krakende/piepende Speedster

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

krakende/piepende Speedster

Bericht door RaoulLauffer »

Hey allemaal,

wie kan me helpen? Als ik met mijn Speedster rij als het echt heet is buiten, zlas vandaag 28 graden. Dan kraakt en piept mijn auto. Ik hoor het achter me en denk dat dit het chassis is, maar dat ik een gok. Als de auto stil staat en de motor loopt hoor je niets, dus het is niet motorisch. Ook hoor je het kraken ook alleen maar als ik door de bebouwde kom rij, dus 0-50 km/uur ongeveer. Vooral bij het optrekken en afremmen. Als ik thuis de garage in rij moet ik ook even over een rand heen en dan hoor je het gekraak ook ff. Het is net of de bovenburen een feestje hebben :P Wie weet wat dit kan zijn en of het eventueel schadelijk is. Van de week ben ik met koeler weer naar Driebergen en Enschede gereden. Niks gehoord. Maar nu met het warme weer opnieuw gekraak. Op de autoweg niets en op 80 wegen ook niets. Maar zodra je weer stopt of afremt beneden de 50-60 kraakt ie weer.
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

misschien motosteun of spoorstang? lees er net iets over...
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

krakende/piepende

Bericht door S. Gonzales »

RaoulLauffer schreef:misschien motosteun of spoorstang? lees er net iets over...
Ik heb lang met hetzelfde probleem geworsteld, het komt alleen bij warm weer voor en/of na een eind rijden. Je hoort het dan met name wanneer je de bebouwde kom weer inrijdt. Heb alle bekende plekken nagelopen zonder resultaat. Nadat ik de handremkabels van een lik vet had voorzien ter hoogte van de geleiding aan de achterwielophanging (buitenkabel aan de buitenkant invetten) was het probleem verholpen en tot op heden niet meer teruggekeerd.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoort erbij. Ik heb ook achter iets piepen vooral inderdaad als het warm weer is. Had er wel eens over geklaagd bij de garage, die doen dan wat en dan is het weer een tijdje weg. Ik maak me er niet meer druk om.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ik heb van horen zeggen dat er bij de speedster pas iets mis is als je niet hoort kraken/piepen :lol:
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

speedster piept een kraakt altijd als je het probleem gevonden hebt komt het nadien wel van ergens anders :lol:
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Bedankt allemaal. Ben gerust dat het niet schadelijk/ernstig is! :D
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Misschien het uitzetten van het kunststof en de metalen delen, waardoor alles net iets strakker op elkaar komt te zitten.
En is siliconenspray misschien een oplossing, in garages hebben ze een speciaal middel om piepende of krakende delen in te spuiten, is ook zoiets als siliconen spray.
Grt Speedokus :shock:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Als het maar niet 1 van deze zijn die kraken (zie plaatje).
Ik zou wel even (laten) checken of die in orde zijn, want als die breken of loskomen heb je ineens 3 wielsturing waarvan je er maar 2 onder controle hebt..
Zeker die vlak bij je uitlaatbocht zit wil wel eens de geest geven heb ik ooit begrepen.

Gr,
The Duke
Bijlagen
toelink_original.jpg
toelink_original.jpg (220.54 KiB) 2636 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie