pro alloy charge cooler

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

pro alloy charge cooler

Bericht door Ed »

He Hallo,

Ik heb afgelopen week een charge cooler van pro alloy in laten bouwen en een nieuw uitlaat systeem van milltec.
Weet iemand of het raadzaam is om de auto nu weer op een rollerbank af te laten stellen.

gr ed.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

Precies, checken kan nooit kwaad, maar je veranderen zijn geen directe noodzaak om bij te stellen.

Je zou natuurlijk wel kunnen bekijken of je meer turbodruk zou kunnen draaien met het chargecooler systeem. Dan heb je weer wat meer vermogen.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

ik bedoelde natuurlijk niet om dat zelf te gaan proberen :)

Maar als hij toch op de bank staat kun je wellicht de map iets laten aanpassen op wat meer druk bedoelde ik. 8)
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

Klasen heeft mijn mapping aangepast na het plaatsen van de chargecooler en dat leverde 7 pk extra op.
Ik denk niet dat hij de turbo druk heeft veranderd maar eerder gewerkt heeft op de vooronsteking.

Volgens mij heb je dus wel baat met een remap !
Met welke turbodruk rijd je nu?

Alain
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

Bericht door Ed »

Ik heb geen idee welk druk hij levert. ik denk 08 bar.
De software is al eens aangepast bij klasen. 240pk met een grotere intercooler en een andere downpipe.(nu dus vervangen door pro alloy en full milltek)
Ik ben wel benieuw hoeveel hij nu levert.
Begrijp ik het goed als jullie bedoelen dat er andere injectoren in zouden moeten of is dit nog haalbaar met de standaart.
Zou leuk zijn als hij de 260pk haalt!!!!

PS iemand nog intresse in een grote klasen cooler?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De standaard Z20LET moeten tot 270 kunnen.
Daarboven heb je die blauwe uit de vxr nodig.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

pro alloy charge cooler

Bericht door Ed »

Heeft er iemand ervaring met een Full Milltek systeem en het geluid daarvan?
Mij ervaring is dat het geluid bij rustig rijden iets donkerder wordt maar boven de 4000 toeren echt een totaal anders wordt en veel harder.

Heeft dit te maken met de luchtsnelheid door het systeem.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Milltek behoort als het goed is tot de stillere turbo dempers. Heb je een nieuw exemplaar eronder? Uit gebruikte wil namelijk nog wel eens het dempermateriaal geblazen zijn...
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

Bericht door Ed »

Als dit de stilste is dan krijg je bij die andere systemen zeker oorkleppen bij??? ha ha

Heeft er iemand ervaring met een goed schroefset ?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ed schreef:Als dit de stilste is dan krijg je bij die andere systemen zeker oorkleppen bij??? ha ha
Youtube eens voor vx220 en larini of tullett.
Ik rijd op lange ritten inderdaad altijd met oordoppen ja, anders knallende koppijn bij aankomst.

hier een voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=cRAqPdeaNEI
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie