nieuwe remblokken?

Alle overige technische zaken.
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Wat zijn de originele remblokken voor de speedster eigenlijk??
Ik heb net de wagen terug met nieuwe remblokken achteraan (de voorste waren nog niet heel lang geleden vervangen) en ik lees daar Brembo af.
Kostte (in Belgie) ongeveer een 330 euro voor 2! :shock:
Bij onze Audi A4 was het minder dan 100 euro voor 2.
Zijn de originele speedster remblokken van Brembo? En zo duur?
Of heeft de garagist toevallig heel goeie besteld?
Laatst gewijzigd door RCduck7 op 25 jun 2011 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Nee hele slechte en ja ze zijn zo duur. Er staat al een heleboel informatie op het forum, je had je zelf slechte blokken kun besparen. Het is niet allemaal onzin wat je hier leest. :wink:
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

piet schreef:Nee hele slechte en ja ze zijn zo duur. Er staat al een heleboel informatie op het forum, je had je zelf slechte blokken kun besparen. Het is niet allemaal onzin wat je hier leest. :wink:
Ik had er eigenlijk zelf moeten bestellen en zelf plaatsen, ik wist wel dat ze eigenlijk niet zo goed waren.
Maarja ik kreeg net de auto terug van het plaatsen van de 2.4 luchtinlaat en vervangen van motorsteunen.
Vind maar eens een officiele Opel garage die bereid is om modificaties voor je te doen met zelfgekocht spullen van het internet, zelfs de wagen had ik daar niet gekocht.
Dus toen ik dankbaar de auto ging halen na de werkzaamheden kreeg ik te horen dat de achterste remblokken versleten waren.
Om hen dan doodleuk te zeggen dat ik er zelf wel ging kopen leek mij een brug te ver. Ik dacht, andere en betere remblokken zullen dan maar voor een volgende keer zijn maar ik wist totaal niet dat ze zo duur waren.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik kan me er iets bij voorstellen hoe zoiets gaat.

Het is mijn ervaring wel bij garages dat ze het helemaal niet erg vinden als je met je eigen spullen aankomt. Wel van te voren melden natuurlijk.

Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik daar een aantal jaren geleden nog
bij een grote Opel garage kwam in het zuiden van het land, deden ze daar helemaal niet moeilijk over, sterker nog ze wouden weten waar ik die spullen vandaan had. Ik heb die zelfde ervaring bij Lotus dealers.

Was het zelf ook vergeten :oops: maar er is een FAQ
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 0344#50344

deze gelijk bij gewerkt voor de RC5+ blokken.
Plaats reactie