scangauge 2 rare melding bij aanzetten

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

scangauge 2 rare melding bij aanzetten

Bericht door Ralph »

beste allemaal, sinds een tijdje heb ik een ScanGauge 2 (om zo nu en dan een foutmelding (aanslaan van de koelvin) te wissen die naar voren komt (SC software :wink: ).

Al een paar keer is mij opgevallen dat op het moment als ik hem aansluit (tijdens het rijden (dus het stekkertje achterin de ScanGauge doen)) dat er in de display `codes cleared` staat i.p.v. `connecting`. Let wel ik heb dan op nog geen enkel knopje gedrukt of door het menu gebladerd.
Ook de voorgaande dag was er geen foutcode (ook niet pending).
Ik haal de scangauge altijd los na het rijden.

Er zit toch geen zogenaamde Auto clear functie op dit apparaat bij opstarten?

Iemand een idee/ervaring wat het kan zijn :?: :idea:
thanks!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Geen idee; maar welke code krijg je door de sc mapping?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

ik krijg code P1171, op internet kom ik bij 2 mogelijkheden als het Opel betreft: engine running lean during acceleration en rotor sensor fault (geen idee wat dit is).

Code komt eens een de zoveel tijd naar voren terwijl ik dagelijks het gaspedaal wel vloer :wink: Volgens van der Kooi en Klasen motorsport (die de software heeft gedaan) is dit een error (meetfout ofzo) in de software.

Air/fuel ratio is 12,2/1 dat is dus redelijk rijk.

Nogmaals als ik de Scangauge aanzet dan zie ik soms meteen "codes cleared" staan en niet "connecting" terwijl er helemaal geen code in zat op het moment van aansluiten.
grt
ralph
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Je schrijft "als ik hem aansluit (tijdens het rijden".
Misschien is het beter om aan te sluiten met contact uit?
Jägertee
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

heb hem altijd eigenlijk pas aangesloten op moment dat motor draaide zowel als ik nog stilsta als rijdend, wellicht dat dit het is inderdaad :?:

Want de enige code die ik wel eens krijg is dus de P1171 en dan draait je koelvin, je `hoort` dus eigenlijk dat er een code geregistreerd is. Ik weet zeker dat de keren dat `codes cleared`naar voren komt als ik de SG2 aansluit de vin niet draait...

Vreemd allemaal he :!:
Plaats reactie