Versterkte toe Link kit / spoorstangset
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Een kleine toevoeging vwb het gebruiken van hogere kwaliteit bouten voor bevestiging van de bracket (die imbusjes dus). Die kan je wel gebruiken, maar weet wat je doet. De verbinding die daar gemaakt wordt is een schuifverbinding, met een beetje moment erop wat op sommige van de imbusbouten wat trek zal opleveren. Als je bouten goed voorspant, dan ziet de bout niet die trekkracht (die trekkracht zal de klemkracht alleen iets doen laten afnemen) en zal de afschuifkracht opgenomen worden door de frictie (wrijvingskracht) tussen het subframe en de bracket.
Het moeilijke bij deze verbinding is wel dat de lengte van de klemverbinding (simpel gezegd, de bout) erg/relatief kort is, en dat is lastig. Dat maakt de klemkracht van deze verbinding erg gevoelig voor bepaalde zaken. Zo zal bij een klein beetje oxidatie van 1 of alle delen de voorspankracht snel veranderen, wat zou kunnen betekenen dat de opgewekte wrijvingskracht snel minder zou kunnen worden, en dán ga je de bouten ook op schuif belasten... en dat is niet zo lekker, vooral niet voor de hogere kwaliteit bouten
Zorg sowieso bij deze verbinding dat beide delen (subframe en bracket) helemaal schoon zijn en vetvrij, en ga absoluut niet schuren ofzo, want dat zal de zinklaag aantasten en zal roest de vrije hand geven, wat killing zal zijn voor je verbinding.
Voor de zekerheid hou ik het lekker bij de megeleverde 8.8 bouten
Het moeilijke bij deze verbinding is wel dat de lengte van de klemverbinding (simpel gezegd, de bout) erg/relatief kort is, en dat is lastig. Dat maakt de klemkracht van deze verbinding erg gevoelig voor bepaalde zaken. Zo zal bij een klein beetje oxidatie van 1 of alle delen de voorspankracht snel veranderen, wat zou kunnen betekenen dat de opgewekte wrijvingskracht snel minder zou kunnen worden, en dán ga je de bouten ook op schuif belasten... en dat is niet zo lekker, vooral niet voor de hogere kwaliteit bouten
Zorg sowieso bij deze verbinding dat beide delen (subframe en bracket) helemaal schoon zijn en vetvrij, en ga absoluut niet schuren ofzo, want dat zal de zinklaag aantasten en zal roest de vrije hand geven, wat killing zal zijn voor je verbinding.
Voor de zekerheid hou ik het lekker bij de megeleverde 8.8 bouten
Je zou evt een likje duralac kunnen gebruiken om roestvorming te voorkomen.
Mijn ervaringen met dat spul zijn erg goed. Het vormt niet alleen een 'harde' film tussen de kop van de bout en de ondergrond; als je er een likje overheen doet sluit het spul de bout in zijn geheel af van de boze buitenwereld..
wicked!
Mijn ervaringen met dat spul zijn erg goed. Het vormt niet alleen een 'harde' film tussen de kop van de bout en de ondergrond; als je er een likje overheen doet sluit het spul de bout in zijn geheel af van de boze buitenwereld..
wicked!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Reden die hij opgaf was dat 8.8 bouten gewoon stuk gingen. Ik betwijfel of ik meer detail kan los peuteren hoe, waarom en op wat voor manier ze het begaven, maar als het er van komt zal ik het eens proberen.
Oxidatie zoals Maik claimt lijkt mij in dit specifieke geval uitgesloten daar deze bouten voor iedere race nagetrokken worden. Het is natuurlijk wel van toepassing wanneer je ze als 'fit and forget' installeerd.
Oxidatie zoals Maik claimt lijkt mij in dit specifieke geval uitgesloten daar deze bouten voor iedere race nagetrokken worden. Het is natuurlijk wel van toepassing wanneer je ze als 'fit and forget' installeerd.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Voorkomen is beter dan genezen.
Op 6:21 breekt hij af. http://www.youtube.com/watch?v=LqKqJLU6pj4#t=6m00s
De spitfire kit geinstalleerd:
http://vx220.ukct.net/spitfirekit.htm
Op 6:21 breekt hij af. http://www.youtube.com/watch?v=LqKqJLU6pj4#t=6m00s
De spitfire kit geinstalleerd:
http://vx220.ukct.net/spitfirekit.htm
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
helaas... bij mij zitten de gaatjes in het subframe er niet in om de brackets te kunnen monteren..
Ik vind het niet echt een uitdagende gedachte om in een gegalvaniseerd gedeelte zwakke plekken te maken door erin te boren (qua roest o.a.) en het risico om niet 100% op de goeie plek te boren.
Gr,
The Duke
Ik vind het niet echt een uitdagende gedachte om in een gegalvaniseerd gedeelte zwakke plekken te maken door erin te boren (qua roest o.a.) en het risico om niet 100% op de goeie plek te boren.
Gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- toelink original.jpg (220.54 KiB) 2388 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Die zwakke plekken kan je verhelpen door duralac toe te passen. Dat vormt een aardig harde film waardoor roest geen kans krijgt.
Dat 'op de juiste plek boren' is op zich wel goed te doen hoor.
Je monteert eerst de bracket zoals die gemonteerd moeten worden met de stangkop in de bracket. Dan kan je de bracket goed recht uitlijnen en vervolgens de gaatjes aftekenen.
Vervolgens met een scherpe en kleinere boor de tijd nemen om netjes voor te boren, waarna je het gat met de juiste maat naloopt.
..... je kan natuurlijk ook wachten totdat de boel uit zichzelf afbreekt, dan hoef je je misschien ook geen zorgen meer te maken over een roestend subframe
Overigens lijkt die man die het e.e.a. gepost heeft over de montage op zijn VX220 één belangrijk ding te zijn vergeten... de hoesjes lijken niet volgespoten met vet. Da's op de langere termijn niet heel handig
Dat 'op de juiste plek boren' is op zich wel goed te doen hoor.
Je monteert eerst de bracket zoals die gemonteerd moeten worden met de stangkop in de bracket. Dan kan je de bracket goed recht uitlijnen en vervolgens de gaatjes aftekenen.
Vervolgens met een scherpe en kleinere boor de tijd nemen om netjes voor te boren, waarna je het gat met de juiste maat naloopt.
..... je kan natuurlijk ook wachten totdat de boel uit zichzelf afbreekt, dan hoef je je misschien ook geen zorgen meer te maken over een roestend subframe
Overigens lijkt die man die het e.e.a. gepost heeft over de montage op zijn VX220 één belangrijk ding te zijn vergeten... de hoesjes lijken niet volgespoten met vet. Da's op de langere termijn niet heel handig
Er is nu een 25% goedkoper alternatief..
http://www.elise-shop.com/eliseshop-toe ... 02166.html
Weegt alleen 300 gram meer, omdat het van staal i.p.v. aluminium is..
Gr,
The Duke
http://www.elise-shop.com/eliseshop-toe ... 02166.html
Weegt alleen 300 gram meer, omdat het van staal i.p.v. aluminium is..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
en nog een anders setje te krijgen
zijn goedkoper?
http://www.boefabrication.com/index.php ... suspension
zijn goedkoper?
http://www.boefabrication.com/index.php ... suspension