelen bewaren en lekker genieten van je upgrades. Verkoop je je Speedster, kan je de volgende eigenaar laten kiezen welke upgrades erop mogen blijven en welke eraf moeten. Pas als je gaat zagen (die flaporen bijvoorbeeld) dan wordt het een ander verhaal.

De afgelopen jaren hebben ondertussen wel bewezen dat de Speedster een redelijk waardevaste auto is. Elke willekeurige andere auto van rond de 30K en 7 jaar oud is minimaal 70% van zijn nieuwwaarde kwijt, de Speedsters doen nog steeds 60% van de nieuwwaarde ...

SteV6
S4 Avant
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

blijvende waarde

Bericht door S. Gonzales »

SteV6 schreef:De meeste upgrades zijn schroefdelen, dus originele onderdelen bewaren en lekker genieten van je upgrades. Verkoop je je Speedster, kan je de volgende eigenaar laten kiezen welke upgrades erop mogen blijven en welke eraf moeten SteV6
Helemaal mee eens SteV6, alleen is het inmiddels wel een beetje "vol" in huis :? Maar al mijn upgrades zijn echt verbeteringen qua rijgenot. En...... mocht ik in de toekomst overgaan op een turbokit... dan wordt het terugbouwen wel wat omslachtig. Tja, dan moeten ze maar een andere kopen. :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Javan

Lekker origineel met zwarte wielen en een ipod radio met betere speakers.
CASSA uitdeuken zonder spuiten (cardetailer)
Ralph
Actief lid

Bericht door Ralph »

Voor mij is dit een speelgoedje waar ik mischien me 5 jaar mee amuseer..
das een `korte`vijf jaar geworden dan :wink: , zie dat hij alweer te koop staat omdat je misselijk wordt....
Plaats reactie