Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Tja os Herman! Zoiets stond mij al bij dat jij een goed alternatief had :)
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Maik schreef:
Herman schreef: Van het gewicht kan nog wel iets af als je de buffertank (3,5l) niet gebruikt en in plaats daarvan het niveau op peil houdt met een klein kunstof tankje (net als bij je gewone koelsysteem).
......
Herman, heb jij daar een goed alternatief voor, zo'n kleiner kunststof tankje? Afgezien van het gewicht wat mij erg aanspreekt, lijkt mij ook de extra ruimte die het oplevert in de motorruimte wel handig :)
In principe zal je het bijna nooit bij hoeven te vullen lijkt mij, net als je gewone koelvloeistofsysteem. Daarbij lijkt mij door de lagere temperaturen wat Exmantaa noemt de kans op lekkage nóg kleiner.
Heb jij nog een mening over een kleiner tankje Exmantaa?
Eigenlijk heb je voor een goed chargecooler systeem helemaal (of zeer weinig) expansietank nodig, omdat de temperatuur veel lager ligt. Een tankje geeft wel meer vloeistofvolume en daarmee een buffer om hoge T-pieken op te vangen.)
Maar je kunt volstaan met een "T-stuk" in een leiding en een stukje vulslang met dop. (Heb nog zoiets in een originele LSJ uitvoering liggen :wink: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik geen extra expantievat...
Nr.0672
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Pw schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij heb ik geen extra expantievat...
Het is niet verplicht, maar wel handig om goed te zien of de vloeistof ook doorloopt (ie defecte pomp), en om eventueel bij te kunnen vullen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Herman zei:
Status vandaag:
"Intercooler is back and fitted.
Oiltank fitted.
Rearwing Mountingpoints are enforced.
Headlight pods are sealed and assembled strongly with cfk material and epoxy.
All extra ecu's and gadget housings mounted back on it.
Rest of wires follows when motor is in.
Thomas startet the roof. "

Zie de grotere uitlaatdiameter op de pro-alloy, 't blik is nu goed voor 3bar
Is het ondertussen nog gelukt de langverwachte turbo geleverd te krijgen en/of misschien alle andere zaken wat verder af te ronden door de heren van VMax ?

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Nog even wat langer geduld dan maar..
Uiteindelijk dan wel een nog mooier resultaat dan eerst verwacht 8)

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

you're my hero 8)
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Wel goed dat het niet jouw auto was waar dit leergeld mee is betaald gelukkig! Gebroken drijfstangen bijvoorbeeld knapt de boel niet bepaald van op :cry:

Mooi dat er weer zicht op een datum is en extra leuke mods te doen.
Bedankt voor het op de hoogte houden!

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

Hoeveel pk stond er op die drijftstangen ? :shock:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Emiel
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 mar 2011 10:29
Locatie: Limburg/Amsterdam

Bericht door Emiel »

Er zijn wat methodes links en rechts om te meten hoelang eea het vol gaat houden. Mij niet bekend maar aantal ontwikkelaars kunnen dat wel berekenen.

Ik weet dat een bevriende tuner zijn racerij drijfstangen maximaal 25 uur gebruikt.
Zou goed informeren ipv gat in blok, kostbaar en vervelend.

Blijft mooi om te volgen :wink:
Show and shine is for Barbie and Ken.......
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie