Piepende riem

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimera
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2011 12:55
Locatie: leudal

Piepende riem

Bericht door Kimera »

Als ik de auto start heb ik soms de eerste min een piepend geluid in de auto. Bij weinig toeren bijna niks. Indien ik gas geef, ook stationair word het geluid beter hoorbaar en sneller. Denk dus de riem. Na 2 min is het geluid helemaal weg. Zit geen speling op de rollen. Spanning van de riem is ook oke. Wat zou dit kunnen zijn. Auto loopt overigens helemaal top!
Laatst gewijzigd door Kimera op 05 nov 2013 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Hallo Kimera.
Zou het misschien de brandstofpomp kunnen zijn, maken ook weleens geluiden.
Grt Speedokus 8)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Piepende spanrol???

Bericht door S. Gonzales »

Kimera schreef:Als ik de auto start heb ik de eerste 5 min een piepend geluid in de auto. Bij weinig toeren bijna niks. Indien ik gas geef, ook stationair word het geluid beter hoorbaar en sneller. Denk dus een spanrol ofzo. Na 5 min is het geluid helemaal weg. Zit geen speling op de rollen. Spanning van de riem is ook oke. Wat zou dit kunnen zijn. Vind het vooral raar dat het na 5 min weg is.
Pobeer eens of het geluid erger wordt wanneer je het (groot)licht aanzet.
Zo ja, dan zit het in de aandrijving naar je dynamo en al is de spanning van de riem goed, dan kan hij door slijtage toch een beetje gaan slippen wanneer er vermogen gevraagd wordt (bijvoorbeeld wanneer de accu na het starten even wat extra stroom vraagt)
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Heb ik ook met enige regelmaat last van.
Vooral met vochtig weer...de Speedster moet nog een paar maandjes buiten slapen helaas.... Was van plan vandaag eens te gaan knutselen... maar de energie/zin is er nog niet helemaal!!!! ;)

Zou inderdaad dus een spanrol of iets dergelijks kunnen zijn, inderdaad bij stationair een "ritmische squeek" welke bij toeren ook mooi iets oploopt in ritme (Lastig vertalen in tekst zo!!) en deze is na "opdrogen" weg... kan af en toe wel een kwartier duren.


Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Kimera
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2011 12:55
Locatie: leudal

spanrol

Bericht door Kimera »

Dat denk ik het zelfde probleem paul. Ik vind de opmerkong van Gonzales
wel erg goed. Ga ik morgen eens proberen!! Dan weten we natuurlijk al een stuk meer. Ik ga ook de airco erbij aanzetten. trekt lekker veel stroom.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Re: spanrol

Bericht door Pw »

Kimera schreef:Dat denk ik het zelfde probleem paul. Ik vind de opmerkong van Gonzales
wel erg goed. Ga ik morgen eens proberen!! Dan weten we natuurlijk al een stuk meer. Ik ga ook de airco erbij aanzetten. trekt lekker veel stroom.
Zet jij de Airco ff aan indd, heb je 't wel over een Speedster kerel?!?! :roll: :wink:
Nr.0672
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

bedoelt waarschinlijk de arko
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kimera
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2011 12:55
Locatie: leudal

Airco

Bericht door Kimera »

Was effe test of jullie scherp waren...
Plaats reactie