Raar geluid in mij speedy

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Matchboxspeedy
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 19:32

Raar geluid in mij speedy

Bericht door Matchboxspeedy »

Hallo allen, nieuw en al direct een vraag. :oops:

Het is reeds geruime tijd dat ik hier meelees, maar gezien ik nu toch met een wel heel hardnekkig probleem zit, dacht ik vraag het hier aan de experten.

Om het gemakkelijk te maken voor jullie heb ik een filmpje gemaakt van het rare geluid : als je onderstaande bekijkt geloof ik niet dat er verdere uitleg nodig is.

http://www.youtube.com/watch?v=opRG-_2owdE

Ik heb mijn speedy nu ruim drie jaar, altijd zéér teverden van geweest en nog altijd. Maar sedert ik er een nieuwe radiator heb laten inleggen vorig jaar, maakt hij dit rare geluid. En enkel bij warme motor. Zolang hij koud staat is er geen "abnormale" krak te horen.

Is er iemand die mij hier advies kan geven zonder dat ik mijn volledige wagen dien te gaan vervangen??

Ik ben radeloos en weet niet meer wat gedaan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom.

Een troost; die woodpecker heb ik ook.
Alleen geen idee waar hij vandaan komt.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4258
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

De mijne kraakt alleen als ik een tijdje gereden heb en ik rij langzaam (-60) en de auto hobbelt een beetje. Waarschijnlijk de motorsteunen. Maar dit klinkt continue en anders. Heb geen idee.
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

misschien iets te maken met het uitzetten van een warme radiateur, waardoor hij losser komt te liggen..
Grt speedokus :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Matchboxspeedy
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 19:32

Bericht door Matchboxspeedy »

Valt daar iets tegen te doen tegen die radiator welke los komt wanneer hij warm wordt?

Zou het soms cavitatie kunnen zijn wegens slechte ontluchting van het systeem?
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Hey dit klinkt bekend....

Heb ik indd ook, het vreemde is alleen dat mn diffuser wat los zat, deze heb ik weer vastgezet en sindsdien heb ik t niet echt meer opgemerkt.

Maar goed,dat geluid kan natuurlijk door de bodemplaat door heel de auto heen klinken en ik merkte het ook alleen op met warme motor.
Het was ook nooit echt "ritmisch" en niet afhankelijk van de bulten in de weg,maar dat is het bij jou ook niet als ik het filmpje bekijk.

Dus motorsteunen.....tja,denk het niet.

Als jij er achter bent hoor ik het graag!

Gr.Paul.
Nr.0672
Matchboxspeedy
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 19:32

Bericht door Matchboxspeedy »

Wel vandaag nog beetje meer rondgereden en blijkt wel degelijk op te treden wanneer het linker wiel veert. Wanneer ik daarmee dus over een bult of andere oneffenheid rijdt (we hebben dit hier genoeg op onze Belgische wegen, putten en andere hindernissen), dan krijg ik dit geluid.

En enkel dus bij warme motor. Het probleem is dus beter gelokaliseerd, nu enkel nog vinden waar het juist vandaan kan komen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

linksachter of linksvoor??

Bij linksachter en warme motor denk ik aan de binnenste toe-link kogel die dit soort kuren kan vertonen bij een warme motor (= warme uitlaat/katalysator => kogelgewricht links droogt uit...)

Probeer eens flink wat wd40 oid op/in die kogelhoes te spuiten en kijk of het tijdelijk weg is. Dan wel zo snel mogelijk vervangen, want het volgende symptoom is afbreken... :shock:
Gebruikersavatar
opeluser
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 nov 2010 21:32
Locatie: Midden-delfland

kraak

Bericht door opeluser »

Dit moet een kogel zijn.
Heb ik ook gehad, wd 40 er in en het is dan ff stil.
Je kunt het beste de kogel vervangen, want als ze geluid maken zit er speling in.

sucses er mee.
“Nur fliegen ist schöner”
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: Raar geluid in mij speedy

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Matchboxspeedy
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 19:32

Bericht door Matchboxspeedy »

Wel ik geloof dat ik Herman moet gelijk geven : Belgisch wegdek (lees sla-om tussen putten ipv tussen kegels)

Het gekraak komt van een gebogen schokdemper vooraan, kant van de chauffeur.
juist ter hoogte van de kop was deze lichtjes verbogen en door de tand des tijds is hij meer gaan slijten tot het nu dus staal op staal was.

Demper vervangen, de rest nagezien en rijd weer als perfect. Oef.

Op naar volgende zomer met hopelijk wat minder problemen want nu is mijn coolant reservoir gekrakt. Werkje voor deze winter op stal.
Plaats reactie