koelvloeistofnivolampje

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

koelvloeistofnivolampje

Bericht door Dreamster »

Hoi,

vorige week mijn koelvloeistof-reservoir vervangen, en sindsdien brandt het indicatorlampje. D.w.z. als ik hem op contact zet gaat ie netjes uit na een paar seconden, maar zodra de motor loopt, gaat ook het lampje aan, en niet meer uit. Tankje zit netjes gevuld tot aan de "naad" tussen de twee tank-helften, de nivo-sensor heb ik onderuit het oude tankje gehaald en in de nieuwe geklikt (zonder zelfs het stekkertje los te halen). De temperatuur is wel normaal (~90º), dus functioneel is er volgens mij niets aan de hand met het koelsysteem.

Nivo-sensor stuk? Of kan het nog iets anders zijn?
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Heb je de oude tank nog?

Dan misschien dit na te kijken:

Zit er soms evt. een vlotter in de tank met een magneetje er in oid.?

Misschien zit die vast/klem in de nieuwe tank waardoor hij niet 'drijft' of ontbreekt in z'n geheel?

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

Bericht door Dreamster »

Klopt inderdaad: als ik het oude tankje ondersteboven kantel, hoor ik het vlottertje vallen. Dat was me bij het nieuwe tankje ook opgevallen voor ik hem inbouwde, hij ontbreekt daar dus niet. Om te checken of ie nu misschien klem zit, zou ik hem eerst weer uit moeten bouwen. Maar ik denk dat de kans erg klein is, aangezien er eerst dus wel beweging in zat.

Kan er iets mis zijn met het sensortje zelf, of evt de bedrading? Ik ben er vrij voorzichtig mee geweest, en het lijkt me ook niet echt verschrikkelijk gevoelig spul, dus ik denk niet dat het beschadigd is.

Ik kan eens proberen het oude tankje terug te plaatsen, kijken wat er dan gebeurt. Kan ik ook meteen eens kijken of er nog beweging in het vlottertje zit.
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Lijkt me een simpel contactschakelaartje, dus met even de stekker doorverbinden kan je e.e.a. checken. Zelfde voor "sensortje"; even doormeten, :wink:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: koelvloeistofnivolampje

Bericht door S. Gonzales »

Dreamster schreef:Tankje zit netjes gevuld tot aan de "naad" tussen de twee tank-helften Of kan het nog iets anders zijn?
Probeer dit eens: vullen tot 1cm boven de naad!

Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

Bericht door Dreamster »

Gisteren ff gekeken, en wat bleek: het stekkertje hing los. :bag: Blijkbaar ff losgemaakt om meer ruimte te hebben om de slangen te bevestigen.
Het goeie nieuws: was snel opgelost. Volgende keer iets minder snel hulp vragen. :oops: In elk geval bedankt voor het meedenken :thumbup:
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Dreamster schreef:Het goeie nieuws: was snel opgelost.
Ik had gedacht dat je daar al wel naar gekeken zou hebben :wink:

Bij de garage hadden ze het zelfde probleem na het vervangen van de vacuum leiding van de rembekrachtiger. De montuer hat ook problemen met het "probleem" te vinden en op te lossen!! gelukkig snel gevonden door de chef monteur :) .
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Plaats reactie