Van Mx-5 naar Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

ik kom net je site tegen: http://mx5.web-log.nl/
Leuke site, veel info!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

12Esc schreef:ik kom net je site tegen: http://mx5.web-log.nl/
Leuke site, veel info!
De link naar carbontecshop.com kun je wel weg halen.... :

[citaat cosworth forum] posted 24-12-2008
:cry:

If I understand it right, Carbontec stopped their business due to a fire :-(


De link is dood en op ebay geven ze aan dat er geen shop bestaat met zo'n naam. sorry voor de off topic, je hebt idd een erg leuke site! :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Oké, bedankt voor de tip (en voor de positieve reacties), is inmiddels op de weblog aangepast.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Even een update over mijn Speedster.

Ik heb de Speedster nu twee jaar en deze bevalt nog steeds uitermate goed. Toen ik de auto kocht had deze geen steenslag plekken en ik heb meteen steenslagfolie aan de voorzijde aan laten brengen. De folie doet zijn werk uitstekend; de auto heeft nog steeds geen last van steenslag en ziet er perfect uit. Vorig jaar heb ik het interieur iets aangepast (console/beugel) en deze aanpassingen maken het interieur net even iets mooier dan deze al was.

De Speedster rijdt heerlijk, loopt perfect en geeft een mooie subtiele brom als ik accelereer. De auto blijft mooi en staat altijd binnen.

Kilometerstand nu: 23.300km

Afgelopen winter bleek de accu van de Speedster al slecht te zijn, dus heb ik vandaag de accu vervangen. Op zich geen probleem, ik heb een spanbandje om de oude accu gelegd en zo kon ik met één hand de accu omhoog trekken en met de andere hand de kabels omhoog en opzij trekken. De nieuwe accu (Exide accu van de Praxis) heeft dezelfde afmetingen als de oude accu. Deze is voorzien van een handvat en dat maakt het plaatsen wat makkelijker.

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Speedster van alle pekel van afgelopen winter te ontdoen en te poetsen. Deze ziet er nu weer netjes uit.

En natuurlijk weer even een paar foto's gemaakt vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Hoi Peter,

Leuk om hier even een update te lezen.

Het was voor mij eerst wat verwarrend omdat deze topic uit 2008 stamt en ik je auto gezien heb via je weblog http://mx5.web-log.nl/.
Deze lees ik al ruime tijd met veel interesse. Ook ruim voordat ik m'n Speedster kocht. Veel nuttige info ga zo door!

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

PeterS schreef:Ik heb de Speedster niet zelf naar Nederland gehaald, maar heb deze gekocht van een jongen in Baarle-Nassau. Hij heeft de Speedster twee maanden geleden uit België geïmporteerd. Door omstandigheden heeft hij de auto moeten verkopen. Het was nog niet mijn bedoeling om nu al een Speedster te kopen. Gezien de staat waarin de auto verkeert, de prijs die hij er voor vroeg en het aantal kilometers die de auto gereden heeft kon ik het echter niet laten..... Deze auto's zijn tenslotte zeldzaam
mmmm.... DEZE jongen in Baarle-Nassau misschien? http://link.marktplaats.nl/332076325
Is de auto nog steeds helemaal naar je zin? Johan uit Baarle Nassau lijkt er een levendig handeltje op na te houden dan. Hij werkt bij een garage en handelt niet naar eigen zeggen. Mmmmm.
De blauwe die hij nu -opnieuw- na een paar maanden al weer kwijt wil staat op Marktplaats. Is wel mooi op het plaatje :)
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Ik had deze advertentie al voorbij zien gaan op Markplaats, maar van deze jongen heb ik niks gekocht. Het ging hier om een ander persoon in Baarle Nassau die de Speedster uit België heeft gehaald.

Maar de Speedster is nog steeds prima naar mijn zin. Ik maak er niet zo veel kilometers mee (ik moet af en toe ook met mijn MX-5 rijden), maar als ik weer een keer de weg op ga geniet er des te meer van :D
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Dank je voor je snelle antwoord Peter.
Ik vind de kleur van je auto trouwens ontzettend mooi - zit al te fantaseren over overspuiten naar jouw kleur (maar dan moet ik eerst eens wat kopen haha).
Overigens heb ik ook een Miata gehad, dus dat verbindt ons min of meer ook. Ik heb in 1993 een van de eerste 1.8-jes in Europa gehad, nieuw vanuit Canada geimporteerd. Tot op de dag van vandaag (hem 'm 9 jaar gehad, tot mijn huidige fun-wheels) mis ik 'm nog wel eens. Ook een hele leuke auto met super hoog fun gehalte. En open rijden natuurlijk - dat is toch wel een extra dimensie. Maar niet zo'n puur rij-ijzer (...rij-aluminium?..) als de Speedster. Vandaar de -mogelijk- volgende stap...

Groet!
Geert
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Ik lees het forum nog steeds regelmatig, maar post hier niet zo veel meer. Tijd voor een kleine update. Ik was het vergeelde dashboardpaneel een beetje zat en heb een nieuw dashboardpaneel gemaakt en met leer bekleed. Het interieur ziet er hierdoor een stuk strakker en serieuzer uit; weer een stukje plastic weggewerkt :D . Volgende stap: nieuw paneeltje aan de linkerzijde van het stuur en nieuwe deurpanelen maken en bekleden. Zie ook http://www.mx5.weblog.nl; hier heb ik een korte uitleg geplaatst over hoe ik het paneel gemaakt heb.

Km-stand : 26.000 en nog steeds heel veel plezier met de Speedster!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PeterS op 16 sep 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Op je web log gekeken. Het paneeltje netjes bekleed. Handig om die hoekjes zwart te maken.
Ziet er weer uit zo.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Plaats reactie