Gaspedaal uitbouwen

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Treesong
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2011 0:59
Locatie: Den Bosch

Gaspedaal uitbouwen

Bericht door Treesong »

Afgelopen zondag mee gedaan aan de GP-Elite Circuit training II. Erg leuk, veel geleerd.
Maar ik heb het voor elkaar gekregen om met mijn rechtervoet achter het gaspedaal te komen. Bij het los wurmen is er iets geforceerd blijkt want de stand van het gaspedaal is duidelijk anders.
Normaal is het gaspedaal verder van je af dan de rem en koppeling. Nu staan ze gelijk, erg lastig met sideflippen. Ik vond ook een afgebroken stukje PVC wat (kennelijk) dienst deed als steuntje en de uiterste stand voor het gaspedaal bepaalde.

Mijn hoop was om dit met PVC lijm te lijmen, veel kracht komt er (normaal) niet op te staan. Maar met normaal gereedschap kom ik er niet bij om de gaspedaal unit uit te bouwen.
Zijn er mensen met tips of is er misschien zelfs een guide?
Tips voor de te gebruikten lijm zijn ook welkom!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Gaspedaal uitbouwen

Bericht door S. Gonzales »

Treesong schreef:Zijn er mensen met tips of is er misschien zelfs een guide?
Zat dat ding niet met 3 bouten aan de pedalbox geschroefd?
Even uit m'n hoofd kon je de achterste twee zo losschroeven, maar de voorste (2?) moet je vanonder de klep tegenhouden, anders draait de boel mee. (2 personen is handig.. Confused )

Alle credits m.b.t. bovenstaande tekst gaan naar Exmantaa en Denniz heeft het met succes toegepast. Ik heb het slechts m.b.v. de zoekfunctie hier geplaatst. Destijds was ik ook betrokken bij het oplossen van een vervelende "gaspedaal" storing. Inmiddels heeft Denniz er alweer (> 10.000 Km? ) storingvrij opzitten.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Treesong
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2011 0:59
Locatie: Den Bosch

Re: Gaspedaal uitbouwen

Bericht door Treesong »

Zat dat ding niet met 3 bouten aan de pedalbox geschroefd?
Even uit m'n hoofd kon je de achterste twee zo losschroeven, maar de voorste (2?) moet je vanonder de klep tegenhouden, anders draait de boel mee. (2 personen is handig.. Confused )

Ah, dat is al iets. Het lijkt er op dat het een goed moment is om de radiator te vervangen en dit klusje mee te nemen.

Jouw oplossing om herhaling te voorkomen en het tussengas te vergemakkelijken had ik al gevonden:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 4a14fd5c4f[/url]

Bedankt!
Plaats reactie