sleepend/knarsend geluid bij fel optrekken, motorsteunen!?!

Alle overige technische zaken.
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

sleepend/knarsend geluid bij fel optrekken, motorsteunen!?!

Bericht door RCduck7 »

Waarschijnlijk zullen dit de motorsteunen zijn.
Hoe dan ook, of het dit nu is of niet ik wil die vervangen door betere dan de standaardsteunen van Opel.
Enkel vraag ik me af wat ik net moet bestellen en waar?
Autovaux lijkt me populair op het VX220 forum, de prijs valt daar mee naar het schijnt of beter ergens anders?
Maar je hebt keuze uit front/rear mounts en LH/RH mounts, de front rear mounts lijken me precies niet in voorraad bij autovaux.
Ik vermoed dat het de LH en RH mounts zijn dat ik moet hebben of is het verstanding om ineens alles te vervangen?
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Even om je topic te hijacken gezien ik "bijna" met het zelfde probleem zit. Als ik fel op trek hoor ik een duidelijke tik van de motor (alsof hij tegen het schutbord aan stoot). Same story?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zijn bijna altijd de linker en rechter side mounts die de geest geven. (Autovaux) Voor-en achtersteun hoor ik zelden.
Wel raadzaam om gelijk de voor en/of achtersteun te verstevigen met bv zo'n PU opvulstuk. Motor beweegt minder, voelt directer aan en je steunen blijven ook langer heel. :wink:
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Maar opel heeft ze al gemodificeerd dus kan je ze daar ook gewoon kopen.
En zeker icm powerflex aan de onderkant keert het probleem niet meer terug.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Richard zei:
Maar opel heeft ze al gemodificeerd dus kan je ze daar ook gewoon kopen.
en hebben deze dan een nieuw onderdeelnummer gekregen ?
(wel handig om te weten voor het moment dat ik ze zelf ooit nodig zal hebben).

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Volgens mij niet.
Wanneer je de steunen koopt krijg je automatisch de goede.
CASSA uitdeuken zonder spuiten (cardetailer)
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Richard zei:
Wanneer je de steunen koopt krijg je automatisch de goede.
Hmm.. Hoe wist jij dan dat ze gemodificeerd zijn en hoe kan ik ze herkennen als het geen ander onderdeelnummer heeft ?
Voor zover ik weet, krijgen Opelonderdelen normaal een nieuw nummer en een verwijzing vanaf het oude nummer indien er een modificatie plaatsvindt.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Ik heb een bestelling geplaats bij Courtenay voor 2 sets Poly engine mounts voor/achter.
Bij autovaux een linker en rechter maar ik moet de postkosten nog afwachten daar.
Heeft iemand ervaring met hoeveel dit ongeveer zou kosten aan werk bij een officiele dealer. Hangt af van hoe goed/vlug ze zijn zeker in het plaatsen ven die dingen?
Ik zou hun misschien op voorhand de montage gids van Mark verboom kunnen uitprinten en meegeven. :D
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Nog even hier op terugkomend, om even mijn probleem te localiseren, bij hard accelereren hoor ik een tik alsof hij tegen het schutbord aan komt. Zullen dat dan logischerwijs de voor/achter engine mounts zijn of kan het eventueel ook de side engine mounts zijn? Of nog iets heel anders? ;)
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Kijk even of de uitlaat correct bevestigd is ten opzichte van de bodemplaat (speling). Was bij mij niet het geval en deze sloeg tegen de bodemplaat aan bij het schakelen. Gaf ook een knal en ik verdacht de motorsteunen. Bleek niet zo te zijn.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ik had recentelijk de diffuser er onder uit gehaald en het viel mij inderdaad op dat een van de buizen tegen zo'n grote bout aan stootte/schuurde. Maar toen had ik al gekeken wat ik daar aan zou kunnen doen maar leek weinig in te veranderen behalve de bout korter te maken. :roll:
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Als het probleem ontstaan is na het verwijderen van de diffusor en het weer aanbrengen daarvan, dan zou ik het probleem daar zoeken.
Voor mij heeft Van der Kooi het opgelost. De uitlaat is opnieuw opgehangen en het probleem was weg.

Met groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Nee, het was ook al daarvoor maar toevallig viel mij dat op bij het demonteren/monteren.
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

De bestelling van de voor en achter poly inzetstukken van Courtenay heb ik nu al een paar dagen maar het blijft wachten op de linker en rechter steunen van autovaux, ze zijn betaald maar geen terugbericht van betaling ontvangen of bevestiging dat ze verstuurd zijn maakt me nerveus. Ik kan net volgende week de speedster enkele dagen missen. Van die tijd zou ik ook gebruik maken om het inlaat spruitstuk te laten monteren. :D Hopelijk zal de garage dan ook tijd voor me hebben.
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door vlieger »

Ook mijn motorsteun/demper aan de linkerzijde lekt sinds kort en gisteren is het bij de garage bevestigd dat dit de oorzaak van het geringe vloeistofverlies is. Binnenkort worden ze nu links en rechts vervangen door verse Opel examplaren en de beide onderste krijgen een upgrade met de Courtenay inzetstukjes. 8)

Mijn teller staat op 78000km maar daarvan heb ik nu zo'n 30.000km met supercharger gereden en ik neem aan dat dat de dempers het sterkste heeft doen slijten ...
Plaats reactie