"Upgrade's"
"Upgrade's"
Vorige week maar wat kleine "upgrade's/aanpassingen/en onderhoud" gedaan.
De zwarte naafkappen, ivm gepoedercoate velgen, de EGR cheater van Manta79 geplaatst en EGR vervangen door het vervangingsplaatje, Raamrubber opnieuw "ge-(dubbelzijdig-)taped" , Turbo splitters gemonteerd en helaas was mn accu nog niet binnen gekomen.
Na 2 wkn stil staan vd Speedster laatst de accu leeg, al eerder niet starten en een zo goed als lege accu hebben me maar doen besluiten meteen een nieuwe te bestellen.
De foutcode's gewist na het plaatsen vd cheater en zonder motormanagement lampje naar huis gereden en dit keer wel met een soepel rijdende Speedster! Meestal reed de Speedster na 't resetten minder lekker totdat het "vertrouwde" lampje weer ging branden en dan ging hij weer als een Speer! Kijken hoelang het uitblijft dit keer. Toch weer een foutcode op de (voorverwarming van de) 2e lambda trouwens, welke ik al heb vervangen enige tijd geleden.....
Volgende punt, accu plaatsen en maar meteen 2 draden naar een mooie/makkelijke plaats brengen om een druppellader zo te kunnen koppelen.
Gr.Paul.
De zwarte naafkappen, ivm gepoedercoate velgen, de EGR cheater van Manta79 geplaatst en EGR vervangen door het vervangingsplaatje, Raamrubber opnieuw "ge-(dubbelzijdig-)taped" , Turbo splitters gemonteerd en helaas was mn accu nog niet binnen gekomen.
Na 2 wkn stil staan vd Speedster laatst de accu leeg, al eerder niet starten en een zo goed als lege accu hebben me maar doen besluiten meteen een nieuwe te bestellen.
De foutcode's gewist na het plaatsen vd cheater en zonder motormanagement lampje naar huis gereden en dit keer wel met een soepel rijdende Speedster! Meestal reed de Speedster na 't resetten minder lekker totdat het "vertrouwde" lampje weer ging branden en dan ging hij weer als een Speer! Kijken hoelang het uitblijft dit keer. Toch weer een foutcode op de (voorverwarming van de) 2e lambda trouwens, welke ik al heb vervangen enige tijd geleden.....
Volgende punt, accu plaatsen en maar meteen 2 draden naar een mooie/makkelijke plaats brengen om een druppellader zo te kunnen koppelen.
Gr.Paul.
- Bijlagen
-
- 1310979310NSpeedster_aanp._11_07_2011__1_.JPG (71.47 KiB) 3408 keer bekeken
-
- 1310979245NSpeedster_aanp._11_07_2011.JPG (58.71 KiB) 3406 keer bekeken
Nr.0672
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Is een opel kleppie.
Ze beseften op een gegeven moment ook wel dat de egr erg brak kan zijn, en compleet verwijderen wordt soms toegepast. Vandaar het oem kleppie.
Zoek even in de 2.4 inbouw topics voor het type nummer.
Ze beseften op een gegeven moment ook wel dat de egr erg brak kan zijn, en compleet verwijderen wordt soms toegepast. Vandaar het oem kleppie.
Zoek even in de 2.4 inbouw topics voor het type nummer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
edit:
ik denk dat jij 58 50 526 bedoeld? http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
ik ben eerder op zoek naar een dikkere plaat met een gat in dat er niet los door zit, zodoende ik de originele EGR klep hier bovenop kan bestigen en de stekker gewoon er in kan laten. zo kan de klep wel bewegen, maar gebeurt er eigelijk niets.
ik heb al enkele maanden een EGR cheater ingeplugd en de EGR klep gemonteerd, zonder de stekker der in, maar ik krijg steeds een foutcode waar ik vanaf wil.
de auto rijdt nu prima, het is enkel een lampje dat er brandt, maar als ik eens een foutcode van iets anders krijg, ben ik me er niet van bewust dat ik nog een foutcode binnenkrijg..
ps: ik heb het nu over mijn astra, maar dat is net zo goed een Z22SE, de EGR klep van de Speedster is (voorlopig) nog origineel...
ik denk dat jij 58 50 526 bedoeld? http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
ik ben eerder op zoek naar een dikkere plaat met een gat in dat er niet los door zit, zodoende ik de originele EGR klep hier bovenop kan bestigen en de stekker gewoon er in kan laten. zo kan de klep wel bewegen, maar gebeurt er eigelijk niets.
ik heb al enkele maanden een EGR cheater ingeplugd en de EGR klep gemonteerd, zonder de stekker der in, maar ik krijg steeds een foutcode waar ik vanaf wil.
de auto rijdt nu prima, het is enkel een lampje dat er brandt, maar als ik eens een foutcode van iets anders krijg, ben ik me er niet van bewust dat ik nog een foutcode binnenkrijg..
ps: ik heb het nu over mijn astra, maar dat is net zo goed een Z22SE, de EGR klep van de Speedster is (voorlopig) nog origineel...
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
"upgrade's"
Of.... een "original Made in Holland" cheater monteren/solderen!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
En als je het op 1 bout niet vertrouwd, stukkie ophogen en weer op 2 bouten vastzetten:Exmantaa schreef:EGR demonteren, die afdekplaat erop. 1 bout aan blokzijde normaal vastzetten en met de andere bout de EGR aan 1 gat naast de plaat monteren zodat klep mooi vrij loop. Stekker er weer in en job done.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- 911Speedster
- Actief lid
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
- Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)
Re: "upgrade's"
Ik rij ondertussen al een paar duizend KM rond met de door mij zelf gemaakte Cheater, via de stekker aangesloten.S. Gonzales schreef:Of.... een "original Made in Holland" cheater monteren/solderen!
Na in het begin last gehad te heben van een continu draaiende fan, de pinnen van een extra laag soldeer tin voorzien, nu alles zonder Problemen.
@ Blitz, misschien de pinnen die in de stekker gaan van een extra laagje tin voorzien, dan gaat de fout misschien weg.